Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
dag ,

meer en meer word er op gehamerd dat we een goede antivirus installeren ( zoals vanavond de gehele uitzending van VOLT over dat o.a. gaat gaan )
ik heb de Defender van Windows zelf die erop automatisch bij aankoop geinstalleerd werd .
die is goed , maar de vraag is : is deze genoeg ?

ik heb Windows 8.1

grtn
 
Windows Defender is zwaar ondermaats. Goed zou ik hem zeker niet noemen. Dus om op je vraag te antwoorden; nee deze is niet genoeg.
Ik raad aan om een ander AV product te installeren en Windows defender eventueel te verwijderen. De AV producten die het meest volledig zijn, zijn welliswaar ook niet gratis.

Welke AV goed is hangt deels af van je eigen voorkeur etc. Ik raad dikwijls ESET NOD32 aan. Anderen geven de voorkeur aan AVG, ...
 
Het nadeel van Free beveiligingsprogramma's is, is dat er 0% support is. Heb je daar geen problemen mee, dan zou ik voor een Free versie gaan.

Ik vind het niet erg om te betalen voor mijn beveiliging. Daarom gebruik ik Sophos en ESET.

Alle door Microsoft geleverde beveiligingen zij gewoon erg slecht. Mijn advies is hier: Niet gebruiken, uitschakelen of de-installeren.
 
Helaas is Sophos geen product voor de consument, enkel bedrijven (of tenzij bij de home license van de UTM). Tenzij je de free removal tool gebruikt. Maar dat is maar een kennismaking product. Erg goede producten btw!
 
Je hebt gelijk, Sophos is niet voor de consument, maar wel een vermelding waard.
Ik gebruik dit via een licentie via mijn werkgever en dit is iets wat anderen misschien ook zouden kunnen doen.
Via het netwerk van de werkgever is mijn privé thuisnetwerk ( dus alle online pc's ) beveiligd met Sophos.
Uiteraard vergt dit wel wat netwerk kennis en een samenwerking met het dienstdoende IT bedrijf van de werkgever.

Sophos staat bij mij op nummer 1 gevolgd door ESET op nummer 2
 
Ja, in het ULA van Sophos staat vermeld dat werknemers dit product mogen installaren op een thuiscomputer. De manier waarop jij beschrijft is natuurlijk wel iets diepgaander. Ze maken mss gebruik van een hardware device (RED). Of gewoon de uitgebreide endpoint beveiliging incl web security. Op die manier is het mogelijk het surfgedrag van de eindgebruiker te monitoren, beveiligen en limiteren. Ongeacht de locatie van die toestellen. Heb er zelf ook een tijdje mee mogen werken, en ik ga de endpoint security ook proberen binnen te halen bij men nieuwe werkgever trouwens. Ben daar uiterst tevreden over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan