Status
Niet open voor verdere reacties.

atlantis

Steunend lid
Vip Lid
hallo
toestel: HTC Desire 601 , android 4.4.2 - kernel 5.5

krijg met geen stokken de app aan de praat: bij het activeren krijg ik steeds:uw toestel voldoet niet aan onze beveiligingseisen. Check bij bancontact zelf: ik zet usbdebugging uit evenals de ontwikkelaarsoptie, toestel is niet geroot. Meding blijft. Ik schakel avast uit: melding blijft nog steeds. cachee gelediigd, app gestopt en verwijderd, opnieuw geïnstalleerd maar opnieuw deze melding. Mail nar bancontact: geen antwoord, mail HTC antwoord waren de stappen min of meer zoals hierboven en eventueel een terugzetting naar fabrieksetting, maar dan moet ik wel met het toestel weer helemaal opnieuw beginnen......

iemand een ander idee?
 
Als ik het goed lees heb je wel je gsm unlockt en heb je je rechten bekomen als ontwikkelaar. Misschien dat daar je probleem zit? Is geen root, dat niet maar je hebt wel meer mogelijkheden dan eentje die die rechten niet heeft en misschien dat de bankkontakt app zo streng is dat hij dit ook niet wil hebben? Is het enige wat ik nu uit je uitleg kan opmaken.
 
Dus als je je rechten eruit wil halen is inderdaad de enige oplossing de telefoon terug naar fabrieksinstellingen brengen. Anders blijft hij unlockt staan.
 
Ik vermoed dat die app idd ook problemen maakt rond een "geroot" toestel. Zijn meerdere apps die daar problemen mee zouden kunnen hebben (of maken).
 
toestel is NIET geroot, en de foutopsoring USB staat uit, evenals de ontwikkelaarsoptie uitstaat: zoals gevraagd bij het installeren van de bancontact app (staat zo vermeld op de site)
 
Ja, maar als ik het goed lees is dit wel geactiveerd geweest voor dat je de app wilde installeren of heb ik het verkeerd voor? Indien deze geactiveerd is geweest is het mogelijk dat je gsm deze als geactiveerd aanshouwt gewoon omdat je 7x op je imei code hebt getikt om deze te unlocken, of zie ik hier iets over het hoofd of ga ik hier te snel? Als je dit wil ongedaan maken van die 7x op je imei code getikt te hebben en dus je ontwikelaars rechten te hebben te ontkrachten is enkel mogelijk door hem terug in fabrieksinstellingen te brengen.
 
Ik vermoed dat die app idd ook problemen maakt rond een "geroot" toestel. Zijn meerdere apps die daar problemen mee zouden kunnen hebben (of maken).
Het toestel is nu nog niet geroot omdat je ontwikelaars rechten hebt verkregen hoor. Je hebt enkel een paar intellingsmogelijkheden erbij. Je kan je gsm of tablet nu wel naar de botten helpen als je niet weet wat je doet. Maar usb debug is onschuldig hoor. Al mijn android apparaten hebben usb debug aan staan hoor.
 
toestel is nooit geroot geweest en de ontwikkelaarsoptie nooit geaktiveerd geweest.

maar topic mag afgesloten worden: heb vandaag mail gekregen van Bancontact zelf dat de fout in de app zelf zit:
We hebben het probleem kunnen terugvinden in onze logs – het ligt aan de app zelf, dus jijzelf kan het niet verhelpen door settings aan te passen.
Het staat op onze todo lijst om op te lossen.
Mvg,

BCMC Team.


bedankt voor de reacties
 
Nog bedankt om het mee te delen. Ik dacht dat er gezegd is geweest dat de app het probleem niet was en dat er bij de telefoon gezocht moest worden, vandaar dat ik mee hielp zoeken. Ben blij dat het aan de app zelf ligt en niet aan u toestel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan