Status
Niet open voor verdere reacties.
Mannen die een hoger IQ hebben, produceren sperma van betere kwaliteit. Tot dat besluit zijn Britse onderzoekers gekomen.
Een team onderzoekers van het Institute of Psychiatry analyseerde data van 425 VS-soldaten die in dienst waren tijdens het Vietnam-tijdperk. De onderzochte mannen die goed scoorden op intelligentietests, bleken ook spermacellen van hoge kwaliteit te produceren, ongeacht hun leeftijd of levensgewoonten.
Het resultaat van het onderzoek steunt het idee dat de genen die de intelligentie van een man bepalen, ook invloed hebben op andere biologische aspecten.
Rosalind Arden, hoofd van het team van onderzoekers: "Dit betekent echter niet dat mannen met een lager IQ altijd slecht sperma hebben; de relatie die we ontdekten is slechts marginaal."
"Het feit dat we een relatie tussen IQ en sperma hebben ontdekt, leert ons meer over de ontwikkeling van het brein en de testikels van een man wanneer die zich nog in de baarmoeder bevindt", vult onderzoeker Allan Pacey aan. "Het is niet zo dat een man die veel Sudoku's oplost, de kwaliteit van zijn sperma verbetert."

Bron:GVA

SIMBA
 
Wat is de waarde van een iq test?

Vooreerst is een iq test opgesteld uit algemene vragen.
Ik buis daar altijd.
Waarom?
Om dezelfde reden dat jullie niet zullen kunnen antwoorden als ik een vraag stel over hard-rock en metal muziek (zelfs onze daddy cool niet).
De reden is eenvoudig.
We leven in een andere wereld, een andere realiteit.
Zijn we daarom dom?
Ik dacht het niet.
Elke sollicitatie van me was een succes.
Elke proef, zowel in de prive als bij de spoorweg was een succes.
En toch ben ik een dommerik.
De vragen die op zulke testen gesteld worden interesseren me niet, en liggen me dus eenvoudig niet.



Dit onderzoek doet mij denken aan iets wat een oude motorrijder ooit vertelde.
Toen hij pas met de motor kon rijden WIST hij dat hij nog veel moest leren.
Na enkele jaren DACHT hij het vrij goed te doen.
En na meer dan 5 jaar WIST hij dat hij het eindelijk begon te leren hoe je met een motor moet rijden.

Deze wetenschappers weten dat ze en ik citeer 'de relatie die we ontdekten is slechts marginaal'
ze zitten in het eerste deel van wat die oude man me vertelde, nu een kleine 20 jaar geleden.
Ze weten dus niets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan