Alarmsysteem voor illegale downloaders

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
Bekijk bijlage 10259

Alarmsysteem voor illegale downloaders

Internetproviders hebben een nieuw systeem klaar om hun klanten te waarschuwen als ze te veel illegaal films of muziek downloaden.
In het systeem krijg je zes waarschuwingen, en zijn de straffen of boetes afhankelijk van de aard van de overtreding.

"Het doel van het systeem is om het gedrag van de mensen te veranderen", verwoordt Jill Leister van Center for Copyright Information het.

Amerikaanse providers kondigen ook strengere regels aan voor hardleerse downloaders.
Toch verwacht men dat zij wellicht niet afgeschrikt zullen worden door het systeem.
"We willen de occasionele overtreder bewust maken van het probleem", klinkt het nog.

Bron
 
Nee het gaat weer om geld, hoe ze onze nog meer kunnen pluimen.
 
Maar wat is nu te veel?
Eerst gaven ze een downloadlimiet.
Daarna de limiet verhogen.
Nu de limiet afgeschaft.
Volgende........ als het dan teveel is, boete.
 
wat verstaat men onder véél ....de maand februari heb ik buiten sporig veel gedownload ...
150GB voor de buurman ( werd achteraf weggegooid ,omdat het niet goed genoeg was !!)
50GB op aanvraag van mijn dochter .(serie)
Bekijk bijlage 10264
je ziet hier het verbruik en nog steeds surf ik aan dezelfde snelheid ...het download limiet werd door telenet zelf meerdere keren hoger gezet ...
als je grootte bestanden download doe je dit best in de DAL UREN ( 1.00 / 7.00 )
 
Hier zo een 60 gb deze maand. Morgen meter op nul, ik ben nu nog 34 gb aan binnen halen.
 
Ik raak niet aan 100Gb. Maar de vraag is niet hoeveel wij verbruiken. De vraag is hoeveel is veel?
Voor de een is 50Gb veel, voor de ander 500Gb weinig. Maar WIE bepaald wat veel is?
 
een goeie vraag Mik...
wie bepaald wat véél is !
blijkbaar word dit door de Amerikaanse overheid beslist en heeft Europa maar gewoon te volgen !!!!
 
Inderdaad, Wat denk je van volgende stelling. Ik haal één film op in Blue ray. Jij haalt er 10 op in AVI. Wie download dan het meeste illegaal?
 
strik vraag ??? ;)

Helemaal niet, de realiteit. Ik heb een vriend en die gaat enkel de (volgens hem) beste kwaliteit ophalen. Dus neemt hij enkel blue-Ray films.
Als je het downloadvolume van één Blue-ray zet tegenover één AVI of MP4, zie je wel het verschil.
En inderdaad, degene van Blue-Ray zal méér download hebben voor minder films.
 
Er zal altijd iets zijn met download limiet, nu zeggen de provider je mag downloaden zoveel je wil maar als je dan te veel download zetten ze uw op smalband.
 
@ tuts zie bericht nr4
ze zetten u pas op smalband indien ze bemerken dat je tijdens de piek uren te veel broadband op eist...zodat andere gebruikers die van dezelfde lijn afhangen hinder onder vinden .
met dezelfde lijn bedoel ik dan gezien van af de provider naar uw straat of wijk !
 
@ tuts zie bericht nr4
ze zetten u pas op smalband indien ze bemerken dat je tijdens de piek uren te veel broadband op eist...zodat andere gebruikers die van dezelfde lijn afhangen hinder onder vinden .
met dezelfde lijn bedoel ik dan gezien van af de provider naar uw straat of wijk !
Ja is waar vergeten bij te vermelden.
 
een goeie vraag Mik...
wie bepaald wat véél is !
blijkbaar word dit door de Amerikaanse overheid beslist en heeft Europa maar gewoon te volgen !!!!

Wat heeft de Amerikaanse overheid hier mee te maken? Amerika heeft zijn deel van het internet, Europa hetzijne... Ik dacht dat elk continent ongeveer een deel beheerde.
Je ISP beslist je datavolume. Hier staat een limiet op om te voorkomen dat hun datanetwerk overbelast wordt. Er moet nog enige vorm van controle zijn. Zoals je al vermelde gaat dit minder erg zijn tijdens de daluren dan piekuren.
 
dat van de Amerikaanse overheid was eerder bedoeld als een fars !
dit moet je zeker niet letterlijk gaan nemen .
echter is het wel dikwijls al bewezen dat zij (dus Amerika ) koplopers zijn in het uitbrengen van nieuwe trends !
daarmee dan ook dat ik uithaalde naar hen en dat ik zei dat Europa hen zal volgen !
ook het feit dat 58% van telenet in handen is van Amerika
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan