Status
Niet open voor verdere reacties.

MRMJC

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ben van plan me binnenkort een nieuwe laptop aan te schaffen ter vervanging van mijn 8-jaar oude Toshiba.
Mijn oog is gevallen op 2 modellen van Asus, nl.: GL552VW-CN357T-BE, ofwel GL552VW-T4079T-BE
Voor mij dienen deze niet om te gamen, maar moeten ze vlot video kunnen bewerken, vandaar deze keuze.
Echter vind ik niet zo gemakkelijk op internet welke poorten of aansluitingen deze toestellen in werkelijkheid hebben.
Meestal is de omschrijving van het aantal en de soort USB-poorten vaak niet juist (USB 3.0 / USB 3.1-G1 (=3.0) of 3.1-G2 (=3.1).
De USB-poort 3.1-G2 is namelijk dubbel zo snel als de 3.0 ! → Vandaar...

Wie kan me juiste gegevens verschaffen hieromtrent ?

Alvast bedankt bij voorbaat.
 
Staar u niet dood op die USB's..... Echte snelheidswinst doe je met een SSD. Natuurlijs is USB 3.... sneller dan de 2.... Kies inderdaad voor een 3......
Maar om te verwerken en andere zaken kan er niets boven een SSD en uiteraard voldoend RAM.
 
Persoonlijk zou ik nooit zoveel geld geven aan een laptop van de particulieren reeksen. Moest ik dat budget voorzien en op een langere levensduur mikken, zou ik zien in de zakelijke notebooks.
HP Probook, HP Elitebook, HP Zbook
Dell Latitude

Die komen voor gelijkaardige specificaties wel iets duurder, maar dan weet je dat je een kwalitatief en degelijk toestel hebt. Consumenten laptops daarentegen, wordt niet op kwaliteit gemikt. Mooie specs op papier, maar verder low cost.

Maar dit zijn persoonlijke meningen uiteraard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan