Status
Niet open voor verdere reacties.

swake

Niet meer actief
Deze oude beestjes maakten dat we voor het eerst van de typ- en rekenmachine verlost werden. Thuiswerken werd mogelijk dankzij deze eerste generatie personal computers. Op welke hiervan heb jij je kunnen uitleven?

Lees hier meer:
http://computerworld.nl/article/13513/8-pc-s-waarop-vroeger-keihard-gewerkt-werd/1.html

Mijn allereerste homecomputertje staat er niet tussen. De Commodore 64.
Soms mis ik die oude dingetjes nog. Op de Commodore 64 heb ik in Basic leren programmeren als hobby. Dat ding bevatte zelfs geen besturingssysteem en moest je zelf een progammaatje schrijven in basic om de computer te kunnen laten opstarten.
 
Die van mij staat er niet bij. Een MPFIII. Opslaan en lezen van cassette. Apple compatible. Na 6 maand voor héééééél veel geld een diskdrive gekocht. Dat was nog eens luxe.....
Toetsenbord waren rubberen druktoetsen... Met een amber monitor.
 
Ik zie mijn eerste computer er ook niet tussen.
Ongeveer 25 jaar geleden geloof ik. Ben het vergeten, of het de Atari of de Commodore was.
 
mijn allereerste 'personal computer' was toen het neusje van de zalm. want die was de eerste betaalbare die één volledige Megabyte werkgeheugen had!! daar heb ik BASIC en DOS op geleerd. daarna heb ik een commodore 128 gehad, de 64 heb ik overgeslagen...

en daar had ik dan zo'n zwart-groen monochroom scherm bij, een matrixprinter van niks en een tapedeck om je 'programma's op op te slaan en mee af te spelen. man man man. wat zijn de tijden veranderd. als je ziet hoe een mooi materiaal iedereen nu voorhanden heeft




met enige fierheid presenteer ik u de Tandy 1000 HX:
tandy_1000hx.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan