Altijd op automatisch op D installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Silverwing

Gast
Ik heb de pc van mijn neefje helemaal terug in orde en heb nu een partitie appart voor windows .
Zou ik nu kunnen bekomen dat alles wat in de toekomst moet geinstalleerd worden automatisch aan D als voorkeurstation word toegewezen ipv C?[OPLOSSING]
Vergeet ook niet dat hoe voller je C drive, hoe trager de werking...
Maak dus je C zo groot mogelijk en je D voldoende voor backup doeleinden.
Ik denk er net zo over als Stallion.
Waarom wil je alle programma's op d laten installeren op de pc van je onvoorzichtige neef?
Als het is om de C virusvrij te houden zal ik je moeten teleurstellen, dat werkt niet.
Je neefje zal voorzichtiger moeten worden, en de virus - en andere scanners moeten leren gebruiken.
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De veiligste manier om dit te doen lijkt me met "Tweakui"

picture.php


picture.php


Werkt ook om de standaardlocatie te veranderen van "mijn afbeeldingen", "mijn video's", enz...
Zodat je deze standaard ook kan opslaan op je "D-schijf" (bij format c staan deze dan nog lekker op je D schijf)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de pc van mijn neefje helemaal terug in orde en heb nu een partitie appart voor windows .
Zou ik nu kunnen bekomen dat alles wat in de toekomst moet geinstalleerd worden automatisch aan D als voorkeurstation word toegewezen ipv C?

die apparte partitie voor windows is dat misschien ook die D partitie en welk besturingssysteem heb je dan op de C staan???
 
Ergens logisch dat je programma's standaard altijd naar je partitie willen gaan waar je besturing op staat. Geeft trouwens geen enkel nut, als je format C doet zijn je registervermeldingen
toch weg naar je geïnstalleerde programma's en bijgevolg weigeren die dienst.
Ik zou je D reserveren voor backups. Eventueel je SWAP ook op je D...
Alle programma's op je C schijf zal de snelheid ten goede komen (y)
 
Oei,ik heb juist de C maar 10 gig groot gemaakt met de bedoeling om daar enkel en alleen Windows op te zetten,en al de rest op D,nu heb ik bijna alle programmas op D staan
Als ik met schijfbeheer dit nog zou kunnen aanpassen dan is het mss maar best dat ik dat doe zodat de spelletjes toch op C kunnen gezet worden.
 
Ergens logisch dat je programma's standaard altijd naar je partitie willen gaan waar je besturing op staat. Geeft trouwens geen enkel nut, als je format C doet zijn je registervermeldingen
toch weg naar je geïnstalleerde programma's en bijgevolg weigeren die dienst.
Ik zou je D reserveren voor backups. Eventueel je SWAP ook op je D...
Alle programma's op je C schijf zal de snelheid ten goede komen (y)



Ik denk er net zo over als Stallion.
Waarom wil je alle programma's op d laten installeren op de pc van je onvoorzichtige neef?
Als het is om de C virusvrij te houden zal ik je moeten teleurstellen, dat werkt niet.
Je neefje zal voorzichtiger moeten worden, en de virus - en andere scanners moeten leren gebruiken.
 
Vergeet ook niet dat hoe voller je C drive, hoe trager de werking...
Maak dus je C zo groot mogelijk en je D voldoende voor backup doeleinden.
 
Allemaal bedankt,weet nu dat ik het niet echt juist voorhad maar het is nu toch zo gedaan en het zal zo moeten werken.
Deze mag als opgelost geklasseerd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan