Opgelost Bixby Vision en Bixby Voice verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een vraagje over mijn Samsung (Galaxy A71) smartphone.
Ik weet niet wat er gebeurd is, maar telkens wanneer ik mijn smartphone wil uitschakelen, verschijnt nu een scherm van Bixby, iets dat ik niet gebruik.
Het gevolg hiervan is dat ik mijn smartphone helemaal niet meer kan uitschakelen.
Allerlei geprobeerd om Bixby te verwijderen, maar het is me nog niet gelukt.
Weet iemand hoe deze app verwijderd kan worden? Ik hoor het graag!
 
Om Bixby te verwijderen van een Samsung smartphone, volg je deze stappen:

1. Ga naar het startscherm van je Samsung-telefoon.
2. Veeg naar rechts om Bixby Home te openen.
3. Tik op de drie stippen in de rechterbovenhoek om het menu te openen.
4. Selecteer "Instellingen".
5. Scroll omlaag en zoek naar de optie "Bixby Voice".
6. Schakel "Bixby Voice" uit door de schakelaar naast de optie uit te schakelen.
7. Ga terug naar het Bixby Home-scherm door op de startknop te tikken.
8. Houd ergens op een leeg gebied van het scherm ingedrukt om de startscherminstellingen te openen.
9. Veeg naar rechts om het Bixby-scherm te vinden.
10. Zet de schakelaar "Bixby Home" uit om het startscherm van Bixby te verwijderen.

Als je Bixby volledig wilt verwijderen, kun je ook de volgende stappen volgen:

1. Ga naar de "Instellingen" van je Samsung-telefoon.
2. Zoek en selecteer "Apps".
3. Tik op het menu-icoon (meestal drie stippen of lijnen) in de rechterbovenhoek.
4. Kies "Systeem-apps weergeven" als die optie beschikbaar is.
5. Zoek naar "Bixby" in de lijst met apps.
6. Tik op "Bixby" om de app-informatie te openen.
7. Tik op "Uitschakelen" om de app te deactiveren. Hierdoor wordt Bixby niet langer uitgevoerd op de achtergrond.
8. Als je wilt, kun je ook "Updates verwijderen" selecteren om terug te gaan naar de fabrieksversie van de app.
9. Terug in het hoofdmenu "Apps" kun je ook "Bixby Home" vinden en dezelfde stappen volgen om deze uit te schakelen.

Met deze stappen zou je Bixby moeten kunnen uitschakelen of verwijderen van je Samsung-telefoon.
 
het is de instellingen van uw zijknop

ga naar instellingen ->Geavanceerde functies -> zijknop , daar kies je voor "Menu uitschakelen" nu zal er waarschijnlijk

hier mee zou het opgelost moeten zijn
 
@PhilipV: Ik kon niet alles precies uitvoeren zoals vermeld, de optie Systeem-apps was bijvoorbeeld niet aanwezig en er waren nog andere verschillen zoals knoppen die in het grijs stonden en ik niet kon wijzigen, maar met wat zoeken kon ik Bixby toch uitschakelen. Verwijderen lukte niet, maar ik kon toch weer mijn smartphone uitschakelen en dat was de bedoeling.
@Patrick.S: Met jouw tip zou het wellicht ook gelukt zijn.
Heel erg bedankt, jullie beiden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan