2 routers draadloos met elkaar verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ben al een tijdje op volgend probleem aan het zoeken maar kom niet tot de oplossing, als het al mogelijk is natuurlijk.
Heb 2 routers staan (beide dir-615 van dlink).
De ene staat bij de modem en de andere bij mijn pc's.
Kan geen kabel leggen tussen beide routers en dus wil ik dat ze draadloos met elkaar verbinden.
Op 2de router al volgende instellingen gedaan :
dhcp en upnp uitgeschakeld. Vast ip adres gegeven die in range zit van router 1.
Maar hoe kan ik de routers wireless nu koppelen met elkaar?
Kabel tussen de 2 is dus geen optie.
Alvast bedankt voor de hulp.

Ciao
 
Weet niet wie je dit aanbevolen heeft, maar met één router heb je voldoende. Wat je nodig hebt is een ingeplugde draadloze lankaart zoals dit http://www.dlink.be/cs/Satellite?c=...18788521&pagename=DLinkEurope-NL_BE/DLWrapper of USB stick zoals dit http://www.dlink.be/cs/Satellite?c=...18788521&pagename=DLinkEurope-NL_BE/DLWrapper

De router kun je vlak bij de modem plaatsen. Een tweede router is dus totaal overbodig, en zal zelfs voor problemen zorgen zoals veel trager internet, of misschien zelfs geen internet.
 
Laatst bewerkt:
het moet echt via die 2 routers gaan, dus als iemand een juiste manier weet om ze draadloos met elkaar te laten communiceren...

Kun je wat meer uitleg geven waarom het zo moet? Als het echt zo moet zie ik geen andere oplossing dan i.p.v. een router aan de computer te plaatsen, een hub aan de computer te plaatsen. Is het de bedoeling om apparaten de delen?

De enige manier die ik ken om 2 routers met elkaar te laten communiceren is gebruik te maken van een crossed ethernet kabel en moet DHCP ingeschakeld staan.
 
Laatst bewerkt:
Je kan ze verbinden met een netplug ( via het stopkontakt), als het is om het bereik te verlengen.
Moet je het kanaal van uw 2de router op een ander cijfer instellen.
Ik gebruik mijn 2de router ook om het bereik te verlengen ( had deze nog liggen) en dit werkt perfekt. De wan poort van 2de router heb ik verbonden via een netplug met een LAN poort van router 1. Nu heb ik bereik tot achter in mijn tuin.
 
Je kan ze verbinden met een netplug ( via het stopkontakt), als het is om het bereik te verlengen.
Moet je het kanaal van uw 2de router op een ander cijfer instellen.
Ik gebruik mijn 2de router ook om het bereik te verlengen ( had deze nog liggen) en dit werkt perfekt. De wan poort van 2de router heb ik verbonden via een netplug met een LAN poort van router 1. Nu heb ik bereik tot achter in mijn tuin.

Moet je hiervoor geen nieuwe aangepaste modem plaatsen?
 
Neen, waarom???
Sorry, een foutje geschreven voorheen. van de 2de router heb ik een LAN, ipv WAN poort verbonden met een LAN poort op de eerste router.
Het kanaal nr moet wel verschillend zijn om harmonische interferenties tegen te gaan.( zoals een echo)
 
Waarom zouden die niet werken? Best eerst de netplug configureren met uw computer( rechtstreeks met utp kabel te verbinden), en nadien op zijn plaats plaatsen. Sommige oude switchen en routers laten uw net plug niet zien voordat deze geconfigureerd is.
Het werkt toch perfect bij mij, mijn 2de router is een oude US robotics met een defecte WAN poort. Zo doet deze nu dienst als bereik verlenger van mijn draadloos netwerk.Voor gebruik van een netplug als media streamer ben je beter af met een nieuwer model, daar de eerste netplugs niet zo snel werkten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan