Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
resultaten: 1 t/m 10 van 25
    Helper pctuts FreBo's schermafbeelding
    Provider
    Telenet
    Bedankt (Gegeven)
    0
    Bedankt (Gekregen)
    0

Battery laptop laad of laad niet op

Hoi,
    Ik heb een probleempje met de battery van de laptop van mijn vrouw.
    Een kleine 2 maand terug is ze erop uit gekomen dat ze niet meer oplade.
    Ik had al eens gehoord wat een nieuwe bat gaat kosten. Maar wacht nog af om er één te bestellen.
    Een vriend van me zei om eens een ander besturingssyteem te installeren op de laptop.
    En inderdaad ze werkte vroeger met Vista home premium en daar lade de bat niet meer op.
    Dan heb ik een tijdelijke probeerversie opgezet van Windows 7 en de bat lade gewoon op.
    Nu is de tijd van die probeerversie afgelopen en moest ik er weer Vista opzetten.
    Wat raad je ... de battery laad niet meer op.
    Wat kan de reden zijn dat ze bij win.7 wel oplaad en bij Vista niet ??
    Kan dat ergens verholpen worden ?????
    Laatst gewijzigd door Silverwing; 26-02-2010 om 18:03

2. http://www.irepairshop.be
    Actieve Helper pctuts swake's schermafbeelding
    Leeftijd
    56
    Provider
    Telenet
    Bedankt (Gegeven)
    1
    Bedankt (Gekregen)
    2
    Heel raar, heb ik nog nooit van gehootd dat een besturingssysteem iets te maken heeft met opladen van de batterij.
    Nu lees ik ook dat je de retailversie van windows7 geïnstalleerd had of nog hebt, en als ik het goed begrijp heb je de vista verwijdert?
    Kun je ook wat meer info geven, op welke wijze je het ziet dat de batterij niet meer oplaad?
    Laatst gewijzigd door swake; 07-02-2010 om 15:08

Provider
    Telenet
    Bedankt (Gegeven)
    0
    Bedankt (Gekregen)
    0
    Citeren Oorspronkelijk geplaatst door swake Bekijk bericht
    Heel raar, heb ik nog nooit van gehootd dat een besturingssysteem iets te maken heeft met opladen van de batterij.
    Nu lees ik ook dat je de retailversie van windows7 geïnstalleerd had of nog hebt, en als ik het goed begrijp heb je de vista verwijdert?
    Ja ik heb vista verwijderd en de retailversie van windows7 erop gezet maar nu staat er weer vista op. De windows 7 is eraf.

Leeftijd
    56
    Provider
    Telenet
    Bedankt (Gegeven)
    1
    Bedankt (Gekregen)
    2
    Ja ik heb vista verwijderd en de retailversie van windows7 erop gezet maar nu staat er weer vista op. De windows 7 is eraf.
    OK, dat is één. Normaal moest je de retailversie op een aparte partitie naast vista installeren, en zou de W7 automatisch verwijdert worden als deze verlopen is. Nu heb ik wel nog geen antwoord gekregen op mijn andere vraag. Hoe zie je dat de batterij niet meer oplaad. Geeft Vista een melding dat batterij niet oplaad? gaat het Led lichtje van de laptop rood branden als deze een tijdje aanstaat en de adapter wel degelijk in stopcontact zit en de laptop voed?

Provider
    Telenet
    Bedankt (Gegeven)
    0
    Bedankt (Gekregen)
    0
    OK, dat is één. Normaal moest je de retailversie op een aparte partitie naast vista installeren, en zou de W7 automatisch verwijdert worden als deze verlopen is. Nu heb ik wel nog geen antwoord gekregen op mijn andere vraag. Hoe zie je dat de batterij niet meer oplaad. Geeft Vista een melding dat batterij niet oplaad? gaat het Led lichtje van de laptop rood branden als deze een tijdje aanstaat en de adapter wel degelijk in stopcontact zit en de laptop voed?
    Ik kan de laptop niet meer opstarten zonder dat de adaptor in het stopcontact zit.
    Als de pc aanstaat staat rechts onderaan het icoontje van de battery en die geeft volledig leeg aan.
    Als ik er met de aanwijzer erop ga staan komt er een tekstje omhoog en daar staat te lezen 'batterij 0 % - de battery wordt niet opgeladen'
    Vroeger als de pc opstond en de adaptor instak liep er in het icoontje een staafje op en neer. Dat was een teken dat de bat aan het opladen was. Als je er met je aanwijzer ging opstaan gaf hij een % aan hoeveel de bat al opgeladen was.Nu doet die niets meer.

Leeftijd
    56
    Provider
    Telenet
    Bedankt (Gegeven)
    1
    Bedankt (Gekregen)
    2
    OK, ben je al eens in configuratiescherm, energiebeheer gaan kijken? Volgens mij moet je het daar gaan zoeken. In energiebeheer vind je terug of deze moet gebruikt worden voor laptop of desktop.
    Configuratiescherm --> energiebeheer , en klik daar bovenaan op meer informatie over energiebeheerschema's.
    Volgens mij staan de instellingen dat de laptop steeds met de adapter gebruikt word, en daardoor de batterij niet oplaad.
    Laatst gewijzigd door swake; 07-02-2010 om 15:54

Niet meer actief nijltjetweety's schermafbeelding
    Leeftijd
    43
    Provider
    Mobistar
    Bedankt (Gegeven)
    0
    Bedankt (Gekregen)
    0
    Veel kans op.
    Heb je naast vista win seven gezet en deze nu terug weg gedaan zodat de oude vista terug is, dan gewoon energiebeheer openen (start/configuratiescherm)

Provider
    Telenet
    Bedankt (Gegeven)
    0
    Bedankt (Gekregen)
    0
    Nee ik heb vista volledig verwijderd als ik seven heb geinstalleerd. Nu is er seven terug af en heb ik vista terug gezet.
    Ik heb gaan zien naar energiebeheer en daar kan ik niets vinden van laptop of desktop.
    Ik heb enkele foto's toegevoegt van wat ik tezien krijg ( nu zegt hij dat hij geen battery kan vinden) ::
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)
    Laatst gewijzigd door FreBo; 08-02-2010 om 10:14

Leeftijd
    56
    Provider
    Telenet
    Bedankt (Gegeven)
    1
    Bedankt (Gekregen)
    2
    In de eerste afbeeldung zie ik "Kan geen accu vinden" de batterij dus. Als de batterij wel degelijk oplaadde bij win7 en in Vista niet is er volgens mij een serieus compatibliteitsprobleem tussen Windows Vista en de laptop. Kun je even een berichtje terug plaatsen met merk en type van die laptop? Het gaat toch niet om een HP?
    Laatst gewijzigd door swake; 08-02-2010 om 13:09

Provider
    Telenet
    Bedankt (Gegeven)
    0
    Bedankt (Gekregen)
    0
    In de eerste afbeeldung zie ik "Kan geen accu vinden" de batterij dus. Als de batterij wel degelijk oplaadde bij win7 en in Vista niet is er volgens mij een serieus compatibliteitsprobleem tussen Windows Vista en de laptop. Kun je even een berichtje terug plaatsen met merk en type van die laptop? Het gaat toch niet om een HP?
    Het gaat om een laptop van :
    Pacardbell Easynote SW61 - B - 002

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Batterij laad niet op
    By nikkilien in forum Hardware
    Reacties: 2
    Gepost: 03-11-2013, 23:29
  2. mijn laptop ziet mijn battery niet
    By Gast in forum Windows Xp
    Reacties: 11
    Gepost: 03-11-2012, 11:04