Windows 11 Desktop sluit niet meer af

Sinds een paar dagen wil mijn desktop na op "afsluiten" te klikken niet meer afsluiten. Ik kan dit nog maar enkel doen door de aan/uit knop een tijd ingedrukt te houden. Ik heb het al geprobeerd via Ultimate Windows Tweaker dat werkt een paar keer en, dan komt het terug. Hoe los ik dit op ?
Schermafbeelding 2022-08-13 144541.png
 
Ik denk dat ik het gevonden heb, raar en misschien geloven jullie mij niet, maar toch denk ik dat dit het probleem is. Ok de uitleg. Ik heb een Logitech Z906 speaker systeem op de pc aangesloten. Tot een paar maanden geleden werkte dat goed tot plots de subwoofer begon te roken. Lang verhaal kort heb hem helemaal terug met nieuwe printplaten en nieuwe subwoofer opnieuw werkende gekregen en ik had voor alle zekerheid een aan/uit knop achteraan de woofer gezet. Niet praktisch uiteraard want de subwoofer staat onderaan het bureau. Heb dit opgelost door een extra aan/uitknop op het bureau. Tot zover werkte alles perfect en nu komt het. Om nog extra bas klanken te creëren heb ik het prog FXsound geïnstalleerd en inderdaad dat werkt echt geweldig maar als ik de pc opstart en enkele bewerkingen uitvoer zonder geluid, dus dat de speakers niet aanstaan en de pc afsluit, sluit Windows 11 af, maar blijven alle fans ed wel draaien en moet ik hem dus uitzetten met de aan/uit knop op de pc. Zet ik echter de speakers ook aan en zet ik die eerst weer af voordat ik de pc uitzet sluit alles normaal af. Wat ik nu nog moet proberen is of eens ik dat prog FXSound volledig verwijder alles zou werken met of zonder de speakers aan. Kunnen jullie nog volgen ?
 
Ik volg, maar een beetje met ongeloof... hoe externe hardware de werking van je PC zou kunnen in de war brengen ontgaat me ...
Die speakers zijn verbonden met je PC dmv. een geluids in-uit-gang. Via zo'n geluidskanaal kunnen je speakers je Windows installatie of je PC niet beinvloeden ... no way !

Ik gebruik FXSound ook overigens - en heb daar nog nooit of te nimmer problemen mee ondervonden van die aard. Dat is een sound driver hé ... niet meer of niet minder.
 
Ja ik weet het, ik begrijp het ook niet, wilde het ook eerst niet geloven. Trouwens nu heb ik FXSound er even afgegooid en wat blijkt na een 5 tal afsluiten en opnieuw opstarten geen probleem. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan