Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste vrienden,

Door een domme fout van mij (niet goed gekeken welke drive ik aanklikte ) heb ik mijn 2Tb externe schijf per ongeluk geformatteerd. Stom van me, ik weet het !!!

Al mijn bankuittreksels, foto's (waaronder zeer oude familiefoto's die ik had ingescand ), muziekcollectie, belankrijke documenten, back-ups en vele films......alles weg....zelfs mijn pensioen dossier. Ik zit werkelijk in zak en as.;!

Nu had ik er Recuva op los gelaten, maar die liep na een uur al vast, dus......

Kent er iemand een zeer goede tool om alsniog alles te recupereren ,??? Ik heb de betreffende externe tot nu ongemoeid gelaten, dus normaal nog niets overschreven.

Ik zal jullie eeuwig dankbaar zijn moest ik alles terug hebben

Gr

Jos
 
effe de opmerking er bij :
dat je de terug gevonden files en bestanden naar een andere schijf dient te zetten als deze gevonden worden ...
je kan dus de gevonden files en bestanden niet bewaren op de nu te door zoeken 2 Tb schijf !
 
Bedankt, Qtex en Jack. Heb inmiddels Recuva nog eens opgestart, maar nu de mogelijkheden 1 voor 1; eerst had ik meteen "alle bestanden " aangevinkt.

Probeer de andere ook....belang is te groot.

Ik laat morgen iets weten hoe het gegaan is....laat de tools nu rustig hun werk doen (hoop dat ik morgen nog vingernagels over houd ;-)
 
Zo, recuva heeft vannacht zijn werk gedaan, maar ik kan er niet veel mee aan , denk ik.
Vind enkel wat mp3's terug en wat thumbnails en Chinese karakters zelfs, maar geen documenten of foto's.

52b562d0605e5-print_recuva.jpg


52b564786ef69-Recuva_2.jpg


Ik vermoed dat ik in de aap gelogeerd ben.........


Hoop echt dat iemand een betere oplossing weet
 
maar geen documenten of foto's.
png, gif en jpg bestanden zijn afbeeldingen en foto's. De bedoeling is ook dat je de bestanden aanvinkt om te laten herstellen. Die Chinese tekens staan me niet echt aan. Kan duiden naar één of ander virus.

Je opent je topic met
Door een domme fout van mij (niet goed gekeken welke drive ik aanklikte ) heb ik mijn 2Tb externe schijf per ongeluk geformatteerd. Stom van me, ik weet het !!!

Voor te formatteren word er eerst nog eens om een bevestiging gevraaagd. Heb jij die bevestiging te lezen gekregen?
 
Oef Oef....heb het meeste en belankrijkste van mijn bestanden terug kunnen halen dank zij het (betaalde) programma Icare data recovery.

Maar wat een monikkenwerk........zoeken in ong. 12000 bestanden !!!!

4 dagen aan gezeten..... was met recuva echt niet te doen !! Dat is volgens mij enkel goed om van vb een SD-kaartje terug te halen maar niet van een 2 Terrabytes grote schijf die half vol was...

Prettige feestdagen aan allen en een virusvrij 2014


Gr
Morjos
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan