Acer Aspire t650 ziet geen sata schyf help (windows7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
wie kan mij helpen

ik wil windows 7 installeren maar de acer t650 ziet de hardisk niet ik heb geprobeerd.
om bij acer zelf driver te pakken, en heb het op een usb gezet en die driver pakt hij niet.

deze had ik van acer uli sata driver 5287 is niet de goede hopelijk is er iemand die mij de juiste kan vinden.


(in de bios ziet de pc de hardisk wel)
 
standaard heeft er de xp opgestaan....jij wilt nu er de win7 op installeren ..vraagje heb je het geheugen uitgebreid tot de maximale 2GB
meer kan dit moederbord niet aan ...Memory 256MB 400/533/667 DDR2 expandable up to 2GB (bron-specificaties A.A.t650)
note : er zijn géén drivers beschikbaar voor de win7 of vista er werden enkel voor xp drivers uitgebracht ....conclussie : het is niet haalbaar om er de win7 draaiende te krijgen op dit oudje .!

edit
ik kom telkens hier op uit ....http://support.acer-euro.com/drivers/desktop/aspire_t650.html

men bied er dus de xp drivers aan en gelijktijdig word er iets vermeld over een recovery voor vista...

Bekijk bijlage 10498

om zo doende de drivers te vinden welke je dan ook onder de win7 zou kunnen gebruiken ....echter betwijfel ik dit dus !
 
Laatst bewerkt:
Er is een driver beschikbaar. Na diep graven heb ik er eentje gevonden voor 32 en 64bit.
Download ULi Drivers
Download daar het Integrated220 packet.
Ik raad je aan om ook 7zip te installeren, je gaat dit nodig hebben.

Pak de gedownloade ULi_Integrated220.zip uit in een apparte folder. Open deze folder en je zal het bestand IntegratedDriver2.20.exe vinden. Pak dit ook uit met 7zip in een apparte folder. (klinkt raar, maar 7zip kan dit uitpakken). Ga dan naar deze folder; \IntegratedDriver2.20\SATA\M5287
Daar staan de drivers. Dit is je enigste kans voor je Windows 7 werkende te krijgen daarop. Drivers voor Vista waren er wel (in beperkte mate). Dus er is een kans dat dit werkt.

Let wel, dit is een vrij oud toestel... verwacht geen wonderen.
 
ik las op andere forum dat je een sata driver moet hebben maar die linken zijn dood
Bedoel je niet Sata controllers On board?


Er zijn moederborden, zoals er ook eentje steekt in èèn van mijn computers waar je de Sata controllers kan activeren of deactiveren. Als de Sata controller(s) in het Bios gedeactiveerd zijn, en je sluit daar een harde schijf op aan, zal die niet weergeven worden. Zoek je BIOS eens af .
 
ik had al in de bios gekeken stond er niet tussen geen ide of AHCI

op internet waren veel mensen die het zelfde hadden. door een sata driver was het opgelost.

ik heb die pc ondanks dat hij oud is 2gb geheugen en een videokaart er in gezet.


ook jij ieder geval bedankt voor het mee denken. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan