Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
ik lees hier over een antimalware programmatje
beter eerst eens vragen of dat wel te vertrouwen is en/of nodig
ik heb dus al Malware anti malwarebytes
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    56.9 KB · Weergaven: 139
SuperAntiSpyWare ken ik dus niet maar Malwarebytes dan weer wel en eerlijk gezegd heb ik meer vertrouwen in Malwarebytes dan in boven vernoemde tool ( dit is uiteraard mijn eigen persoonlijke mening ).

ik zie dat je de Malwarebytes tevens al gebruikt en dan vind ik persoonlijk weer dat dit tool overbodig is ..
het is zo dat indien jij beiden gaat gebruiken , ze beiden ook verschillende meldingen zullen geven !
maar op den duur werken ze elkaar eerder tegen !!

je kan ook géén 2 actieve antivirus scanners gelijktijdig los laten op je systeem want ook deze werken elkaar dan eerder tegen !
 
U hoeft echt niet "Argwanend" te staan tegenover SuperAntiSpyware, maar er zijn er betere.
Als u toch een 2e antispyware programma wilt, kunt u best kiezen voor Emsisoft Anti-Malware.
Als u deze installeert kunt u gedurende een maand de "Full" versie gebruiken.
Indien de proeftijd is verlopen schakelt dit progje over op de "Free" versie.

Denk er wel aan dat de "Free"-versies (ook deze van MalwareBytes Anti-malware) niet actief zijn.

Ze storen elkaar niet, maar ze houden ook niets (malware) tegen.
U kunt ze enkel gebruiken om NA een besmetting te scannen en eventueel te verwijderen.
 
Het scannen met SuperAntiSpyware is helemaal niet mis mee het detecteert zelfs malware heel goed.

Het grote nadeel met dit soort gratis programma's is dat je niet realtime beschermd bent, omdat dit programma niet op de achtergrond mee draait.

Een voorbeeld:
Stel dat je je voorgenomen heb elke week op maandagmorgen een keer te scannen met dit programma. Nou loop je op maandagmiddag een spyware besmetting op.
Deze besmetting komt dan dus bijna een week later aan het licht op maandagmorgen als je weer een scan uitvoert en zal door deze goede software zeker gevonden worden.

Wil je wel realtime protectie dan is er ook een Pro versie, maar deze kost geld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan