Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,


Daar ik zelf aangegeven heb dat de vorige vraag over de Asus 5450 gesloten kon worden moet ik even een niewe vraag starten.

gisteren werd de kaart bezorgd, in de pc gemonteerd en benieuwd naar de prestaties. Tot mijn verbazing staat de prestate index nu op 1 en 1. Met de originele chip set van Dell was deze 3 en 3,3. Toch merk ik dat bij het opbouwen van het beeldscherm de pc iets sneller is dan voorheen.

Risk II kan ik echter niet meer spelen, zelfs niet na een verwijdering en nieuwe installatie van het spel.

Als ik hartenjagen of een ander spel wil spelen verschijnt de mededeling dat hardwareversnelling is uitgeschakeld (staat in het configuratiescherm op maximaal) en dat de kaart geen hardwareversnelling ondersteunt. De spelletjes gedragen zich ook een tikje anders dan voorheen.

Heb twee keer nar de nieuwste drivers gezocht en de drivers zijn de nieuwste.


Heeft iemand een oplossing hiervoor of heb ik een kat in de zak gekocht?

grtz...........
 
Hoi,

Ik heb de Asus verwijderd en standaard zit er deze chipset in. Ik neem aan af fabrikant.


Grafisch
Monitor
Naam SyncMaster on Intel Q35 Express Chipset Family
Huidige resolutie 1280x1024 pixels
Werkresolutie 1280x990 pixels
Status Ingeschakeld, Primair, Uitvoerapparaten ondersteuning
Monitorbreedte 1280
Monitorhoogte 1024
Monitor Bpp 32 bits per pixel
Monitorfrequentie 60 Hz
Apparaat \\.\DISPLAY1\Monitor0
Intel Q35 Express Chipset Family
Fabrikant Intel
Model Q35 Express Chipset Family
Apparaat-ID 8086-29B2
Herziening 3
Subfabrikant Dell (1028)
Huidig prestatieniveau Level 0
Versie stuurprogramma 8.15.10.1930
Aantal prestatieniveaus: 1
Level 1 - "Perf Level 0"
Intel Q35 Express Chipset Family
Fabrikant Intel
Model Q35 Express Chipset Family
Apparaat-ID 8086-29B3
Herziening 3
Subfabrikant Dell (1028)
Huidig prestatieniveau Level 0
Versie stuurprogramma 8.15.10.1930
Aantal prestatieniveaus: 1
Level 1 - "Perf Level 0"


Heb contact opgenomen met de verkoopster en zij zei dat deze verschijnselen bij haar pc niet optraden en dat de kaart wel degeleijk een 512 Mb uitvoering is.

Toen ik via Speccy de kaart controleerde (meen ik) dat deze 18 Mb zou hebben.

Op zich geloof ik de verkoopster wel, dus ergens zou het aan de instellingen van mijn pc moeten liggen??? Maar welke dan. Heb voor de verkoop ook gevraagd of de kaart goed onder W7 64 bits draait en zij bevestigde dat. Vreemd is dat de prestatie index met de Asus 1 en 1 aangeeft en nu op dit moment met de chipsset 3,8 en 3,3.

grtzzz..........
 
sorry, er zit nu 6 Gyg Ram geheugen in.

RAM
Geheugenslots
Totaal geheugenslots 4
Gebruikte geheugenslots 4
Vrije geheugenslots 0
Geheugen
Type DDR2
Grootte 6144 MBytes
Kanalen # Dual
DRAM Frequentie 332,5 MHZ
CAS# Latency (CL) 5 klokken
RAS# naar CAS# vertraging (tRCD) 5 klokken
RAS# Precharge (tRP) 5 klokken
Cyclustijd (tRAS) 15 klokken
Command Rate (CR) 2T
Fysiek geheugen
Geheugengebruik 31 %
Fysiek totaal 5,86 GB
Fysiek beschikbaar 4,02 GB
Virtueel totaal 12 GB
Virtueel beschikbaar 9,74 GB
SPD
Aantal SPD modules 4
Slot #1
Slot #2
Slot #3
Slot #4
 
je heb dus de cd in uw bezit van het spel Risk II plaats je deze vervolgens ook in de drive ...ook al heb je het spel geinstalleerd op je pc .
ik heb Risk II hier werkende op de Windows 8.1 x64 en in het NL
*ik dien wel de Risk_II.mdf te mounten anders word er gevraagd naar de cd !

Ashampoo_Snap_2015.07.01_10h52m34s_001_.png

het spel diende ik te installeren als zijnde de administrator ..
d.w.z. rechts klik op de setup.exe en uitvoeren als administrator selecteren ..
de compatibiliteitmodus werd standaard ingesteld op XP sp3
 
ik heb jaren geleden dit spel on-line aangekocht ..via een digitale download
na een maand of 2 verkreeg ik problemen met dit spel deze wilde niet meer starten en mij werd er toen meegedeeld dat indien ik problemen ondervond ik het installatie bestand diende om te zetten naar een iso bestand om deze dan of te wel te branden op een cd of te wel om deze iso te mounten via een virtueel station ...deze laatste optie heb ik vervolgens gedaan ...en kan reeds meerdere jaren probleemloos met Risk II verder spelen ...
dit was eerder onder de Windows 7 en nu ook onder de Windows 8.1

concreet betekend dit dus nadat je het spel geinstalleerd heb en het spel wilt vervolgens niet starten dat je van het installatie bestand een iso dient aan te maken ...om deze te mounten ..
aangezien jij het game ook heb aangekocht ben jij dus al in het bezit van de cd en hoef je deze maar in je drive te plaatsen ..maar je dient het spel vervolgens op te starten vanaf de snelkoppeling op je bureaublad ...

**heb jij eerder het spel ook via een digitale download verkregen ben je niet in het bezit van deze cd ...
 
fijn voor je ...

het installeren met een rechtsklik dien je steeds te gebruiken wil je geen problemen met oudere programma's hebben ...
immers word Risk II niet meer verder ontwikkeld...liet destijds de support na verkoop mij verstaan ...
 
klopt, ik heb de cd indertijd waarschijnlijk van een van de laatste batches gekocht. Leuk dat er toch nog meer Risk liefhebbers zijn. eigenlijk zou het toch mogelijk zijn om via internet on-line toernooien met meerder spelers te organiseren? of loop je dan tegen auteursrechten e.d. aan?
 
ik heb nog nooit aan een on-line game meegedaan.....
denk niet dat er problemen zullen ontstaan met betreffende de auteursrechten !
immers is deze optie er wel aanwezig om een on-line game te starten ....denkelijk dien je je firewall wel hier de toestemming voor te geven ...
denkelijk vermoed ik ook dat er een ID nummer dient uitgewisseld te worden om een game onder meerdere on-line gamers te spelen ...(weet dit niet met zekerheid te zeggen ) ..
 
Dat kan, je zou de specificaties eens moeten vergelijken met de huidige kaart en de 5450
Maar je vermelde dat er geen videokaart aanwezig was dus hoe kom je dan aan deze cijfers ?

Hoeveel geheugen heeft deze ASUS. Deze is leverbaar in verschillende grootte.

https://www.asus.com/nl/Graphics_Cards/EAH5450_SILENTDI1GD3LP/

https://www.asus.com/Graphics_Cards/EAH5450_SILENTDI512MD2LP/


Nadat ik de kaart ingestoken had heb ik windows twe keer laten zoeken naar stuurprogrmma's. Meldin: deze drivers zijn de nieuwste. Na een half uurtje zoeken kom ik deze site tegen: Download ASUS VGA ATI Radeon Driver ver. 8.861 for Asus ATI Radeon HD 5450 EAH5450 SILENT/DI/1GD3(LP) Graphics card Windows 7 x32, Windows 7 x64, Windows Vista x32, Windows Vista x64


De drivers voor W7 64bits geinstalleerd en ziedaar de prestaieindex voor grafisch stijgt naar 3.8, de grafische weergave voor spellen stijgt naar 5.8

Mijn probleem is opgelost, dank voor de suggesteis allen. Maar ik snap niet hoe Windows aan kan geven dat dit de nieuwste drivers waren.


grtzzzzzzzzzzzzz...........
 
Klinkt logisch, de beste drivers vind je altijd bij de fabrikant en niet bij Microsoft. Windows bevat geen functie om de juiste drivers te zoeken, windows kan wel standaard drivers zoeken om hardware in ieder geval werkend te krijgen. Dit betekend niet dat dit dan de juiste drivers zijn.

Je zegt in de topistart het volgende: Heb twee keer naar de nieuwste drivers gezocht en de drivers zijn de nieuwste.

Dan gaan we er dus vanuit dat je dan ook daadwerkelijk gezocht hebt.
 
Ik ben er altijd van uit gegaan dat Windows bij de fabrikant ging zoeken. Dat dit niet gebeurt is nieuw voor mij. Heb dus onbedoeld voor verwarring gezorgd. Het systeem met de geheugenuitbreiding en de kaart is op zich voor een ouder beestje nog aardig snel en het belangrijkste t.o.v. de andere pc, het is stabiel.

grtz....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan