Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2x sata

Collapse
X
Collapse
Eerste Vorige Volgende Laatste
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Verwijder alles
new posts

• 2x sata

Hallo pc vrienden,

Ik had eens gedacht ik herstel geregeld pc's en lig hier nog met wat oude sata-schijven, bestaat er geen case waar je die kan insteken?
    bv: 2x 1TB sata en die dan samen laten opstarten in 1 case zoals in raid bv.

groeten,
    The sky is the limit.

Hoe bedoeld u laten opstarten ? Met een besturing o.i.d. ? Dan heb je het over een PC die je in RAID configuratie wilt hebben.

Ik denk dat u een RAID box zoekt voor meerdere schijven. Die bestaan wel en zijn niet eens zo heel erg duur. Voorbeeld: https://tweakers.net/pricewatch/6941...-6g-zwart.html

U zou ook kunnen overwegen om in een NAS behuizing te investeren. Synology ejn QNAP maken hele goede zonder schijven. Tweedehands zijn deze vaak voor een leuk prijsje te vinden. Koop er dan wel één met een wat snellere processor en wat meer intern geheugen.

Opmerking

Is ook leuk, maar ik bedoelde eigenlijk voor voor de 2.5 inch schijfjes zo heb je een externe HD met 2 schijfjes.
      Ik weet Synology is gewoon top .
      The sky is the limit.

Opmerking

Nou snap ik eigenlijk nog niet war u precies wil.

Opmerking

denk dat hij gewoon de 2 sata schijven in een externe behuizing wenst te plaatsen maar dan te samen in 1 behuizing zodoende dat hij deze kan gebruiken als externe opslag ..denk echter dat het niet mogelijk is om ze alle 2 in 1 behuizing te gebruiken zonder raid ...
          broere69 bedanken voor deze post.
          Besturingssysteem Windows 10 Pro x64 Processor AMD Phenom (tm) II x4 995
          RAM Kingston (2x8gb) DDR3 -1600 MHz Moederbord MSI 790FX-GD70
          Grafisch AMD Radeon HD 5800 series SSD Samsung 840 EVO 250GB
          2x Harde schijf 932GB Seagate ST3100052AS ATA Device (SATA)
          Optische schijf TSSTcorp CDDVDW SH-S203D ATA Device
          Geluid AMD High Definition Audio-apparaat

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Qtex Bekijk bericht
            denk dat hij gewoon de 2 sata schijven in een externe behuizing wenst te plaatsen maar dan te samen in 1 behuizing zodoende dat hij deze kan gebruiken als externe opslag ..denk echter dat het niet mogelijk is om ze alle 2 in 1 behuizing te gebruiken zonder raid ...
            Daar gaf ik een link voor in antwoord #2 naar https://tweakers.net/pricewatch/6941...-6g-zwart.html Geschikt voor 4 sata schijven.

Misschien dan zoiets ?? https://azerty.nl/product/startech/3...de-schijf-dock

Opmerking

Ja ok jammer dat het nog niet bestaat :-) inderdaad Skippy z'n dock heb ik al om schijven te klonen :-)
              thx mag gesloten worden.
              The sky is the limit.

Opmerking

Kan wel. Gewoon als JBOD configureren. = Just a Bunch of Disks. Dan gaat je host OS enkel de single disks zien.

Opmerking

Even geduld ...
                X