Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Deze namiddag bij mijn broer langs geweest. Hij zei me regelmatig probleem te hebben met zijn pc. Soms start hij op en als hij vb. de verkenner wil openen krijgt hij een flits en hij ziet het scherm dat hij wil openen naar de rechterkant vliegen. Hij ziet echter dit scherm niet.
Bij nazicht heeft hij als je de schermresolutie opent 2 schermen staan. De resolutie van het scherm kan hij aanpassen maar dit help niet.
Als monitor heeft hij een Asus VW223. Echter dat kan hij niet selecteren. Zoeken op nieuwe driver geeft ook geen effect. Alles wat gevonden wordt geeft aan een virus te bevatten.
Op Asus site niet gevonden.
Dan heb ik de driver verwijderd en opnieuw opgestart. Hij krijgt een standaard beeldscherm en dat werkt normaal. Bij het heropstarten, zie je het Asus scherm opnieuw.
Ga je bij de resolutie de tekens en tekst op 125% zetten, dan werkt alles normaal. Volgens hem is dat begonnen na een update. maar hij weet niet welke.
Wat kan er daar mislopen?
 
Da's fijn om te horen.
Altijd drivers zoeken bij de fabrikant van de hardware. Zijn deze er niet is in sommige gevallen een alternatieve driver mogelijk.
Een waarschuwing: er worden veel virusjes verspreid vanaf de meest vage websites door zogenaamd betere drivers aan te bieden. Trap daar niet in.
Als alle hardware naar behoren werkt, is een driver update niet echt noodzakelijk. Als je merkt dat bepaalde hardware niet goed werkt of niet goed samenwerkt met andere hardware kijk dan altijd eerst bij de fabrikant. Ook kan het gebeuren dat via een bepaalde firmware update bepaalde hardware meer mogelijkheden of functionaliteit biedt. Ook deze firmware versies moeten dan bij de fabrikant te vinden zijn en download deze nergens anders.
 
Da's fijn om te horen.
Altijd drivers zoeken bij de fabrikant van de hardware. Zijn deze er niet is in sommige gevallen een alternatieve driver mogelijk.
Een waarschuwing: er worden veel virusjes verspreid vanaf de meest vage websites door zogenaamd betere drivers aan te bieden. Trap daar niet in.
Als alle hardware naar behoren werkt, is een driver update niet echt noodzakelijk. Als je merkt dat bepaalde hardware niet goed werkt of niet goed samenwerkt met andere hardware kijk dan altijd eerst bij de fabrikant. Ook kan het gebeuren dat via een bepaalde firmware update bepaalde hardware meer mogelijkheden of functionaliteit biedt. Ook deze firmware versies moeten dan bij de fabrikant te vinden zijn en download deze nergens anders.

Als het niet gebeurd op Uw eigen systeem, dan heb je meestal het gissen naar de oorzaak. Ondervinding leert me dat alles "vanzelf gebeurd is". Ook dat "ik heb niets gedaan of verandert" is schering en inslag.
Ik weet dat ik toen hij die monitor kocht, dat ik de juiste drivers opgehaald heb. Systeem heeft jaren goed gewerkt en "plots uit het niets" "zonder iets te veranderen" gebeuren de gekste dingen.
Deze morgen nog gehoord van een buur die problemen ondervind, de dochter had plots een scherm met een melding en kreeg dit scherm weg door af te vinken. Maar wat er op het scherm stond weet ze niet.
Maar meestal zeggen ze dat ook er niet bij. Nu klaagt hij dat zijn computer die al trager geworden was, nu extra traag is geworden. Ja, hoe zou dat komen??????
Soms hoor je de gekste beweringen. Ik raad altijd aan elk scherm die uit het niets opduikt altijd heel goed te lezen en te volgen. Ook een systeem die goed werkt : LAAT het goed werken. Dus niets aan veranderen. En laat niemand zomaar toe een kuisprogramma op Uw pc te plaatsen of dit zelf te doen omdat iemand hoorde dat het prima werkt.
 
Deze zin : Volgens hem is dat begonnen na een update. maar hij weet niet welke.

Als hardware na een update niet meer goed werkt, is dit nagenoeg altijd na een verkeerde driver update.
Een verkeerde driverupdate gebeurd niet spontaan vanzelf, hiervoor moet een één of ander programma verantwoordelijk voor zijn.Of je hebt dit handmatig via een lounge site gedownload natuurlijk.

Sommige hardware fabrikanten leveren zelf een update programma om de drivers te controleren. Zoiets is meestal wel te vertrouwen. Vertrouw nooit op driver update programma's van derden zoals het foute Driver Genius. Ik heb al menig computer moeten herstellen nadat iemand gebruik had gemaakt van Driver Genius. Zelf bestempel ik dit programma als zéér gevaarlijk.
 
Deze zin : Volgens hem is dat begonnen na een update. maar hij weet niet welke.

Als hardware na een update niet meer goed werkt, is dit nagenoeg altijd na een verkeerde driver update.
Een verkeerde driverupdate gebeurd niet spontaan vanzelf, hiervoor moet een één of ander programma verantwoordelijk voor zijn.Of je hebt dit handmatig via een lounge site gedownload natuurlijk.

Sommige hardware fabrikanten leveren zelf een update programma om de drivers te controleren. Zoiets is meestal wel te vertrouwen. Vertrouw nooit op driver update programma's van derden zoals het foute Driver Genius. Ik heb al menig computer moeten herstellen nadat iemand gebruik had gemaakt van Driver Genius. Zelf bestempel ik dit programma als zéér gevaarlijk.

Ja, maar maak dat eens over aan mensen. Velen geloven U niet als je het zegt.
Wat je hier schrijft is jammergenoeg maar al te waar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan