Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
resultaten: 1 t/m 10 van 25

Discussie: pc start niet op

Actieve Helper pctuts reddevel's schermafbeelding
    Leeftijd
    56
    Provider
    Dommel
    Bedankt (Gegeven)
    0
    Bedankt (Gekregen)
    0

pc start niet op

pc wil niet meer opstarten helemaal niets geen bibtonen van de bios niets, na het voorzien van stroom begint het lampje van stroomvoorziening te branden, als ik dan op de startknop druk blijft het opstartlampje continu branden maar voor de rest niets geen infoscherm geen bios bibs helemaal niets. Als het me dan toch eens lukt loopt hij na een tiental minuten vast bij een reset na het vastlopen start deze niet meer op, ook kan ik als hij dan eindelijk eens opstart herstarten zonder problemen (hiermee bedoel ik dan onmiddellijke herstart). [OPLOSSING]
    Citeren Oorspronkelijk geplaatst door reddevel Bekijk bericht
    pc is terug en draaid weer, moederbord was schijnbaar stuk heb dus een nieuw moederbord moeten laten steken. Maar heb wel een ander probleem, heb de pc afgehaald in de winkel thuis aangesloten draaid voorlopig prima maar kan niet op internet, als ik ga kijken bij Instellingen=> netwerk verbindingen dan moet ik vaststellen dat mijn Lan verbinding is verdwenen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen.
    [/OPLOSSING]
    Laatst gewijzigd door nijltjetweety; 17-01-2010 om 01:04
    Groetjes
    Je bent nooit te oud om te leren

2. http://www.irepairshop.be
    Beheerder - Oprichter Tuts's schermafbeelding
    Leeftijd
    44
    Provider
    Scarlet
    Bedankt (Gegeven)
    105
    Bedankt (Gekregen)
    66
    Al eens andere hardeschijfgetest en geheugen ?
    Een bedankje is steeds zeer welkom. Wil je echter graag je steentje bijdragen bij de kosten voor het forumonderhoud, kijk dan even HIER voor een vrijblijvende donatie.

Leeftijd
    56
    Provider
    Dommel
    Bedankt (Gegeven)
    0
    Bedankt (Gekregen)
    0
    Citeren Oorspronkelijk geplaatst door ivan Bekijk bericht
    Al eens andere hardeschijfgetest en geheugen ?
    heb al verschillende progjes geinstalleerd om HD te controleren en die geven allemaal het teken dat deze voor 100% inorde is voor zover ik deze kan vertrouwen aan geheugen nog niet gedacht. Had zelf eerder gedacht aan de voeding daarom hier mijn berichtje.

Niet meer actief nijltjetweety's schermafbeelding
    Leeftijd
    43
    Provider
    Mobistar
    Bedankt (Gegeven)
    0
    Bedankt (Gekregen)
    0
    Als er echt niets gebeurt kan het de voeding zijn, maar als de voeding opstart, dus de fan ervan draait, dan kan het een biosprobleem zijn, of een apparaat dat stoort.
    Beste is alles afkoppelen, enkel start met voeding, moederbore, processor en ram.
    Biosreset doe je door de baterij uit het moederbord te halen voor meer dan 15 minuten.
    Kijk ook eens na of de processor goed vergrendeld is.
    Ik vergeet wel eens het ram te plaatsen, het scherm blijft dan zwart, maar de bioserror is er wel, dat zal het niet zijn denk ik.

Leeftijd
    56
    Provider
    Dommel
    Bedankt (Gegeven)
    0
    Bedankt (Gekregen)
    0
    Citeren Oorspronkelijk geplaatst door nijltjetweety Bekijk bericht
    Als er echt niets gebeurt kan het de voeding zijn, maar als de voeding opstart, dus de fan ervan draait, dan kan het een biosprobleem zijn, of een apparaat dat stoort.
    Beste is alles afkoppelen, enkel start met voeding, moederbore, processor en ram.
    Biosreset doe je door de baterij uit het moederbord te halen voor meer dan 15 minuten.
    Kijk ook eens na of de processor goed vergrendeld is.
    Ik vergeet wel eens het ram te plaatsen, het scherm blijft dan zwart, maar de bioserror is er wel, dat zal het niet zijn denk ik.
    ram zit er inderdaad in, ben nu bezig met het resetten van de bios en de fan van de voeding draaid als ik de pc wil opstarten maar ik hoor de bip toontjes van de bios niet en er gebeurd verder ook niets het opstartlampje blijft constant branden terwijl het normaal zou moeten knipperen bij de opstart.

Leeftijd
    43
    Provider
    Mobistar
    Bedankt (Gegeven)
    0
    Bedankt (Gekregen)
    0
    Dat klinkt niet als een biosprobleem, ik dacht dat het knipperde, en pas ging branden als je op start drukte.
    Ik denk eerder aan een stekker die verkeerd zit, of iets met de aansluitingen van de voeding of de start resetknoppen.
    Zitten de ledjes op de juiste punten aangesloten?
    Ik denk dat dar ergens een probleem is dan.

Leeftijd
    56
    Provider
    Dommel
    Bedankt (Gegeven)
    0
    Bedankt (Gekregen)
    0
    Citeren Oorspronkelijk geplaatst door nijltjetweety Bekijk bericht
    Dat klinkt niet als een biosprobleem, ik dacht dat het knipperde, en pas ging branden als je op start drukte.
    Ik denk eerder aan een stekker die verkeerd zit, of iets met de aansluitingen van de voeding of de start resetknoppen.
    Zitten de ledjes op de juiste punten aangesloten?
    Ik denk dat dar ergens een probleem is dan.
    zou wel raar zijn pc is nog nooit uit elkaar gehaald en heeft altijd goed gewerkt dus zou alles normaal goed aangesloten moeten zijn of begrijp ik u verkeerd??? wat de bios betreft heb ik gereset, kreeg hem na enkele pogingen opgestart maar na een vijftal minuten liep ie vast en krijg hem voorlopig niet aan de praat.

Leeftijd
    43
    Provider
    Mobistar
    Bedankt (Gegeven)
    0
    Bedankt (Gekregen)
    0
    Het kan echt vanalles zijn, een instelling in het bios, ergens bij powermanagment, misschien is de bios uit zichzelf naar standardsettings gegaan door een lege batterij en staat hij op standby blijven ipv uitschakelen ofzo, het vastlopen kan ook liggen aan verkeerde instellingen van het bios, die moeten soms aangepast worden aan de apparatuur.
    Zo staat bvb sata off terwijl je een sataschijf gebruikt, dat soort zaken.
    Het moederbord kan gestoord zijn door een lekkende condensator, zeker in de buurt van warmtebronnen, hoe warmer, hoe sneller een lek.
    Als de bios goed is zou ik het moederbord er uithalen en letterlijk onder de loep nemen.
    Ik denk niet dat een pc vastloopt door de voeding, maar door slecht ramgeheugen kan dat wel.
    Maar dat verklaart weer het gedrag van de powerled niet he, dat kan een kabeltje of condensator zijn, maar ook een gewijzigde instelling in het bios voor afsluiten..
    Laatst gewijzigd door nijltjetweety; 30-12-2007 om 02:39

Gewaardeerd plaatser l2p's schermafbeelding
    Leeftijd
    52
    Provider
    Telenet
    Bedankt (Gegeven)
    0
    Bedankt (Gekregen)
    0
    Probeer em eens te starten met maar 1 lat geheugen of 2 latten indien dit noodzakelijk is en wissel ze eens om. Probeer anders ook eens een andere voeding, mogelijks kan de huidige geen voldoende ampère's meer geven.

Leeftijd
    56
    Provider
    Dommel
    Bedankt (Gegeven)
    0
    Bedankt (Gekregen)
    0
    nieuwe verwikkeling, heb de pc nog eens kunnen opstarten en kreeg geen windows maar een blauwscherm met deze mededeling:
    Er is een probleem gevonden, Windows is afgesloten om schade te voorkomen

MACHINE_CHECK_EXEPTION

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of allle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geïnstalleerd. Is dit een nieuwe installatie vraag dan de leverancier of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als er problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hadware en software te verijderen of uit te schakelen. Schakel BIOSgeheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit.

Als u vooor het vewijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het Engels)

*** STOP: 0X0000009C (0X00000004, 08054D570, 0XB2000000, 0X00070F0F)
    iemand die mij kan vertellen hoe ik dit kan oplossen???

PS: heb daarna opnieuw geprobeerd de pc op te starten maar lukte niet meer

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. xp start niet op
    By nina in forum Windows Xp
    Reacties: 11
    Gepost: 17-02-2012, 21:30
  2. Reacties: 15
    Gepost: 07-12-2011, 22:59
  3. XP kan niet start
    By big-mike in forum Windows Xp
    Reacties: 11