Hardware: Had goed gelezen hoor. Van de 2 hd's heb ik windows 7 als laatste geinstalleerd. En zoals je in je voorlaatste bericht aanhaalde heb ik ook de "reinstall" gedaan. Toen dit ook niet lukte heb ik de eerste schijf in 2 gedaan. En daar ik nu niet de keuze had (door die hersteldvd's) heb ik hier xp laatst geinstalleerd. Ook dit lukte niet, en heb dus ook deze weer verwijderd. Ik denk nu eerder dat die dvd's van HP zo ...

Had goed gelezen hoor.
Van de 2 hd's heb ik windows 7 als laatste geinstalleerd. En zoals je in je voorlaatste bericht aanhaalde heb ik ook de "reinstall" gedaan.
Toen dit ook niet lukte heb ik de eerste schijf in 2 gedaan. En daar ik nu niet de keuze had (door die hersteldvd's) heb ik hier xp laatst geinstalleerd. Ook dit lukte niet, en heb dus ook deze weer verwijderd.
Ik denk nu eerder dat die dvd's van HP zo geschreven zijn dat er niets aan de boot kan veranderd worden. (anders had het er toch met jullie klaar en duidelijke uitleg, al moeten staan) .
Grts Carine

Wacht eens even, zijn die hersteldvd voor xp of voor seven?

De hersteldvd's zijn van windows 7. Daarom dat dit zo ambetant is. Op die schijf kan ik niets anders uitvoeren, zoals schijf delen en dan als laatste ( de nieuwste versie) deze erop, hij verweiderd dan telkens mijn partities en sta ik terug even ver.
Of bestaat er ergens een soft dat als ik die xp eruit haal en dat ik hem kan opstarten via usb als externe hd met alle functies? Dus dat ik daar dan nog mijn software kan installeren en gebruiken?

Normaal moet het werken als je xp er naast installeerd wanneer je easybcd juist gebruikt, maar het zou me niets verbazen als hp de mbr heeft ' gepersonaliseerd '
Doen ze soms ook met het bios, heb het mee gemaakt.
Ik stel voor dat je eerst xp installeerd, dan de iso van windows 7 download (de officiele is wel in het Engels maar kan je aanpassen, ook met de home premium is het reeds gelukt om te doen)
geef je officiele key in tijdens installatie, word die niet aanvaard, ga dan verder zonder.
Op het laatst automatisch of als het niet wil telefonisch activeren en klaar.
Je moet natuurlijk de windowsversie selecteren die oorspronkelijk op je pc stond.
Gaat dit niet, geef berichtje dan post ik de oplossing nog om de keuzelijst met alle versie's te krijgen.
Je vind de downloadlocatie's van de officiele iso in bijlag.

Ok bedankt, zal deze manier eens proberen als ik toch nog eens mijn pc moet herbeginnen van het begin. Had nu juist alle software er terug opgezet om eindelijk eens terug aan het werk te kunnen.
Had het verleden week ook al eens geprobeerd met een gewone versie van Windows 7 (geinstalleerd na xp) maar dan zonder die software EasyBCD , en toen lukte het ook al niet.
Kan EasyBCD het dan wel, ook al heeft hp iets veranderd in de bios? Of word de bios terug normaal met een gewone installatie?
En is het de bedoeling dat EasyBCD op 1 versie van windows komt, of moet het op beide versie's?
Grts Carine

Als je na windows xp windows seven installeerd word xp automatisch in de bootloader opgenomen.
Je moet er verder niets aan doen.
Hier kan het aan de herstelcd's liggen.
Maar download de officiele iso van seven, deze zijn onbewerkt.
Eens kort hoe ik reeds vele multiboot heb opgezet.
1:Sluit beide schijven aan en laat ze altijd aangesloten.
De mbr word op de eerste schijf geplaatst bij iedere besturing (windows, linux,....)
Een hogere windows neemt altijd de oudere windows mee vanaf windows 2000 (oudere windows niet)
Dan is easybcd niet nodig.
Dit heeft hier altijd gewerkt.
Ik heb nog een minitutje gevonden over easybcd.
Deze was om linux naast windows te zetten.
Tuurlijk heb je tabje linux in jouw geval niet nodig he.
Easybcd kan overweg met alle besturingen, windows, linux en mac.
Het zou me verbazen dat hp er een stokje kan tussen steken.
Kijk eens via deze tut of je niet ergens een foutje hebt gemaakt.
2:Een stapje verder heb ik ook reeds gedaan in het verleden.
Een oude windows me naast vista bvb.
Ik had toen 4 windows op mijn pc.
Vista, xp, 2000 en me
Dat deed ik met masterbooter.
De tutorials staan niet meer in het forum zie ik net.
Tuurlijk heb je tabje linux in jouw geval niet nodig he.
Easybcd kan overweg met alle besturingen, windows, linux en mac.
Het zou me verbazen dat hp er een stokje kan tussen steken.
Kijk eens via deze tut of je niet ergens een foutje hebt gemaakt.
3:Met acronis kan je nog meer dan 4 os op je pc hebben.
4:En in virtuele pc kan het ook.
Deze draaien onder je host (bvb seven).
Voordeel is dat je niet steeds je pc hoeft te herstarten.
Nadeel, je hardware moet het aankunnen om beide gelijktijdig te draaien.
En meestal is de virtuele machine trager dan normaal.
Laatst gewijzigd door nijltjetweety; 29-01-2010 om 17:46

Ik heb vorig bericht even bij gewerkt, stond foutje in.
Als je windows pro hebt, of ultimate of ik denk ook premium.
kan je xp virtueel draaien zonder kunstjes uit te halen, ook als je geen xp hebt liggen.
Microsoft stelt deze gratis ter beschikking.
Lees dit eens: Pctuts.be - Windows 7 XP-modus
Tuts (29-01-2010)

Ben nu al aan het backuppen, en zal van mijn hart een steen maken, zoals ik het hierboven lees moet het gewoon lukken, dus morgen hoop ik voor de laaste keer een nieuwe versie van Windows 7 te installeren.

Heb het nog maal eens geprobeerd zoals hierboven vermeld maar zonder resultaat. Windows 7 vindt XP niet terug bij het opstarten. Ook met easybsd geprobeerd, maar ook deze lukt niet.
Dus moet het zijn dat hp die bios helemaal versleuteld heeft. Dus da weten we nu ook weer al.
Dus jongens, ik geef het op. Toch nog bedankt.
Grts Carine

ik zal ook eens kijken als ik eens kom of als jij komt ,ik heb alle berichten gelezen en een pc-technieker geeft nie op hoor ,we zullen, het wel vinden .
Er zijn momenteel 1 gebruiker(s) die dit onderwerp bekijken. (0 leden en 1 bezoekers)
Favorieten/bladwijzers