Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische auto direct en snel op te laden via zonnepanelen

Collapse
X
Collapse
Eerste Vorige Volgende Laatste
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Verwijder alles
new posts

• Elektrische auto direct en snel op te laden via zonnepanelen

Onderzoeker Gautham Ram Chandra Mouli ontwikkelde een systeem waarmee elektrische auto’s direct en snel zijn op te laden met zonnestroom. Hij promoveert op maandag 26 maart op dit onderwerp aan de TU Delft.

Lees hier het volledige bericht: https://www.tudelft.nl/2018/tu-delft...-zonnepanelen/
    stallion bedanken voor deze post.

Heel raar is dat, ik had dit totaal nog niet gelezen of gezien en toch had ik deze morgen zo het idee dat ik met een auto met een zonnepaneel dak rond ging rijden binnen afzienbare tijd. Ik zit met mijn idee hier niet zo heel gek ver vanaf denk ik zo.
    Vernee Apollo Lite Android 6.0 Original Vernee ROM
    Asus T100 transformerbook Windows 10 Home

Opmerking

TU Delft heeft een snellader ontwikkeld die rechtstreeks kan laden van zonnepanelen.
      En voor de rest is het maar raden...

In het lab kan men heel veel, maar dan moet dat nog allemaal omgezet worden naar de praktijk. En dat is andere koek.

Hoeveel zonnepanelen heeft men nodig per wagen?
      Wat is de capaciteit van een zonnepaneel?
      Hoe snel is snel?
      Hoeveel jaren gaat het nog duren vooraleer dit gebruiksklaar is?
      Wat zal de prijs per eenheid zijn?

Vorig jaar was er iemand die een batterij had ontwikkeld die veel sneller kon worden opgeladen dan de huidige, waarmee men veel meer kms kon doen enz.

Iedereen razend enthousiast totdat het verdict kwam: er was nog zeker 10 jaar labo-onderzoek nodig vooraleer deze batterij kon gebruikt worden.

Elk zonnepaneel heeft een beperkte capaciteit en als de zon niet schijnt is er geen rendement.

In de USA kan men nu een BMW I3 leasen voor de fantastische som van $ 54 per maand.
      Na ongeveer 70-75 jaar hebt u de de volledige prijs van deze wagen betaald!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door J.W. Bekijk bericht
        TU Delft heeft een snellader ontwikkeld die rechtstreeks kan laden van zonnepanelen.
        En voor de rest is het maar raden...

In het lab kan men heel veel, maar dan moet dat nog allemaal omgezet worden naar de praktijk. En dat is andere koek.

Hoeveel zonnepanelen heeft men nodig per wagen?
        Wat is de capaciteit van een zonnepaneel?
        Hoe snel is snel?
        Hoeveel jaren gaat het nog duren vooraleer dit gebruiksklaar is?
        Wat zal de prijs per eenheid zijn?

Ik zou zeggen bel ze eens op en stel ze deze vragen https://www.tudelft.nl/over-tu-delft...ereikbaarheid/

En anders heb je hier 250 pagina's informatie op de vragen die je stelt en tevens veel onderbouwde documentatie https://repository.tudelft.nl/island...m/OBJ/download

Bijgevoegde bestanden

Opmerking

Gewoon een zin uit de uitleg:

<<In spite of the lower solar insolation in the Netherlands, an average of 30kWh/day is generated by a 10kWp PV system.>>

Een lichte batterij zoals in de BMW I3 is 33 kWh.
          Om deze op te laden heeft bovenstaand systeem gemiddeld meer als 24 uur nodig. Wanneer heeft die wagen tijd om te rijden...

Opmerking

Ja geen idee, dit staat er ook
            Ondanks het lage aantal zonne-uren in Nederland wordt er door een 10 kW PV-systeem gemiddeld 30 kWh per dag opgewekt. Dit is genoeg om een Nissan Leaf 55.000 km per jaar te laten rijden

Opmerking

Theoretisch klopt dat wel, maar als uw wagen aan de infuus hangt kan je er ondertussen niet mee rijden.
              In de wintermaanden duurt het misschien een week om die 30 kWh te halen, In de zomermaanden (en wolkeloos) heb je die 30 kWh op enkele uren.
              Nog iets: wie heeft er plaats om tussen de 30 en 40 zonnepanelen te leggen en wie gaat zo'n kosten maken om enkel in de zomermaanden regelmatig met zijn auto te kunnen rijden?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door cve Bekijk bericht
                Heel raar is dat, ik had dit totaal nog niet gelezen of gezien en toch had ik deze morgen zo het idee dat ik met een auto met een zonnepaneel dak rond ging rijden binnen afzienbare tijd. Ik zit met mijn idee hier niet zo heel gek ver vanaf denk ik zo.
                Auto met zonnepaneel bestaat toch al. Toyota
                Ik heb niet alles waar ik van hou. Maar ik hou van alles wat ik heb.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Mik Bekijk bericht

Auto met zonnepaneel bestaat toch al. Toyota
                  Ha ja? Wist dat totaal niet. Heb er al zeker nog geen 1 zien rond rijden.

Opmerking

Ha ja? Wist dat totaal niet. Heb er al zeker nog geen 1 zien rond rijden.
                    https://www.duurzaambedrijfsleven.nl...len-op-het-dak

https://zonnepanelenenergie.be/nieuw...n-zonnepanelen

Het is en blijft voorlopig maar een speeltje...
                    cve bedanken voor deze post.

Opmerking

Maar wisten jullie dat bij warm en zonnig weer zonnepanelen helemaal niet zo interessant zijn dan je zou denken.
                      Het beste is een koele temperatuur en zonnig weer.

https://www.zonnepanelen.net/zonnepanelen-vermogen/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Skippy Bekijk bericht
                        Maar wisten jullie dat bij warm en zonnig weer zonnepanelen helemaal niet zo interessant zijn dan je zou denken.

Ja, dat is met de zonnepanelen op de daken van de huizen ook zo dat ze in de zomer niet zo goed presteren dan dat men zou denken. Het staat in Italië nochtans ook vol met zonnepalen op grote ronde punten en velden. Het is daar nochtans warmer als hier in de zomer

Opmerking

Ja, dat is met de zonnepanelen op de daken van de huizen ook zo dat ze in de zomer niet zo goed presteren dan dat men zou denken. Het staat in Italië nochtans ook vol met zonnepalen op grote ronde punten en velden. Het is daar nochtans warmer als hier in de zomer
                          Maar één van de belangrijkste punten voor de opbrengst van zonnepanelen wordt hier NIET vermeld: namelijk de hoek (graden) waarin een zonnepaneel moet geplaatst worden om een optimale opbrengst te garanderen.
                          Deze bedraagt 30 à 35° en gericht naar de zon.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Skippy Bekijk bericht

Maar één van de belangrijkste punten voor een goed rendement wordt hier NIET vermeld. Namelijk de hoek die een zonnepaneel moet hebben om een goede opbrengst te hebben:
                            30 à 35° en in (liefst) zuidwestelijke richting.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door J.W. Bekijk bericht

Maar één van de belangrijkste punten voor de opbrengst van zonnepanelen wordt hier NIET vermeld: namelijk de hoek (graden) waarin een zonnepaneel moet geplaatst worden om een optimale opbrengst te garanderen.
                              Deze bedraagt 30 à 35° en gericht naar de zon.
                              In Italië staan die panelen allemaal wel onder een bepaalde hoek hoor, Dat staat op de grond op een frame onder een bepaalde hoek. Heb er helaas geen foto van, maar dat zijn veel panelen naast elkaar en dan achter elkaar ook nog eens een hele hoop. Omdat ze schuin staan kunnen ze er ook veel achter elkaar plaatsen he.

Opmerking

Even geduld ...
                              X