adres 2000; meerdere velden tegelijk kopieren mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,
ik gebruik Adres 2000, maar loop er tegenop dat ik maar een veld tegelijk kan kopieren., bij een adres heb ik 4 velden nodig. is het mogelijk die tegelijkertijd te kopieren? odf kun je er een briefbestand aan koppelen, met een link naar de veldnamen die je wilt gebruiken, zoals bij samnevoegen in Word?
Iris 53
 
Adres 2000 is opgebouwd uit een database en zo'n database werkt met records en query's. Als ik me niet vergis is Adres 2000 compatible met Microsoft Access.
Zo'n kompete record ( dat u waarschijnlijk velden noemt ) is niet te kopieren zoals in Word of Excel.
 
Adres 2000

Adres 2000

hallo Pluis, ja ik wweet dat het een database was. en dat die records heeft, maar de onderdelen van een record heten toch velden? dat het anders werkt dan excel of zo, daar was ik al bang voor, maar er is geen handeling waarbij je enkele onderdelen van je record tegelijk kunt kopieren of gebruiken in een ander document?
iris
 
Nee, dat werkt zo niet met een database. Dat gaat voor zover ik weet met access ook niet en met het Filemaker Pro voor de Mac gaat dit ook niet. ( da's ook een database )
 
Nog even een kleine toelichting. De ondedelen van een record heten inderdaad velden.
Bij excel zijn dit cellen en deze kunt je meerdere selecteren. In een database kan je niet meerdere velden selecteren.
Misschien dat dit met VB script in Access wel mogelijk is, maar zover rijkt mijn kennis niet. Ik Adress 2000 zit geen script editor dus hiermee kan je dit vergeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan