Status
Niet open voor verdere reacties.
ik wil een netwerkje aanleggen dus 2 pc met 1 monitor dit speciaal voor een proggramma waarvan de plugins niet meer werken onder w10 maar hoe en waarmee ?
 
Is een KVM switch dan niet veel handiger ? Dan bedien je met 1 keyboard, 1 muis en 1 monitor twee of als je een grotere KVM switch hebt meerdere pc's.
Verder deel je bepaalde of de betreffende mappen zodat je deze in de share kunt benaderen.
 
je wilt 2 computers bedienen via 1 scherm !
dit is geen netwerkje .... volgens mij ..!

dit kan via een KVM switch .... KVM switch

**Lana weet hier meer over hij gebruikt deze zelf ook ...

zag pas nadat ik het bericht plaatste dat Lana er al gereageerd had !
 
bedankt voor de snelle reactie maar al sla je me dood ik weet het niet hoe het allemaal werkt zoiets wil ik wel 1monitor 1toetsbord 1 muis en met 2 pc werken

Over een KVM switch hoef je niet zo veel te weten. Het enige wat je even moet nagaan is of je voor de muis en keyboard een USB of PS-2 aansluiting gebruikt.
Een KVM Switch heb je namelijk ook met een USB en een PS-2 aansluiting.
Ook de gebruikte beeldscherm aansluiting is belangrijk voor de keuze van een KVM Switch.
Er zijn ook KVM switchen die ook het geluid mee omschakelen voor de verschillende pc's
Kies dus het juiste type wat voor jou van toepassing is.

Daarna het beeldscherm, de muis en het keyboard aansluiten op de KVM Switch en de kabels die uit de KVM Switch komen of bijgeleverd zijn naar de verschillende pc's en klaar.

Daarna de map of mappen delen die je op de andere pc wilt zien en benaderen en zorgen dat je bestanden delen hebt ingeschakeld. Beide computers via een netwerkkabel aansluiten op het modem en hierna zal je de gedeelde mappen zien.
 
Nog even een voorbeeld, hier zie je er één om twee pc's om te schakelen via een bijgeleverd klein kastje ( links op de foto )
Met deze switch schakel je dus voor twee pc's de USB muis, het USB keyboard, een HDMI video aansluiting en het geluid om.

989229_GB_00_FB.EPS_1000.jpg
 
Ik geef nog altijd de voorkeur aan Remote Desktop (of alternatief) via het netwerk. Eén computer met alle normale aansluitingen, en de tweede er naast (of ergens onder de tafel, garage, ...) met enkel een voedingskabel en netwerkkabel.
Kost je niets en is geen vereiste om de twee computers dicht bij elkaar te plaatsen.
 
Werkt ook goed natuurlijk, maar vertraagd wel.

De TS heeft het over Plugins en deze worden meestal met de wat zwaardere programma's gebruikt, dan is snelheid best wel handig.
 
Werkt ook goed natuurlijk, maar vertraagd wel.

De TS heeft het over Plugins en deze worden meestal met de wat zwaardere programma's gebruikt, dan is snelheid best wel handig.

Remote Desktop vertraagt helemaal niet. Virtual Machine gebruikt gedeelde bronnen, Remote Desktop niet. Dit is enkel heet beeld dat wordt doorgestuurd over het netwerk.
 
Remote Desktop vertraagt helemaal niet. Virtual Machine gebruikt gedeelde bronnen, Remote Desktop niet. Dit is enkel heet beeld dat wordt doorgestuurd over het netwerk.

OK tnx, dan ga ik zo'n opstelling ook weer eens uitproberen.
Kan me herinneren dat dit op een druk netwerk een behoorlijke vertraging kon geven en niet geheel realtime gewerkt kon worden en er regelmatig haperingen optrad in het beeld.

Leuk project om dit zelf weer eens uit te gaan proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan