Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Deze vraag stel ik omdat ik de volgende mail ontving van iemand waar ik wat naartoe opgestuurd had:
"I am still recovering from a failure of my primary harddrive of my main computer and an accidental wipe out of my backup while reinstalling Windows on the new drive. As a result, I lost about 1 year's worth of emails and data. Please resend me your latest revision and images, and I will try to get to this next week. Thanks."

Vertaald is dat dus het volgende: hij heeft Windows ge-herinstalleerd op een drive waar één jaar mails stonden en heeft allicht niet gevraagd om zijn data te behouden. Dus het omgekeerde wat ik voorhad met de naam van de vorige gebruiker die er hardnekkig bleef opstaan.

Is het zo dat alles echt wég is op die drive? Of is met Recuva nog wat te recupereren?

Graag een opinie...
 
Valt te zien... Wanneer de data overschreven is, dan is het verloren. Wanneer de data niet overschreven is, kan je ze terughalen.
Je moet dit op sectorniveau bekijken (bij een normale disk). De sectoren die niet overschreven zijn, vallen dus te recoveren.
Maw, disk eruithalen en aansluiten op andere pc waar je de recovery uitvoert. Hoe minder er gebeurd met de disk, hoe beter. Zelfs opstarten is niet goed want die schrijft zen virtueel geheugen weg naar de disk.
 
Ja, maar ik begrijp de strategie wel. Zulke software gebruik je als modale gebruiker (hopelijk) ook niet elke dag. Moest je het maar één keer nodig hebben en één keer perfect kunnen gebruiken met alle toeters en bellen, dan zouden ze er nooit iets op verdienen. You just use it once...

Moet wel zeggen dat ik er al jaren uiterst tevreden over ben. Heb er onlangs zelfs een terug samengestelde (via R-Studio) hardware RAID mee kunnen recoveren, wat toch niet zo evident is.
 
't Is al verwonderlijk dat er gratis versies van bestaan. Met betaalde software ben je uiteraard beter voor wanneer het er echt op aan komt. De prijs is onbelangrijk als je belangrijke data er mee terug krijgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan