Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
In plaats van 2 maal te klikken op een item, zou er geen mogelijkheid zijn om het te wijzigen in 1 maal klikken?
Dank bij voorbaat.
 
Dit kan je doen via: het Configuratiescherm (via Start) en kies rechtsboven voor een weergave met pictogrammen.

dubbelklik ;) op 'Opties voor Verkenner'.

In het scherm dat je dan te zien krijgt kan je bij 'Als volgt op items klikken'.
De optie 'Openen bij eenmaal klikken' aanvinken.
 
Dit kan je doen via: het Configuratiescherm (via Start) en kies rechtsboven voor een weergave met pictogrammen.

dubbelklik ;) op 'Opties voor Verkenner'.

In het scherm dat je dan te zien krijgt kan je bij 'Als volgt op items klikken'.
De optie 'Openen bij eenmaal klikken' aanvinken.

Bedankt CTCS voor het antwoord. Het is opgelost.
 
Dit kan je doen via: het Configuratiescherm (via Start) en kies rechtsboven voor een weergave met pictogrammen.

dubbelklik ;) op 'Opties voor Verkenner'.

In het scherm dat je dan te zien krijgt kan je bij 'Als volgt op items klikken'.
De optie 'Openen bij eenmaal klikken' aanvinken.

Linux... (gnome, ...)
 
Ga er van uit dat hij niet in de gaten had dat het om Linux ging maar om Windows.
CTCS is ook maar een mens. Een leesfoutje dus, kan gebeuren.

Antwoord #2 is voor Windows.

Ja Skippy, ik weet het. We zijn allemaal mensen en maken fouten. Het was mijn fout om misschien grof te zijn door twee vraagtekens te zetten. Daarvoor mijn exuses.
 
Maar even terug naar het topic, ik heb geen idee of dit mogelijk is onder Linux. Het is al weer wat jaartjes geleden dat ik met distro's bezig was.

Je mag het niet kwalijk nemen Skippy, maar ik heb die vraag ook gesteld in een Linux forum en heb ook nog geen antwoord ontvangen. Zodra ik iets meer weet, laat ik het weten.
Groetjes.
 
Verontschuldig je niet. Ik zou hetzelfde gedaan hebben.
Iedereen is gelukkig vrij om vragen te stellen waar hij of zij zelf wil.

Wat ik wel vervelend zou vinden is, als er op een ander forum al lang een goed antwoord gegeven zou zijn en wij zijn nog aan het zoeken voor een juist antwoord.
Voorkomen kan je zo iets natuurlijk nooit, maar ik heb er een hekel aan om onnodig werk te verrichten. Iedereen hier op Pctuts doet dit als hobby uit liefdadigheid.

Daarom zijn wij op Pctuts altijd blij als er waar dan ook een goede oplossing is gevonden en waarderen het ten zeerste om dit hier even netjes te melden in het betreffende topic.
 
Bernard,
in eerste instantie was het een leesfout van mij.
Maar gezien je antwoorde met 'opgelost'. Leek het me inderdaad een windows vraag.

Maar om dan in linux te antwoorden welke distributie heb je? (eventueel specifieke add ons's? )
Want in linux is het een beetje afhankelijk van welke versie of gui's je gebruikt.

mvg,
CTCS (zonder slechte bedoelingen ;) )
 
Bernard,
in eerste instantie was het een leesfout van mij.
Maar gezien je antwoorde met 'opgelost'. Leek het me inderdaad een windows vraag.

Maar om dan in linux te antwoorden welke distributie heb je? (eventueel specifieke add ons's? )
Want in linux is het een beetje afhankelijk van welke versie of gui's je gebruikt.

mvg,
CTCS (zonder slechte bedoelingen ;) )

Och CTCS, ik neem jou niets kwalijks hoor; het zou jij moeten zijn die het mij kwalijk zou moeten nemen omdat ik die vraagtekens zette.
Ik schreef "opgelost" om jou niet meer met deze vraag verder lastig te vallen, want ik wist zelfs niet eens hoe dit mogelijk was in Windows 10.
Wat Linux betreft; sorry, ik heb daar absoluut geen verstand van. Dit was een XP waar ik nog enkel Linux kon opzetten en wilde eens weten of men de muis kon bedienen met 1 muisklik in plaats van dubbelklik. Ik weet zelfs nieteens wat "distributie" is en welke versie of gui's ik gebruik. Voor mij is dit echt een vreemde taal.
Nogmaals sorry voor mijn reactie geweest.
 
Verontschuldig je niet. Ik zou hetzelfde gedaan hebben.
Iedereen is gelukkig vrij om vragen te stellen waar hij of zij zelf wil.

Wat ik wel vervelend zou vinden is, als er op een ander forum al lang een goed antwoord gegeven zou zijn en wij zijn nog aan het zoeken voor een juist antwoord.
Voorkomen kan je zo iets natuurlijk nooit, maar ik heb er een hekel aan om onnodig werk te verrichten. Iedereen hier op Pctuts doet dit als hobby uit liefdadigheid.

Daarom zijn wij op Pctuts altijd blij als er waar dan ook een goede oplossing is gevonden en waarderen het ten zeerste om dit hier even netjes te melden in het betreffende topic.

Skippy, ik heb de oplossing gevonden. Zie hieronder.
1) dubbelklik op de snelkoppeling Persoonlijke Map op je bureaublad
2) in het nieuw geopende venster klik je op Bewerken op de bovenste balk van het venster.
3) Kies dan onderin het keuze venster op Voorkeuren
4) Klik op het tabblad Gedrag
5) Kies voor Enkele klik om elementen te openen

Voor mij mag dit onderwerp afgesloten worden.
Nogmaals dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan