Aanmaak herstelschijf vanuit de recovery-partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.
In dit topic, dat ondertussen terecht werd afgesloten wegens opgelost, kwam op een bepaald moment het aanmaken van een herstelschijf ter sprake. Hier haalde medewerker swake aan dat je via de recoverypartitie een herstelschijf kan aanmaken wat me een zeer interessant gegeven lijkt te zijn.

Ik heb dan ook hier in dat topic een vraag gepost (weliswaar off-topic) naar meer uitleg omtrent dit alles: er kwam dit antwoord op. Aangezien er eerder werd gesteld dat je de mogelijkheid hebt om VANUIT de recoverypartitie deze herstelschijf aan te maken én ik daar geen pasklaar antwoord werd op gegeven heb ik hier mijn vraag herhaald.

Ik ben dan ook zelf aan het opzoeken gegaan, dat heb ik hier gemeld.

Ondanks het feit dat ik enkel heb ingespeeld op een tip die werd gepost door swake vraagt hij me hier om het tegendeel te beweren?

Ik heb ingespeeld op een tip die werd gepost in een topic en had daar nu graag de nodige stappen voor geweten: wat moet ik concreet ondernemen om vanuit de recoverypartitie die herstelschijf aan te maken?

Dus: hoe moet je zo'n recoverypartie benaderen om dan van daaruit een herstelschijf aan te maken?
 
ik ben ook op zoek geweest naar een werkwijze of een uitleg hoe te werk dient te gaan maar nergens vind ik een duidelijke uitleg ...
ik zag wel dat er verschillende deze vraag stelden en dat men getracht heeft om een oplossing aan te bieden , maar telkens liep dit verkeerd af .

denk dus niet dat het mogelijk is om de recovery partitie beschikbaar op een merk pc over te zetten naar één dvd of om 1 dvd te branden waardat normaal gezien de recovery gebrand werd op meerdere dvd's.
 
Bedankt voor jouw visie qtex. (y)

Ik vond het al te gek dat ik het tegendeel moest gaan beweren tegenover een uitspraak van swake terwijl ik wel een vraag stelde nav een inbreng van hem, begrijpen wie begrijpen kan.
 
versta me niet verkeerd , het zou best kunne dat swake dit voor elkaar gekregen heeft ...
ik zou niet weten hoe...en zou hem ook dankbaar zijn mocht hij dit wille delen met ons.

opmerking : je schrijft de naam van deze medewerker opzettelijk foutief ....dit kan dus niet het is swake en NIET swasken !

[edit] Ik heb deze schrijffouten in bovenstaande twee berichten gecorrigeerd en er swake van gemaakt, maar hier ga ik geen gewoonte van maken.
Pluis [/edit]
 
je schrijft de naam van deze medewerker opzettelijk foutief

Dàt is jouw interpretatie én jouw denkpiste kerel, niet de mijne.

Was een zoekopdracht van 2 seconden in mijn database :nana6:
Op de link geklikt en kwam bij Microsoft uit.

Nice, had je ook in dat bewuste topic kunnen posten niet? Blijft de vraag of iemand dit getest heeft en of dit ook werkt in Windows 7, ik zie net dat jouw :nana6:-link verwijst naar Windows 8.
 
Nice, had je ook in dat bewuste topic kunnen posten niet?

Ik zag geen reden om dit in het bewuste Topic te posten. Het had niets toegevoegd aan de oplossing voor het lid bernard.


Blijft de vraag of iemand dit getest heeft en of dit ook werkt in Windows 7, ik zie net dat jouw :nana6:-link verwijst naar Windows 8.

Ja, dit heb ik getest in Vista en Windows 7, anders zou dit niet in mijn database staan en eigenlijk nog niet getest in Windows 8.
Als ik het onderwerp mag geloven op Microsoft moet dit ook in W8 gaan lukken.
Het onderwerp in de link gaat inderdaad over Windows 8, maar deze wordt blijkbaar telkens herzien.
Over tien jaar zal daar misschien Windows 12 staan o.i.d.

Maar vanwaar deze onbenullige vragen en waar ben je op uit als ik tevens dit topic er bij pak http://www.pctuts.be/f3/bezoekers-aan-profiel-44504/

Ik vraag je ook nadrukkelijk om vanaf nu de naam van onze medewerker swake goed te benoemen.
 
Bij mijn HP Touchsmart 300-1025 BE kwam dit neer op 3 DVD schijfjes. Vanaf dat je de eerste maal de pc in gebruik neemt komt HP al met de melding dat het aangeraden is om de schijfjes aan te maken.
 
Je kan dit eenmaal aanmaken wat ik toen ook gedaan heb :
HP Herstelschijf.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan