Amibios,pentium 3 ,500mb ram wil niet booten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat ding vraagt steeds naar drivers ipv de installatie cd van Xubuntu 12.04 te aanvaarden.Ik heb ook al een cd van Alpine linux gebrand,een lichtere versie.
De instellingen van bios raadpleeg ik via google-afbeeldingen.Maar ik denk dat er andere drivers nodig zijn.
Dat is nu gewoon uw kas opvreten zoiets.
 
Dat ding vraagt steeds naar drivers

Je vraag is nogal onduidelijk , maar ik waag een gokje. Zit er in die computer nog een floppy drive (diskette-lezer)?
En krijg je niet te lezen : Insert diskette into the floppy drive , of iets ongeveer in die aard.

Dat is nu gewoon uw kas opvreten zoiets.

Ge moet daarmee wel oppassen , als het een verniste kas is , kan dat schadelijk zijn voor je gezondheid . -)5
 
Op mijn Dell D830 is ook eens W7 opgezet.Daar moesten ook eerst Dell drivers opkomen,er zijn Vista drivers opgezet.Dan pas kunt ge daar os W7 opzetten.
Ik denk dat het een commerciëel spelletje is om oude pc's te dumpen.Normaal kunt ge er gerust (X)Ubuntu opzetten
3 X maal heb ik al Ubuntu geplaceerd,nu lukt dat langs geen kanten.
 
Dan pas kunt ge daar os W7 opzetten.
Dat zal zeker wel een upgrade van vista naar W7 geweest zijn.
Dat is al een oude computer , het zou wel eens kunnen zijn dat het CMOS batterijtje moet vervangen worden op het moederbord.
Wat verschijnt er juist op het beeldscherm als je de computer aanzet.
 
Dit heeft niets met commerciële spelletjes of dergelijke te maken. Dit heeft alles te maken hoe een OS werkt. Mensen begrijpen blijkbaar niet dat hardware en software niet altijd 100% met elkaar kan praten zonder bijkomende hulp programma's; drivers. Tegenwoordig heeft een OS een zeer grote verzameling van allerhande stuurprogramma's aanboord en kan deze aanspreken tijdens zen installatie. Helaas is dit niet altijd zo vanzelfsprekend. Daarom is er soms een stuurprogramma (driver) nodig om een onbekend (maar essentieel) hardware apparaat aan te sturen. Ik denk hier bijvoorbeeld aan de disk controller.

Als je een exacte beschrijving van die vraag die je te zien krijgt eens kan posten hier, dan kunnen we je mogelijk wel verderhelpen.
 
Ik probeer Xubuntu of Alpine te installeren.Nochthans in de supermarkt verkoopt men nog steeds die Floppy disks.--------------Wat data.
American Megatrends A6380MS V3.3 113001
AMD Athlon(tm) Processor,1100MHz
 
In de handel zijn inderdaad nog floppy's te koop . Ook Diskettelezers vind je nog in de handel en is soms nog eens een nuttig apparaatje.
Nu maar hopen dat ik niet verkeerd denk. Je probeert toch niet Xubuntu van op zo een diskette te installeren ? Die heeft maar een opslag capaciteit van 1.4 MB en niet van 1.4 GB .

Een upgrade van WinVista naar Win7 met 512 mB RAM lijkt me een sterk verhaal te zijn.

Het kan als een straf verhaal klinken , maar ik heb toch al een laptop met maar 512 MB ram een windows7 zien installeren, die na de installatie probleemloos werkte .
 
Ik weet dat er zoiets bestaat,vanuit een geplaatste stick Linux draaien.
Ik laat de boel hier staan,het eet geen brood.De it expert moet het maar eens bezien.(mss toch gebrek aan drivers)
Laatst moest ik Eset on line gebruiken.Die vindt tenminste iets.Nog 1 j multimedia moet ik volgen.Ik kan niet zonder Windows.
Daarom wil ik een 2° pc met Xubuntu er op.Ik heb dat vroeger ook gehad(geen malware).Je kunt dan mss een beetje veilig aan pc banking doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan