Status
Niet open voor verdere reacties.
Vooral in mijn afbeeldingen map is het vervelend dat als ik iets wil opslaan in die map, ik dan telkens in de eigenschappen van de afbeeldingenmap, het kenmerk "alleen lezen" moet uitvinken en daarna de beveiligingsopties moet aanpassen zodat ik als gebruiker "volledig beheer" heb over die map. Ik heb die map veel nodig, aangezien ik vaak photoshop en ik moet heel regelmatig dingen maken en opslaan.
Zonder dat ik dat zelf weer verander, is dat de volgende keer weer hetzelfde. Ik ben nochtans admin. op mijn computer.
Duidelijk een bug, op de laptop waar W10 nu ook op staat, heb ik dat probleem niet.
Is heel vervelend. Iemand een idee ?
 
zelf heb ik gewoon het volledig beheer ingesteld op deze map en dit voor elk vermelde gebruiker ..

Ashampoo_Snap_2015.08.20_21h13m04s_010_.jpg
 
dan heb jij waarschijnlijk ook de avast als antivirus vermoed ik en is de zandbak actief die alles terug draait ... graag effe vermelden of dit ook zo is !
 
Heb hier vanmiddag ESET geinstalleerd en heb hier hetzelfde probleem. Telkens gaat deze map op alleen lezen.
Ik heb dit opgelost door zelf een map afbeeldingen te maken en hierin al mijn afbeeldingen gezet.
 
De oude shit van Microsoft heb ik laten staan, alleen hier staat niets meer in.
Op schijf C staat nu een map Afbeeldingen waar alles in staat. Al mijn grafische programma's verwijzen nu naar deze map.
 
De oude shit van Microsoft heb ik laten staan, alleen hier staat niets meer in.
Op schijf C staat nu een map Afbeeldingen waar alles in staat. Al mijn grafische programma's verwijzen nu naar deze map.

Ik had dit dus meteen gedaan, om plaats te besparen op mijn extreem kleine C, een map op mijn D afbeeldingen en die ingesteld en ik heb dit probleem dus ook niet, maar of het nu daarmee te maken heeft of niet, kan ik niet vertellen, in de Windows map afbeeldingen heeft er nog nooit een afbeelding gestaan bij mij.
 
Afbeeldingen staan nu op D:
Pc ook eens herstart.
Lijkt op het eerste zicht opgelost.
bedankt alvast

Precies, maakt niet uit of je een map aan maakt op schijf C of een andere partitie. Je bent hierna wel van dit probleem verlost.

Ik heb geen idee waarom Microsoft dit gedaan heeft in Windows 10, maar echt handig is dit niet.
En van onhandige dingen worden wij niet gelukkig. -m-
 
alles op D zetten, behalve Windows en je programma's

alles op D zetten, behalve Windows en je programma's

Je hebt toch via Instellingen > Opslag de mogelijkheid om alles op D te dwingen?

Opslag.jpg
 
Je kan ook de mappen Afbeeldingen ; Documenten ; Muziek ; en Video's knippen op je C met Ctrl-X en plakken in je D met Ctrl-V

Vanaf dan gaan alle Afbeeldingen, enz. vanzelf naar D gaan.

Je moet wel in je D schijf of partitie eerst D:\naam aanmaken en hieronder je Afbeeldingen, enz. plakken.
 
Uiteraard WaWa, maar niet iedereen wil dit en zou gewoon de bibliotheekmap voor de afbeeldingen op schijf C willen gebruiken.
In mijn test pc voor Windows 10 zit een 2 TB schijf en heb daar geen D partitie, dus heb ik maar een nieuwe map Afbeeldingen gemaakt op schijf C omdat de bibliotheek map voor de afbeeldingen op alleen lezen blijft staan. En dit is reuze onhandig en eigenlijk een grove fout van Microsoft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan