Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jumplist

Collapse
X
Collapse
Eerste Vorige Volgende Laatste
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Verwijder alles
new posts

  • Jumplist

    Ik kan sinds kort de jumplists niet meer gebruiken.
    Ik zie ze nog wel, kan zelfs nieuwe vastpinnen, of zie nieuwe recente files
    maar als dan op een item in een list klik gebeurd er niets.

    Heb al google geraadpleegd, ook hier in het forum gezocht,
    maar nog geen oplossing gevonden.
    wie weet er raad?

  • #2
    je dient via taakbeheer de explorer eens te sluiten .. open daarna de jumplists en deze zou dus weer moeten werken ..
    Besturingssysteem Windows 10 Pro x64 Processor AMD Phenom (tm) II x4 995
    RAM Kingston (2x8gb) DDR3 -1600 MHz Moederbord MSI 790FX-GD70
    Grafisch AMD Radeon HD 5800 series SSD Samsung 840 EVO 250GB
    2x Harde schijf 932GB Seagate ST3100052AS ATA Device (SATA)
    Optische schijf TSSTcorp CDDVDW SH-S203D ATA Device
    Geluid AMD High Definition Audio-apparaat

    Opmerking


    • Topicstarter
      #3
      Ik heb windows verkenner afgesloten via taakbeheer, alles zwart, afmelden en terug aanmelden.
      Maar jumplist werkt nog niet.

      Nu heb wel vastgesteld dat enkel de jumplist van de verkenner niet werkt, al de andere blijkbaar wel (exel, word ea)

      Opmerking


      • #4
        dat alles zwart werd bij u is al niet juist ..dit zou al niet mogen zijn .. het scherm flitst wel effe op zwart maar het beeld zou aanstonds terug normaal moeten zijn .. afmelden /terug aanmelden diende ik hier dus nooit te doen .
        het betreft enkel om de verkenner te gaan lees ik hier nu ..wel open dan eens de opties voor verkenner >tap "algemeen " >standaard instellingen herstellen ..bevestigen met toepassen en ok

        **ik zei eerder wel om de verkenner af te sluiten maar eigenlijk is het de bedoeling om deze gewoon opnieuw te starten .
        Besturingssysteem Windows 10 Pro x64 Processor AMD Phenom (tm) II x4 995
        RAM Kingston (2x8gb) DDR3 -1600 MHz Moederbord MSI 790FX-GD70
        Grafisch AMD Radeon HD 5800 series SSD Samsung 840 EVO 250GB
        2x Harde schijf 932GB Seagate ST3100052AS ATA Device (SATA)
        Optische schijf TSSTcorp CDDVDW SH-S203D ATA Device
        Geluid AMD High Definition Audio-apparaat

        Opmerking


        • Topicstarter
          #5
          IK had beide gedaan, opnieuw starten en afsluiten. Afsluiten gaf het zwart scherm (ook wel logisch zeker?)
          Ook via de opties van verkenner>algemeen dan herstellen, brengt geen soelaas

          Opmerking


          • #6
            word er een foutmelding vermeld ...indien zo mag je deze vermelden ..anders dien je geduld te hebben en moet ik achter het probleem zien te komen .. heb jij iets van cleaners gebruikt op je systeem of is het probleem zomaar komen opdagen .
            Besturingssysteem Windows 10 Pro x64 Processor AMD Phenom (tm) II x4 995
            RAM Kingston (2x8gb) DDR3 -1600 MHz Moederbord MSI 790FX-GD70
            Grafisch AMD Radeon HD 5800 series SSD Samsung 840 EVO 250GB
            2x Harde schijf 932GB Seagate ST3100052AS ATA Device (SATA)
            Optische schijf TSSTcorp CDDVDW SH-S203D ATA Device
            Geluid AMD High Definition Audio-apparaat

            Opmerking


            • Topicstarter
              #7
              bij opstarten krijg ik de fout dat prg242u niet gevonden kan worden, kan ik gewoon wegklikken.
              Ik hier brengt google niet veel raad, buiten betalende "cleaners"
              Als cleaner gebruik ik enkel ccleaner, en die loopt zo af en toe eens, ook register word hier mee nagekeken.

              Sorry dat ik je dit niet sneller vertelde, geen idee of de twee zaken met elkaar te maken hebben.
              Alvast bedankt voor je moeite en tijd

              Opmerking


              • #8
                klikt eens op start >instellingen >persoonlijke instellingen >start
                bij start zie je nu een aantal opties die ja aan/uit kunt zetten ...wel "recente toegevoegde apps dient hier dus aan te staan !
                Besturingssysteem Windows 10 Pro x64 Processor AMD Phenom (tm) II x4 995
                RAM Kingston (2x8gb) DDR3 -1600 MHz Moederbord MSI 790FX-GD70
                Grafisch AMD Radeon HD 5800 series SSD Samsung 840 EVO 250GB
                2x Harde schijf 932GB Seagate ST3100052AS ATA Device (SATA)
                Optische schijf TSSTcorp CDDVDW SH-S203D ATA Device
                Geluid AMD High Definition Audio-apparaat

                Opmerking


                • #9
                  in feite is het helemaal niet nodig om ook maar 1 cleaner te gebruiken ... je doet er meer verkeerd mee dan dat het goed is ... de schijfopruiming die standaard aanwezig is is meer dan voldoende ..
                  Besturingssysteem Windows 10 Pro x64 Processor AMD Phenom (tm) II x4 995
                  RAM Kingston (2x8gb) DDR3 -1600 MHz Moederbord MSI 790FX-GD70
                  Grafisch AMD Radeon HD 5800 series SSD Samsung 840 EVO 250GB
                  2x Harde schijf 932GB Seagate ST3100052AS ATA Device (SATA)
                  Optische schijf TSSTcorp CDDVDW SH-S203D ATA Device
                  Geluid AMD High Definition Audio-apparaat

                  Opmerking


                  • Topicstarter
                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Qtex Bekijk bericht
                    klikt eens op start >instellingen >persoonlijke instellingen >start
                    bij start zie je nu een aantal opties die ja aan/uit kunt zetten ...wel "recente toegevoegde apps dient hier dus aan te staan !
                    Deze staat aan, alsook "recent geopende items in jumplist..................."

                    Opmerking


                    • #11
                      betreffende " prg242u " er is dus iets mis met je Windows systeembestanden wellicht iets te ijverig geweest met de ccleaner ..
                      prg242u is een DLL bestand dat een onderdeel is dat zorgt dat de juiste configuratie betreffende de Windows systeembestanden geladen word ...
                      daarom adviseer ik je nu om eerst een opdrachtprompt (administrator ) op te starten met de opdracht sfc /scannow
                      deel het resultaat mee van deze scannow ( je dient het log zelf niet te plaatsen enkel dus het resultaat melden )
                      Besturingssysteem Windows 10 Pro x64 Processor AMD Phenom (tm) II x4 995
                      RAM Kingston (2x8gb) DDR3 -1600 MHz Moederbord MSI 790FX-GD70
                      Grafisch AMD Radeon HD 5800 series SSD Samsung 840 EVO 250GB
                      2x Harde schijf 932GB Seagate ST3100052AS ATA Device (SATA)
                      Optische schijf TSSTcorp CDDVDW SH-S203D ATA Device
                      Geluid AMD High Definition Audio-apparaat

                      Opmerking


                      • Topicstarter
                        #12
                        Microsoft Windows [Version 10.0.15063]
                        (c) 2017 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

                        C:\WINDOWS\system32>sfc/scannow

                        Beginning system scan. This process will take some time.

                        Beginning verification phase of system scan.
                        Verification 100% complete.

                        Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

                        C:\WINDOWS\system32>


                        Dit is wat ik kreeg na de scan

                        Opmerking


                        • #13
                          das opzich goed want hij geeft dus aan dat er geen Windows systeembestanden ontbreken of beschadigd zijn ...
                          de melding betreffende " prg242u " zal eerder niet correct zijn en daarom nu dat je Malwarebytes ADcleaner gaat draaien ...
                          Besturingssysteem Windows 10 Pro x64 Processor AMD Phenom (tm) II x4 995
                          RAM Kingston (2x8gb) DDR3 -1600 MHz Moederbord MSI 790FX-GD70
                          Grafisch AMD Radeon HD 5800 series SSD Samsung 840 EVO 250GB
                          2x Harde schijf 932GB Seagate ST3100052AS ATA Device (SATA)
                          Optische schijf TSSTcorp CDDVDW SH-S203D ATA Device
                          Geluid AMD High Definition Audio-apparaat

                          Opmerking


                          • Topicstarter
                            #14
                            Malwarebytes Adcleaner laten draaien, heeft een aantal dingen verwijderd, maar in prg242u en de jumplist is er geen verandering.
                            Moet u de log file zien?
                            zo ja hoe laat ik die op?

                            Opmerking


                            • #15
                              ok doe het volgende ...
                              Start een opdrachtprompt op als administrator ..

                              Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter
                              Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..


                              **Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..Er dient immers niets hersteld te worden !
                              ****Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

                              In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

                              Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
                              Ook nu weer wacht je geduldig al ...
                              Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
                              En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.


                              Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
                              Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..

                              ************************************************** ***********************
                              indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
                              een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
                              dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..


                              *indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"
                              nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...
                              DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Install.wim:1 /LimitAccess
                              **letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
                              klik na het ingeven van de opdracht op enter ..
                              Besturingssysteem Windows 10 Pro x64 Processor AMD Phenom (tm) II x4 995
                              RAM Kingston (2x8gb) DDR3 -1600 MHz Moederbord MSI 790FX-GD70
                              Grafisch AMD Radeon HD 5800 series SSD Samsung 840 EVO 250GB
                              2x Harde schijf 932GB Seagate ST3100052AS ATA Device (SATA)
                              Optische schijf TSSTcorp CDDVDW SH-S203D ATA Device
                              Geluid AMD High Definition Audio-apparaat

                              Opmerking

                              XSNews - Unlimited 14days of free Usenet to try at maximum speed
                              Even geduld ...
                              X