Status
Niet open voor verdere reacties.

dina

Overleden
Ik heb een klein laptopke of is het notebook gekocht van Medion, Window 7 starter, en die is wel zeer traag in reageren

Kan ik die verhogen naar 2 of 3 Gb ? of ligt het ergens anders aan ?


Dina ;!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1GB geheugen voor Windows7 is wat weinig. Wat extra geheugen kan hier wonderen verrichten.

Maar je moet eerst even nagaan wat er aan de hand kan zijn.
Is de laptop veel trager geworden dan toen je hem nieuw gekocht hebt. Zo ja, kunnen er andere factoren meespelen, zoals bijvoorbeeld spyware. In dat geval zou ik je eerst een goede scan aanbevelen en kijken of de laptop weer de werkbare snelheid terug heeft gekregen.
 
1 Gb

1 Gb

Nee hoor hij is van in het begin traag geweest, er zit bijna niets in van documenten , geen foto's of dergelijke, ik gebruik hem alleen als ik in het buitenland ben voor mijn mails;

Als ik google wil openen moet ik 2à 3 minuten wachten alvorens ik kan beginnen ook mails openen duurt wel heel lang.

Is het mogelijk een laptop meer gb te geven ? Maar de laptop heeft eigenlijk géén € 400 gekost, is dat wel de moeite ?


Beste dank bij voorbaat

Dina,:duimop:
 
Het is zeker mogelijk om in een laptop meer geheugen te plaatsen. Vaak is bijplaatsen niet mogelijk, je moet dan het oude geheugen vervangen.
Het verschilt per type laptop, meestal zit er aan de onderkant een klepje met een klein schroefje. Draai dit schroefje los en verwijder dit klepje. Nu kun je het oude geheugen er uit halen.
Je kunt ook en programma zoals bijvoorbeeld Everest installeren om te kijken welke onderdelen ( geheugen ) in de laptop zit.
Vervang het oude geheugen door groter geheugen met verder dezelfde specificaties. Meestal wordt dit op het geheugen zelf aangegeven. Neem anders het geheugen mee naar een computeronderdelenwinkel en zeg dat je hetzelfde geheugen wil hebben maar dan 2GB.
Geheugen reepje voor de meeste type laptops van 3 GB zijn er niet.
Je moet dan ruimte in de laptop hebben om 2 reepjes te plaatsen. Eentje van 2GB en eentje van 1GB

Gewoon even openschroeven en kijken wat er in zit en hoeveel ruimte er is. Desnoods neem je de laptop even mee naar de winkel en vraag of zij dit voor je willen doen.

Wat er nu in zit ( 1GB ) is niet veel om Windows7 soepel mee te draaien.
 
1 Gb VERVANGEN

1 Gb VERVANGEN

Bedankt voor de uitleg, ik zal eens naar een winkel gaan en zien wat er kan gedaan worden



groetjes,

Dina
 
Vriendelijk daje het vraagt maar ik ben nog voor een maand in het buiteland, thuis ga ik het nodige doen en laat zeker iets weten, ik zou ook willen overschakelen van windows 7 starter naar premium, maar denk je dat de laptop nog meer zou vertragen of heeft dat geen invloed voor 1gb ???

Dina,
 
Windows 7 Home Premium zal nog meer systeembronnen gebruiken, waardoor het met 1 GB nog trager zal werken.
 
Ik heb een klein laptopke of is het notebook gekocht van Medion, Window 7 starter, en die is wel zeer traag in reageren

Kan ik die verhogen naar 2 of 3 Gb ? of ligt het ergens anders aan ?


Dina ;!

Natuurlijk is het systeem ook afhankelijk van de processor, maar dat was de vraag niet van de TS


ga naar start --configuratiescherm --- systeem
daar kun je de classificatie zien van uw pc en van de onderdelen
 
Zoiets is met een programma als Everest te kontroleren, maar meestal hoeft dit niet.
Dit staat als het goed is ook in de documentatie die bij het Netbook hoort, soms zit er ook een klein stikkertje op het Netbook met de gebruikte processor. Ook kun je op de website van de fabrikant onder het juiste type Netbook vinden welke processor er in zit.
Maar een processor van een Netbook laat zich niet gemakkelijk vervangen door een sneller type. Vaak zit zo'n processor niet zoals in een gewone PC, in een Socket ( voetje )
Je moet deze dan los solderen en vervangen. Zoiets is heel moeilijk zelf te doen en vereist speciaal soldeer gereedschap.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan