Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik ben gebruiker op een Win7 PC, maar ik heb Administratorrechten of het Administratorwachtwoord nodig. Heeft iemand misschien een tip?
(Als het niet legaal kan, zal het misschien moeten worden gehackt.)

Alvast bedankt.
 
om de verborgen account weer te geven doe je het volgende ...
type in het zoekvenster cmd
rechtsklik op cmd.exe en kies voor uitvoeren als administrator
type nu Net user administrator /active:yes om deze te activeren ..note wil je deze echter opnieuw verbergen dien je yes te vervangen door no .
meld je nu af .. afmelden kun je ook zonder dat je de pc afsluit via de optie
je zal nu zien dat de verborgen administrator zichtbaar is geworden

grtz.wivy
 
Ik ben gebruiker op een Win7 PC, maar ik heb Administratorrechten of het Administratorwachtwoord nodig. Heeft iemand misschien een tip?

Daar het om Windows 7 gaat, is de enige oplossing terug naar de verkoper/fabrikant wie windows op de computer geïnstalleerd heeft.
Een tip voor de toekomst.
In windows kun je een wachtwoord hersteldiskette of stick maken, waarmee je dan de computer kan opstarten en de gebruikte wachtwoorden kan herstellen.

Windows 7: wachtwoordhersteldiskette of usb-stick - Computer!Totaal
 
Hallo,

Ik ben gebruiker op een Win7 PC, maar ik heb Administratorrechten of het Administratorwachtwoord nodig. Heeft iemand misschien een tip?
(Als het niet legaal kan, zal het misschien moeten worden gehackt.)

Alvast bedankt.

Mogelijk heeft je gebruiker reeds Administrator rechten maar kan je een bepaalde handeling niet zomaar uitvoeren. Als je bijvoorbeeld een command prompt wilt openen, gaat hij deze standaard niet met Administrator rechten openen. Dit geld eigenlijk voor het grotendeel van de applicaties. Hiervoor kan je met de rechter muis klikken op de applicatie die je wilt openen en kiezen voor "Openen met Administrator rechten".

Als je een (merk)computer installeerd met Windows 7 gaat die altijd een nieuwe gebruiker aanmaken met Administrator rechten. Het is wel zoals Wivy vermeld dat de locale Administrator account standaard inactief staat. Maar deze gebruiker gaat dezelfde rechten hebben als je aangemaakte gebruiker.
 
Hallo,

Ik ben gebruiker op een Win7 PC, maar ik heb Administratorrechten of het Administratorwachtwoord nodig. Heeft iemand misschien een tip?
(Als het niet legaal kan, zal het misschien moeten worden gehackt.)

Alvast bedankt.

Wanneer word om het administrators wachtwoord gevraagd in Windows7
Als men een gebruiker is met beperkte rechten. Met dit gebruikers account is het niet mogelijk om het administratorsaccount te activeren zonder eerst het administratorswachtwoord in te voeren.
Een standaard gebruiker met administratorsrechten kan het administrators account wel activeren zonder het administratorswachtwoord te moeten invoeren.

Het administratorsaccount kan alle gebruikersaccounts beheren. Een standaardaccount met administratorsrechten kan enkel zijn account beheren.
 
Het administratorsaccount kan alle gebruikersaccounts beheren. Een standaardaccount met administratorsrechten kan enkel zijn account beheren.

Administrator rechten worden ingesteld via een "Group". Wanneer een account behoord tot deze groep heeft deze alle rechten welke deze groep bied. Een gebruikers account met Administrator rechten is evengoed een Administrator account. Het is niet zo dat het account met de naam "Administrator" meer rechten gaat hebben als een account met de naar "Julleke" wanneer beiden tot dezelfde groepen behoren.
 
Inderdaad DDragon, ik heb me even vergist tussen het beheerdersaccount en een administratorsaccount.
Een account met administratorsrechten kan het beheerdersaccount activeren. Een standaard account kan dit niet zonder een administratorswachtwoord in te voeren.
 
Wivy zei: open cmd als administrtor, maar dat is juist hetgeen ik niet kan. Dan heb ik dat wachtwoord nodig:rant:Dat is juist het hele probleem. Is het niet mogelijk om mezelf aan de groep administrators toe te voegen zonder het administratorwachtwoord te hebben?
 
Jaapyse , dan heb jij een standaardaccount zonder administratorsrechten . En bij een standaardaccount word altijd om het administrators wachtwoord gevraagd . Met een standaardaccount kun je zelfs het administrators niet activeren als je het wachtwoord niet kent. Ben jij de enige gebruiker op die computer?
 
klik op je ORBIT, dan verschijnt "Programma's en bestanden zoeken", typ hierin "cmd' in, ergens verschijnt "cmd.exe", klik rechts "uitvoeren als administrator" en hebbes!
 
Jaapyse , dan heb jij een standaardaccount zonder administratorsrechten . En bij een standaardaccount word altijd om het administrators wachtwoord gevraagd . Met een standaardaccount kun je zelfs het administrators niet activeren als je het wachtwoord niet kent. Ben jij de enige gebruiker op die computer?

Klopt helemaal, maar ik ben niet de enige gebruiker.
 
Je bent dus niet de enige gebruiker? Ik denk het maar, daarom is het zo niet.
Zal men voor jou een account met beperkte rechten aangemaakt hebben om een bepaalde reden. Misschien best thuis met iemand over praten waarom voor jou een account met beperkte rechten werd aangemaakt.
 
Wivy zei: open cmd als administrtor, maar dat is juist hetgeen ik niet kan. Dan heb ik dat wachtwoord nodig:rant:Dat is juist het hele probleem. Is het niet mogelijk om mezelf aan de groep administrators toe te voegen zonder het administratorwachtwoord te hebben?


er is wel een heel simpel truukje om een commandovenster als admin te openen. of twee eigenlijk.

1. ga in de juiste windowsmap op cmd.exe staan en klik rechts--> als administrator uitvoeren (zoals Wivy postte)
2. selecteer het programma (dus één keer links klikken zodat het blauw wordt) en druk dan de combinatie [SHIFT+ENTER]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan