Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ondervind de laatste tijd moeilijkheden bij het afsluiten van mijn PC.
Het gaat hier over een desktop van Medion, een 4 jaar oud (dus buiten garantie).
Wanneer ik de PC l, gaat hij inderdaad uit,maar blijft hij afsluiten, de knop om op en af te zetten blijft steeds terug komen.
Ik moet me nu behelpen door de schakelaar van de stroomtoevoer af te zetten en wanneer ik die terug opzet blijft dat lichtje aan en uitgaan.
Met dan op de knop te blijven drukken kan ik de PC terug opzetten.
In software is alles in orde. Zondagavond, 3 dagen geleden, had ik eerst ccleaner laten lopen en toen sloot hij wel juist af, maar sinsdien niet meer.
Iemand een oplossing voor dit probleem?
 
heb je al eens een scan gedaan met malwarebytes free
download deze ....> installeer deze dan ook > en laat hem eerst updaten ...> daarna kies je voor de volledige scan optie ....
gebruik in de tussentijd de pc niet !!!!

controlleer ook eens de register waarde...
start een cmd op met admin rechten ..
type " regedit " en klik op ok ( zonder haakjes )
ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE / System /CurrentControlSet / Control
zoek in het rechter veld naar de vernoeming " WaitToKilServiceTimeout " deze heeft bij mij onder de windows8 pro een waarde van 15000
 
Mijn zoon had dat ook en waar je op moet letten is dat de aan enuit knop er niet in blijf steken want ik heb ondervonden dat de knop gewoon ingedrukt bleef zitten en de pc altijd maar aan en uitging.
Veertje achter de knop was kapot en meer was het niet!
Sucses Henk.
 
Mijn zoon had dat ook en waar je op moet letten is dat de aan enuit knop er niet in blijf steken want ik heb ondervonden dat de knop gewoon ingedrukt bleef zitten en de pc altijd maar aan en uitging.
Veertje achter de knop was kapot en meer was het niet!
Sucses Henk.

Ook mijn gedacht. Mechanisch vast zitten van de start/stop-knop.
 
Deze aan/uit schakelaar is bij de meeste Medion systeemkasten een zwakke schakel.
Wat maanden terug ook eens een Medion gehad waarvan deze schakelaar het niet meer deed. Er bleek iets afgebroken te zijn van deze schakelaar.
De oplossing was twee ty-rapjes ( snelbinders ) gebruiken om de boel bij elkaar te houden en het werkte weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan