Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen bij opstarten

Collapse
X
Collapse
Eerste Vorige Volgende Laatste
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Verwijder alles
new posts

• Problemen bij opstarten

Hallo iedereen,

Problemen

Ik heb gisteren een nieuwe interne harde schijf bijgestoken in mijn pc en daar windows op geinstalleerd, alles ging prima tot ik die schijf terug verwijderde, nu als ik mijn pc opstart moet ik eerst F9 drukken en dan krijg ik een melding op het scherm dat ik moet kiezen tussen 2 windows.

Wie weet er raad

Alvast bedankt

Wat je kan doen is via de bios de juiste schijf als opstartschijf plaatsen.
    Dan zou het opgelost moeten zijn.
    Succes!
    The sky is the limit.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door broere69 Bekijk bericht
      Wat je kan doen is via de bios de juiste schijf als opstartschijf plaatsen.
      Dan zou het opgelost moeten zijn.
      Succes!
      Ik heb al meerdere malen in de Bios geweest maar heel ingewikkeld, heb hem al gereset ook, het is een ASUSTek computer INC.H81M-PLUS (Socket 1150)

Opmerking

plaats eerst eens een afbeelding van schijfbeheer en van de computer opstarten via msconfig …
        *vraagje is het de bedoeling enkel maar op te starten vanaf de nieuwe hdd en de oude dan te gebruiken voor data opslag of word de oude effectief verwijderd uit het systeem !
        Besturingssysteem Windows 10 Pro x64 Processor AMD Phenom (tm) II x4 995
        RAM Kingston (2x8gb) DDR3 -1600 MHz Moederbord MSI 790FX-GD70
        Grafisch AMD Radeon HD 5800 series SSD Samsung 840 EVO 250GB
        2x Harde schijf 932GB Seagate ST3100052AS ATA Device (SATA)
        Optische schijf TSSTcorp CDDVDW SH-S203D ATA Device
        Geluid AMD High Definition Audio-apparaat

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Qtex Bekijk bericht
          plaats eerst eens een afbeelding van schijfbeheer en van de computer opstarten via msconfig …
          *vraagje is het de bedoeling enkel maar op te starten vanaf de nieuwe hdd en de oude dan te gebruiken voor data opslag of word de oude effectief verwijderd uit het systeem !
          Hallo Qtex,

Ik heb die nieuwe er terug uit gehaald en de bedoeling is dat ik met de oude terug te werk ga en dat lukt mij maar bij het opstarten krijg ik een keuze voor het opstarten en moet ik F9 drukken en dan komt er een volgend scherm waar ik moet kiezen tussen 2 windows 10 maar er steekt maar 1 schijf in en dat is de oude en de goede. Bijgevoegd afbeelding Schijfbeheer.

m.v.g.
          Bijgevoegde bestanden

Opmerking

de regel die bij u in het blauw staat dien je te verwijderen ...ook zet je de time out bv op 5 seconden … hier staat de time out op 0 seconden ..
            ***het huidige besturingssysteem dien jij eerst wel als standaard in te stellen voordat je de regel in het blauw verwijderd

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Qtex Bekijk bericht
              de regel die bij u in het blauw staat dien je te verwijderen ...ook zet je de time out bv op 5 seconden … hier staat de time out op 0 seconden ..
              Qtex, ik weet niet hoe ik je kan bedanken, het is opgelost !!!!! Nog één vraagje, als ik mijn PC opstart (was al voor het probleem) krijg ik een paar seconden een scherm te zien van mijn moederbord.

Nogmaals bedankt, Leve pctuts

Opmerking

dat je het scherm te zien krijgt van je moederbord is normaal ...
                dit laat je toe om desgewenst de betreffende toets te gebruiken om het bios in te gaan , mocht je om 1 of andere reden willen opstarten vanaf een cd , dvd of usb stick !
                zodoende dat je dat medium als eerste opstartmedium kunt instellen ..
                marco12 bedanken voor deze post.

Opmerking

Labels

Collapse

bij (4221) dan (4521) dat (5617) de (3053) deze (4893) dit (3626) een (5524) geen (2871) het (5164) hier (3261) http (5420) kan (6244) meer (4384) met (8402) mij (3130) niet (7677) nog (2884) ook (5136) ten (2835) van (10135) voor (6783) wat (2993) windows (4881) worden (2987) www (2678)
                Even geduld ...
                X