Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Goede avond,
Weet iemand of de ssd van 30 GB kan vervangen worden door een 64 GB solid state disk?
Voor gewone sata schijven is er meestal geen probleem maar met ssd heb ik weinig praktische ervaring.
Groeten
JDR
 
Ik zie geen probleem. Check wel eerst of de nieuwe ssd de juiste dikte heeft.

Ik heb een poosje terug voor iemand met een Aspire nog een ssd van 128 GB vervangen naar een sshd van 1TB omdat deze meer ruimte nodig had tegen een redelijke prijs.
Hij werd hierdoor natuurlijk wel wat trager, maar dat vond men geen probleem.
 
bedankt voor je antwoord, ik had natuurlijk zeker willen zijn omdat ik de schijf niet kan terug brengen naar de winkel als het toch niet gaat.
De reden om de schijf te vergroten is de overstap naar W10. Er is 2.6 GB te kort om de installatie te doen. Met een stick erbij gaat het ook niet want dat dient alleen om de windows.old naar te verhuizen. Om die 2.6 te hebben moet ik er alles, inclusief Microsoft office en alle bestanden verwijderen.
32 Gb is echt te weinig om convenabel te kunnen werken.
Groeten
JDR
 
je vermeld dus dat het een Acer aspire switch 12
Deze tablet kan door een scharnier in verschillende posities geplaatst worden en ook is de standaard te gebruiken om de tablet in een kleine hoek op tafel te liggen, bijvoorbeeld voor het tikken van een tekst.
Aan elkaar gekoppeld krijg je een standaard laptop, zoals we bij veel hybride tablets zien.
Natuurlijk is het display ook als losse tablet te gebruiken maar uit de afbeeldingen maken we op dat het achterste deel van het keyboard dock waarschijnlijk altijd aan het display gekoppeld zit.
Hierin lijken ook de speakers, voorzien Dolby Audio-ondersteuning, verwerkt te zitten waardoor het geluid altijd richting de gebruiker gestuurd wordt.
de Specificaties
de Aspire Switch 12 beschikt over een 12.5-inch ips lcd-display met een 1.920 bij 1.080 pixels resolutie en draait op een Intel Core M-processor met een kloksnelheid van 2,9GHz.
Verder zien we 4GB aan werkgeheugen terug, vergezeld door 64GB aan opslaggeheugen dat met een microSD-kaart uit te breiden is.

*kijk nog eens na in schijfbeheer hoe groot jouw opslaggeheugen (schijfje) wel is want volgens de specificaties zit er dus al een 64GB schijfje in deze Switch 12.

bron
 
nee, dat is het juist het is de eerste versie van de switch 12 en die heeft maar 32 GB.
Het toestel is van mijn dochter en heeft steeds goed gewerkt.
Nu de W10 aangeboden wordt heb ik de upgrade gestart maar er is 2,6 Gb te kort op de c-schijf.
Als ik al de rommel van Acer er af gooi + microsoft office dan kom ik er juist maar ik vind het nog al riskant om dat te doen, daarom mijn vraag of de 32 Gb schijf kan vervangen worden door een Gb 62.
Met mijn ervaring met andere computers weet ik dat het moet kunnen maar hier gaat het om zo'n klein ding met ssd schijf en wil ik op zeker spelen.
Groeten
JDR
 
indien jij dus de te kleine SSD gaat vervangen voor een grotere SSD dan dien je eerst dus deze SSD van 64GB te voorzien van een kloon ...
anders is het dus niet mogelijk om te gaan upgraden naar de Windows 10

*persoonlijk zou ik eerst zorgen dat de Windows 10 op deze te kleine SSD kwam te staan vermits een schijf opruiming of een vernieuwing van het huidige besturingssysteem *wellicht is dit de Win8.1
ik zou zeker niet "de rommel" van Acer zelf er af gooien want dan kan het immers zijn dat het systeem gewoon weigert te starten ...
 
akkoord, daarom heb ik de "rommel" er nog niet afgegooid, maar nu weet ik nog niet of ik de 32 Gb schijf door een 62 kan vervangen want dat is de enige goede oplossing , de andere oplossing is gewoon 8.1 behouden en niet met de vooruitgang (?) meedoen.
Dus nog de vraag: zou het mogelijk zijn de 32 GB door een 62 Gb te vervangen.
Grt
JDR
 
Deze foto is van het nieuwer model Acer Switch 12. post #80.

SSD.JPG
Zie ook post #15
Van deze topic : https://forum.lowyat.net/topic/3457769/all
Als je SSD er zo uit ziet kan je hem door een grotere vervangen.
LITE-ONE L8H-128V2BG = een M.2 SATA SSD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan