Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: USB naar Parallel

Junior Member ChrisS's schermafbeelding
    Leeftijd
    64
    Provider
    Weet ik niet
    Thanks (Gegeven)
    0
    Thanks (Gekregen)
    0
    Citeren Oorspronkelijk geplaatst door qtex Bekijk bericht
    neem de 3de van onderen en de 3de van boven maar gebruik eerst de grootste
    Bij mij gaat het licht uit. Gedaan wat je schrijft. Maar ik krijg de melding, dat gecontroleerd moet worden of de printer aangesloten is. Alles is aangesloten, maar het eindigt uiteindelijk met installatie mislukt. N.B. d e printer is verbonden met een usb-naar parallel kabel (ieee1248) en aangesloten op de centronics aansluiting van de printer. KAN dat een probleem zijn.
    En dan maar gekeken hoe ik de 2de kan installeren, Maar HOE ?

2. http://www.irepairshop.be
    Beheerder Qtex's schermafbeelding
    Leeftijd
    51
    Provider
    Telenet
    Thanks (Gegeven)
    44
    Thanks (Gekregen)
    154
    je kan de 2 de niet installeren want die is een update van de 1ste ..
    betreffende de foutmelding
    heb je de vorige driver eerst verwijderd vooralleer je deze installeerde ..

de printer dient aangesloten te worden met de orgineelle kabel die erbij zat ...http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/bpd06737.pdf
    je zei dat je een een usb-naar parallel kabel gebruikt dit is niet de standaardt meegeleverde kabel; jouw printer ondersteunt géén usb
    de hier afgebeelde zijn jouw orgineelle stekkers deze vind je ook terug in het pdf bestand.
    http://img163.imageshack.us/slidesho...9143958002.png

je vermeld ook dat je een usb3 card heb bijgeplaatst : bedoel je dat je usb3 poorten bijgezet heb , zoja dan kan het probleem hiermee te maken hebben want de parallel kabel met usb ondersteunt niet de usb3 , deze kun je echter wel gebruiken op de USB 1.0, USB1.1 and USB2.0. POORTEN
    Laatst gewijzigd door Qtex; 29-05-2011 om 21:03

Leeftijd
    64
    Provider
    Weet ik niet
    Thanks (Gegeven)
    0
    Thanks (Gekregen)
    0
    Oke even terug naar mijn 1ste bericht. Printer heeft centronics aansluiting naar parallel op pc. PC heeft alleen usb. Dus kabel gekocht ieee1248=usb naar parallel. Alles werkte prima. Door installatie usb3 card alles los moeten halen en weer aangesloten. Printer ontvangt en voert uit opdrachten vanaf eigenschappen zoasl printercassettes reinigen en print dan ook testpagina. MAAR print niets vanuit bijv, WORD of fotoprogramma. De kabel is aangesloten op een usb 2 poort. Staat ook bij eigenschappen printer dat deze verbinding heeft met usb-poort.
    Probleem is eigenlijk dat alles in 1ste instantie goed werkte en nu deels niet meer. Er moet een goede connectie zijn, omdat opdrachten vanuit eigenschappen wel goed werken maar andere niet. Lijkt mij vreemd als dat komt doordat er een usb3 pcard bijgeplaatst is, omdat ik die alleen gebruik voor 2 extra harde schijven welke op die manier goed werken.
    Ga nu voorbereiden op mijn werk morgen, dus zal niet eerder dan morgenavond verder kunnen.
    Groeten Chris

Beheerder Qtex's schermafbeelding
    Leeftijd
    51
    Provider
    Telenet
    Thanks (Gegeven)
    44
    Thanks (Gekregen)
    154
    lees de manual eens na want op blz 48 wordt wel degelijk een andere nummer van kabel vermeld ...
    dit word er vermeld

PRINTERCOMMUNICATIE
    U dient een parallelle interface printerkabel aan te schaffen zoals een
    HP parallelle interfacekabel in overeenstemming met IEEE-1284. Zorg
    dat de kabel bi-directioneel is - dat wil zeggen dat hij communicatie in
    twee richtingen toestaat tussen de printer en de computer. Dit soort
    kabel stelt u in staat alle printerfuncties te gebruiken.
    Als u niet weet of uw printerkabel wel of niet bi-directioneel is, volgt u
    de onderstaande stappen:
    De printerkabel moet stevig aangesloten zijn op de printer en de computer.
    Zorg dat zowel de printer als de computer aan staan.
    Klik op de tab Printerservice van de HP Werkset.
    Klik op Printercommunicatie testen.
    De printersoftware test de communicatie tussen uw computer en uw
    printer en laat u weten of de communicatie bi-directioneel is.
    Als de kabel bi-directioneel is, kunt u alle functies van uw
    HP DeskJet 720C Series printer gebruiken.
    Als de kabel niet bi-directioneel is, is de printer niet in staat meldingen
    naar het computerscherm te sturen. U kunt nog wel afdrukken.
    download manual http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/bpd06722.pdf
    Laatst gewijzigd door Qtex; 29-05-2011 om 22:40 Reden: link vergeten
    Besturingssysteem Windows 8.1 Pro x64 with Media Center Processor AMD Athlon 64 X2 5600+ RAM 4,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 362MHz (5-5-5-18) Moederbord ASUSTeK Computer INC. M2N-CM DVI (AM2)
    Grafisch Algemeen niet-PnP-beeldscherm (1920x1080@60Hz) 512MB NVIDIA GeForce 9600 GT (XFX Pine Group) SSD Samsung 840 EVO 250GB Harde schijf 932GB Seagate ST3100052AS ATA Device (SATA)
    Optische schijf TSSTcorp CDDVDW SH-S203D ATA Device Geluid High Definition Audio-apparaat

Leeftijd
    64
    Provider
    Weet ik niet
    Thanks (Gegeven)
    0
    Thanks (Gekregen)
    0
    Ik denk dat ik ergens een stomme typfout maak. Nml. ieee1248 in plaats van ieee1284
    IEEE1248 = Guide for the Commissioning of Electrical Systems in Hydroelectric Power Plants
    en IEEE 1284 een parallel aansluiting. Mijn kabel zal dus (hopelijk) een IEEE1284 kabel zijn.
    Maar ik zie dergelijke typefoutjes meer, ook war je zo'n kabel kan kopen nml. op:
    https://trait-tech.com/s.ashx?v=g&sk...+printer+cable

usb to IEEE 1248 cable products, buy usb to IEEE 1248 cable products from alibaba.com

Zal vanavond kijken wat er op de kabel staat -

Beheerder Lana's schermafbeelding
    Leeftijd
    56
    Provider
    Kpn
    Thanks (Gegeven)
    122
    Thanks (Gekregen)
    206
    Ik vind dit wel een belangrijke mededeling:
    Oke even terug naar mijn 1ste bericht. Printer heeft centronics aansluiting naar parallel op pc. PC heeft alleen usb. Dus kabel gekocht ieee1248=usb naar parallel. Alles werkte prima.

Alles werkte prima, dus het kan niet aan de gebruikte kabel liggen.
    uǝʌǝןqǝƃ sǝɾʞoɹq uɾıɯ uɾız ɹɐɐʍ               

Leeftijd
    64
    Provider
    Weet ik niet
    Thanks (Gegeven)
    0
    Thanks (Gekregen)
    0
    Citeren Oorspronkelijk geplaatst door Pluis Bekijk bericht
    Ik vind dit wel een belangrijke mededeling:
    Oke even terug naar mijn 1ste bericht. Printer heeft centronics aansluiting naar parallel op pc. PC heeft alleen usb. Dus kabel gekocht ieee1248=usb naar parallel. Alles werkte prima.

Alles werkte prima, dus het kan niet aan de gebruikte kabel liggen.
    En via Apparaatbeheer naar de printer. Rechtsklik op printer -kiezen voor eigenschappen voor printer - services - printercassettes reinigen - wordt er een testpagina geprint. Er is dus een verbinding met de printer - en vlg. mij bidirectioneel, omdat de printer ook herkend wordt door W7.
    Het enige wat ik nu zelf nog kan verzinnen is dat het op de 1 of andere manier toch aan die usb3 card ligt ?? Hoewel ik die gebruik voor aansluiting van 2 harde schijven (backup foto's e.d.)

Leeftijd
    64
    Provider
    Weet ik niet
    Thanks (Gegeven)
    0
    Thanks (Gekregen)
    0
    OPLOSSING gevonden op
    Deskjet 710/720/810/820/100 Series printers - Patch for 64 b... - HP Support Forum
    There is an issue with the 64 bit Vista and Windows 7 drivers that causes the spooler to crash with the following Deskjet printers:
    Deskjet 710 - Deskjet 712 - Deskjet 720 - Deskjet 722 - Deskjet 810 - Deskjet 812 - Deskjet 820 - Deskjet 822 - Deskjet 1000
    The attached file contains a patch for this issue. Apply the patch as follows: First make sure the driver for the printer is installed. Log into the computer with an administrative account. Download the patch by clicking on this link or on the paper clip at the end of this post. Save the patch file to your computer, then unzip it. Next copy the three DLL files to the following directory: %windir%\system32\spool\drivers\x64\3
    This can be done from a DOS prompt if DOS is opened with the "run as administrator" command, or from explorer with a copy and paste. Depending on your UAC settings you may need to provide confirmation. Also allow the current files to be overwritten if prompted.
    This patch is not required and should not applied to a 32 bit version of Vista or Windows 7.

Het bestand heet: DJ_Patch.zip 34 KB

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 0
    Gepost: 06-06-2013, 11:11

Tags voor dit bericht

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten