Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Kaspersky Labs waarschuwt Androidgebruikers voor Svpeng, een keylogger die aast op de logingegevens van je bank. Alhoewel de antivirusfirma tot nu toe een relatief laag aantal slachtoffers heeft geteld, is de verspreiding van de trojan verrassend breed. Kaspersky ontdekte Svpeng in 23 verschillende landen, Het grootste aantal slachtoffers zijn te tellen in Rusland, Duitsland en Turkije, waar driekwart van de infecties te tellen waren. Lees meer Androidmalware vermomd als Flash-update steelt je bankgegevens - TechPulse
 
Dat is 1 van de zoveelste berichtgeving over één of ander malware die Android probeert aan te vallen, echter is het zo als je een smartphone bezit met een versie Android 5 en hoger dat je dan relatief weinig kans maakt op zo een aanval. Vandaar dat ik het niet meedeelde in het verleden. Ook in het verslag aangegeven is om NIET buiten play store om te installeren. Behalve dan als je zoals ik 100% zeker bent weet wat je doet. Ik gebruik ook maar enkele vertrouwde sites om dingen af te halen, maar voor 99,9% kan ik ook altijd terecht bij Google Play. Dus hou je als modale gebruiker daar dan ook best aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan