Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn zoon heeft een minilaptop Aspire one.
Deze is blijkbaar eens gevallen. hij kan niet meer opstarten.
Bij opstart verschijn na enkele seconden volgende melding:
Check cable connection
PXE-MOF:Exiting Intel PXE ROM.
No bootable device-- insert boot disk and press any key;


Mini laptop heeft geen station voor cd/dvd

iemand een idee?
Het lampje van de harde schijf blijft blauw branden;normaal zou dit flikkeren bij opstart.
Mogelijk harde schijf stuk door val?

Alvast bedankt
 
Vermoedelijk is de harddisk beschadigd. Daar is niet zo veel meer aan te doen. Vaak bevat deze ook de recovery partitie en deze is dan dus ook verloren.

Oplossing is een nieuwe harddisk kopen en een nieuwe besturing kopen ( of een gratis Linux versie er op zetten) en deze installatie op een bootable USB stick plaatsen.
Daarna booten vanaf USB stick en de besturing er op zetten.
Daarna alle drivers die nodig zijn voor dit type netbook downloaden bij Acer en deze installeren. Meestal met een andere PC downloaden, omdat het netbookje de drivers voor de netwerk kaart nog mist en daardoor nog niet op internet kan komen. Drivers op USB stick plaatsen en vanaf deze dus installeren.

Al met al een dure reparatie waarvan ik zou overwegen een andere, desnoods tweedehands te kopen. Iedereen wil tegenwoordig een Tablet en daarom staan er veel tweedehands netbookjes te koop op internet.


Maar omdat de melding Check cable connection er is, zou ik het netbookje eerst eens proberen open te maken. Met heel veel geluk is de harddisk nog OK en is er alleen een kabeltje los van binnen. Deze kans is echter klein, maar je weet nooit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mocht je, na de diagnose, overwegen om die HDD te vervangen dan kan je eventueel overwegen om een SSD in te bouwen.

Een SSD bevat geen bewegende delen, minder energieverbruik, betere prestaties, snellere toegangstijd en schokbestendig.
 
Precies, een kostbare oplossing en dan heb je nog maar een schijfje van 128GB en dan zit je ook nog zonder besturing, tenzij de keuze op Linux valt.

Als je goed zoekt kun je tegen een koopje aanlopen.
Ik heb deze zelf toevallig verleden week gekocht voor 80 euro. Kompleet met alles er op en eraan, zelfs de originele doos zat er nog bij.
http://www.pctuts.be/f481/ik-zoek-een-oplossing-voor-massa-storage-42633/#post150709

Even opgestart met de F9 toets ingedrukt en daarna de recovery gedraaid zodat alles in de fabrieksinstelling stond. Hij is als nieuw.

Maar het is even zoeken en wachten tot de aanbieding er is.
 
Het inplanten van een SSD betekent sowieso een aanzienlijke verbetering als je een netbook gebruikt waarvoor ie is ontwikkeld.

Er zijn tal van andere mogelijkheden als je definitief wil "stockeren".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan