Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op hol geslagen Tesla maakt in Wormerveer een ravage

Collapse
X
Collapse
Eerste Vorige Volgende Laatste
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Verwijder alles
new posts

• Op hol geslagen Tesla maakt in Wormerveer een ravage

Een 70-jarige vrouw heeft door een bedieningsfout in haar elektrische auto een ravage veroorzaakt in Wormerveer in Noord-Holland. Bij het ongeluk waren een andere wagen, een 43-jarige fietsster uit Wormerveer en een scooterrijder betrokken.

Volgens de politie wilde de vrouw in haar Tesla wegrijden uit een parkeervak bij een schoolplein van een basisschool toen ze een fout maakte. De auto schoot vooruit, raakte een paar paaltjes en raakte een fietsster.
    https://nos.nl/artikel/2222541-ravag...gen-tesla.html
    Last edited by Tuts; 18-03-2018, 18:15. Reden: Wat meer tekst

Wel een heel ongelukkige aankondiging: 'Op hol geslagen Tesla'. En dan in het artikel gaat het duidelijk over een menselijke fout. Journalistiek van men kl**en.
    Antwanneke bedanken voor deze post.

Opmerking

Raadzaam om het rijbewijs in te nemen. Deze mevrouw mag eerst even langs het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) om aan te tonen dat ze nog wel kan rijden.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Rubensky Bekijk bericht
        Raadzaam om het rijbewijs in te nemen. Deze mevrouw mag eerst even langs het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) om aan te tonen dat ze nog wel kan rijden.
        Denk dat het beste is van eerst eens goed te kijken wat de oorzaak is alvorens een vonnis te vellen. Heb nog gehoord dat er dames vastzitten tussen gaspedaal. Als je dan met een Tesla rijdt en weet wat een acceleratie er mogelijks is, dan is alles in enkele seconden gebeurd. Oordelen, niet veroordelen.
        Ik heb niet alles waar ik van hou. Maar ik hou van alles wat ik heb.

Opmerking

zo een tesla accelerreert razend snel, ik heb in stad waar het vol stond met geparkeerde wagens met mijn scootertje achter zo eentje gereden. Die moest om de 2 auto's remmen gelijk zot om daarna weer op te trekken gelijk zot, maar man die kracht die auto ontwikkeld in stilte is fenomenaal. Toen hij dan uiteindelijk vrije weg had, hing hij als een speer ervan door. Dus als die dame met haar mooie high heels vast zat en haar auto niet meer onder controle had, baat zo een cursus niet hoor, enkel een mooi paar sneakers helpen dan in haar situatie.
          Antwanneke bedanken voor deze post.
          Vernee Apollo Lite Android 6.0 Original Vernee ROM
          Asus T100 transformerbook Windows 10 Home

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door DDragon80 Bekijk bericht
            Wel een heel ongelukkige aankondiging: 'Op hol geslagen Tesla'. En dan in het artikel gaat het duidelijk over een menselijke fout. Journalistiek van men kl**en.
            Ja daar is wel enige inconsistentie in te vinden. Broncontrole van deze journalist had zeker beter gekund. Ik vraag me trouwens af hoe je met je automobiel een fout kunt maken als eindgebruiker. 3 pedalen maximum en dan zou je als eindgebruiker/aankoper een fout maken. Komaan...

Een teslatransformator is een meertrapstransformator die rond 1891 werd ontwikkeld door de Servisch/Amerikaanse natuurkundige Nikola Tesla. Met deze transformator kan een zeer hoge spanning bij een hoge frequentie opgewekt worden. Dat bedien je dus maw niet met je pedalen.

Opmerking

Misschien dat ik me ooit wel eens een Tesla voeding maak. Een mini uitvoering ofzo. Daar heb je nog niet teveel stroom voor nodig en zijn dus nog heel veilig. Spreekt altijd aan, zo'n ionen brug, of hoe noemen ze zoiets...

Opmerking

Maar de pedalen zijn wel de oorzaak van de acceleratie. Ook ik heb een automaat en weet dat het fout kan lopen. Hoorde dat een vrouw gewoon gemist was van pedaal. Niet de rem maar het gaspedaal drukte ze in. Gevolg 3 auto's geschonden.
                Mijn vorige auto, ook een Auris Hybride, wordt uitgezet met een drukknop, geen sleutel. Vermoedelijk had ik naast de knop gerukt. Moest nog iets nemen dat op de vloer lag voor ik uitstapte. Had de pedalen losgelaten en ja, de auto begon vanzelf te lopen. Ik had de juiste reactie de rem in te drukken toen ik me oprichtte. Voor hetzelfde geld had ik het gaspedaal en dat zou ook het resultaat kunnen geweest zijn.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door DDragon80 Bekijk bericht
                  Misschien dat ik me ooit wel eens een Tesla voeding maak. Een mini uitvoering ofzo. Daar heb je nog niet teveel stroom voor nodig en zijn dus nog heel veilig. Spreekt altijd aan, zo'n ionen brug, of hoe noemen ze zoiets...
                  En dan op een electrische...... fiets.

Opmerking

Even geduld ...
                  X