Status
Niet open voor verdere reacties.

big-mike

Steunend lid
Vip Lid
Dag Allemaal,

Binnenkort in Aldi is deze dingje te koop: MEDION® AKOYA® P5330 D (MD 8805)

Gezien mijn niveau van "verlichte liefhebber' (ja: "amateur éclairé" in mijn moedertaal ;) ) ik denkt dat de prijs/inhoud van deze kreng niet slecht is. Wat denkt jullie ervan, (soms tussen jullie zijn nog better "verlichten" dan ik).

Zou MB 1155 chipset zijn? Grafische kaart genoeg voor latste flight simulatoren? Met windows7/64 welke softs X86 zullen blijven draaien ? en zo voort.... ;)

Bedankt voor de aantwoorden..
 
Laatst bewerkt:
Prijs vald mee maar in aldi kopen ?

Ja, waroom niet? Uigezonderd moederboard, alle components zijn van bekende merk. En dienst na verkoop Aldi is (uit ervaring) heel goed. En na garantie période, ik ben in staat van (bijna) alle defect zelf te regelen.

Ik heb al 6 jaren een Medion. En na een retour in garantie en verschillende upgrade, hij doet nog altijd perfect.. :)
 
@ big mike : jouw besluit staat denk ik al redelijk vast om deze dan ook aan te kopen , op zich niets verkeerd mee ...maar waarom dan deze vraagstelling !!!!
de spec's van deze pc gezien de prijs verhouding zijn niet slecht ....
ik heb destijds mijne pc aangekocht in Aken (duitsland) kwam toen ook voordeliger uit !!!
tussen ons gezegt ga er voor !
 
Inderdaad qtex, ik ben zo goed als overtuigd van deze PC te koop. Ik was begin kijken voor een zelfde samen te stelden dicht van deze config en ik was rond 900 euros geraken. Gezien het verschil van prijs, il wilde graag weten als jullie een ader onder het gras zou zien zitten.

:)
 
zoals ik al zei de spec's zien er goed uit gezien de prijsverhouding ...zie afbeelding .....echter word er nergens een vermelding gegeven over de aanwezige voeding !!!
deze zou op zijn minst toch een 450watt moeten zijn , zonodig zet je er zelf een andere erin ! (deze kosten niet zoveel )
Bekijk bijlage 8092
 
Heb ook al diverse malen iets aangekocht in Aldi. Enkele jaren geleden mijn vorige laptop. Was altijd heel tevreden.
En de dienst naverkoop, ja, die mag er zijn. Alle lof.
 
Inderdaad, voeding is het kleinste. Ik ben meer bang voor het MB: Sandy bridge? Hoeveel poorten? (PCI-E, PCI, SATA), overclocked? enz..

Médion geven zijn specs voor groot public, maar voor freaks t'is een beetje weinig.. :)
 
Of je nu een Medion bij de Aldi koopt of bij de Macro of ergens anders, de service blijft goed van Medion. Daar staat Medion bekend om.
Heb hier ook nog een oude Medion staan die nog nooit defect is geweest. Niks mis mee dus.

Wat ik ook niet zie is of er nog ruimte is in de kast / moederbord voor eventueel uitbreiden.
 
let op de meegeleverde software !!!!

de office met beperkte fucnties dient geactiveerdt te worden door een key aan te kopen ...(trial versie)
je krijgt er 4 volwaardige programma's van ashampoo bij ...en andere
de meegeleverde kaspersky internet security vervalt na 90 dagen . (trial versie)
 
De software zullen geen probleen zijn. AVG en Zonealarm zullen de veiligheid overnemen, en Office zal niet noodzakelijk op deze pc moet zitten. Hij zal meestal gebruiken woorden voor flightsims en internet. (in het begin toch). De kast is inderdaad wat "kompakt" :
39 cm, maar met de verdwijning van seriël en paralleel poorten, Moederboorden zijn ook kleiner gewoorden. Gezien de 3 vrij slots aan de achterkant, het is wel mogelijkheid iets bij te steken.

Ik zie dat jullie geen echte negatief advies hebben over deze PC, en ik zal hem op mijn liste aan Sint Niklaas zetten.
Bedankt voor jullie help, en de post mag afgesloten zijn. ( of nog een paar weken open laat tot deze ding thuis is,en meer details kan over zeggen) :duimop:
 
Laatst bewerkt:
Heeft er eigenlijk iemand een idee hoeveel geluid deze computer maakt? Ik overweeg ook om hem te kopen, maar vermits deze in de woonkamer moet komen, hecht ik nogal belang aan een stille pc.
Ik heb nu een 5 jaar oude Medion MD 8818 en deze hoor je niet. Zou dit met dit model ook het geval zijn?
 
Heeft er eigenlijk iemand een idee hoeveel geluid deze computer maakt? Ik overweeg ook om hem te kopen, maar vermits deze in de woonkamer moet komen, hecht ik nogal belang aan een stille pc.
Ik heb nu een 5 jaar oude Medion MD 8818 en deze hoor je niet. Zou dit met dit model ook het geval zijn?

wat noem je stil??? wanneer ik bijvoorbeeld thuis in de living in het midden van de nacht een meting doe heb ik ongeveer 30 dB achtergrondgeluid (ruis). in een écht stille kamer word je trouwens gek (0 dB) omdat je volledig gedesoriënteerd geraakt. wetenschappelijk bewezen.

hou er rekening mee dat hoge frequenties een grotere impact hebben op je meting dan lage. je zult dus meer dB meten van het klikken van je klavierknopjes dan van bvb het zoemen van de vent of draaien van je hdd. in principe ga je dit dus niet waarnemen omdat je hersenen deze achtergrondruis wegfilteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan