ASUS EePC notebookje start wel op netstroom maar niet op accu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste PC vrienden,

Graag had ik hier doorgegaan op een vorig topic van me op pagina 2 van dit forum "Windows7 starter start soms wel soms niet". Doch dit topic is afgesloten, zodat ik hier graag een nieuw topic over open.
Indien jullie me willen verderhelpen (wat ik niet betwijfel) misschien eerst dat oudere topic even lezen voor bij te zijn anders wordt het waarschijnlijk nog moeilijker da, het al is.....

Gelezen ?? Ok dan...hier het vervolg : :applaus:

Vandaag een fonkelnieuwe accu aangekregen via webwinkel Almedo, in het notebookje geplaatst, 5 uur laten opladen en probleem weer net als ervoor....valt op accu na ong. 10 minuten uit, of beter : valt in coma.
waneer ik hem terug wil booten komt het zwarte scherm (na flash-scherm van Asus) voor "opstartherstel starten (aanbevolen)" of "windows normaal starten" Opstartherstel heeft m.i. niet veel zin want ik heb de recoverpartitie niet meer en heb het trouwens reeds verschillende malen gedaan.

Dus "windows normaal starten" (op accu wel te verstaan) en dan komt het : ....Asus splash-screen , dan ong. 1 seconden het balkje met de groene blokjes, dan knippert ook het indicatie-ledje voor de HD 1 of 2 maal en .....COMA !!!-m--m--m-


Windows kan blijkbaar bij opstarten op accu geen contact maken met de HD....op netstroom geen enkel probleem.


Als laatste optie heb ik daarstraks Schijfcontrole uitgevoerd....volledig op accu voeding en dit neemt toch wel een dik uur in beslag. Gaf geen enkel probleem weer !!!!!

Terug opstarten op accu en alweer COMA.

Ik moet sinds gister pillen slikken tegen hoge bloeddruk.......die nieuwe accu en dan nog niets gaat die pillen echt niet helpen 1 en ander naar beneden te krijgen...integendeel..

Alvast dank voor de goede raad
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb je al eens bij de energie instellingen nagezien hoe deze daar ingesteld staan ..
heb zelf geen laptop maar wellicht dien jij de energie instellingen betreffende de accu ( batterij) na te zien .( dit is een gokje aangezien je er al een geruime tijd problemen mee heb !)
 
Ik en de rest van het forum (zie bovenvermeld vorig topic) waren het er over eens dat de accu zijn tijd gehad heeft. Heb er nu een fonkelnieuwe accu in.....dus zou toch ok moeten zijn dan ???
Die energieinstellingen staan zoals ze altijd gestaan hebben.....
toch bedankt voor het denkwerk, Qtex
 
ik heb inderdaad het vorig topic er over nagelezen en omdat jij dus nu een nieuwe accu ( batterij ) gebruikt veronderstelde ik dus dat het iets met de instellingen moest te maken hebben ...
anderzijds kan het best zijn zoals Lana eerder al vermelde in het vorig topic dat je het eerder moet gaan zoeken bij de contactpunten van aansluiting betreffende de accu ( batterij) in je laptop !
*als daar ook maar één contactje scheef staat heb je een probleem !
 
En om dit aan te vullen. Ik heb zelf ook een ASUS netbookje en heb deze ooit eens opengemaakt. Maar ik heb er niet op gelet hoe deze contacten vastzitten.
Het kan gebeuren dat deze op het moederbord gesoldeerd zitten en dat zo'n soldeerverbinding slecht is geworden.
Dit is op te lossen door hem open te maken met een soldeerbout een klein beetje tin toe te voegen en alles goed door solderen.
Anders zou ik niets kunnen bedenken waardoor de spanning wegvalt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja...notebookje is al een tijd uit garantie dus voor reparatie dik vet betalen dan......iets bijleggen en een nieuwe ????

Maar toch even dit : Had vanmorgen die 7-deleige hertel-cd (vanuit dit forum) op dvd gebrand, naar bootable USB overgezet en repair zijn werk laten doen......grappig is dat het ding toen WEL een paar keer opstartte op accu-voeding en toch een half uur zonder probleem zijn werk deed..... en plots weer in coma viel.. :nee: (ik dacht al dat ik de boel had opgelost....niet dus)

Toen de hele handeling terug herhaald inclusief geheugentest (daar geen probleem gevonden) en hij startte weer op accu op......15 minuten en weer coma.

Ga nu proberen Win7 van een gedownloade ISO (andere dan er nu opstaat) opnieuw te instaleren, want ik vermoed toch (anyway : bedankt Lana ) dat het in Windows gezocht moet worden en niet in de hardware.....

Even toevoegen dat heel de geheugentest en repair gedaan heb op accu-voeding...gaf geen probleem....


Houd jullie over een paar uur van oplopende bloedruk weer op de hoogte.. ;)
 
Denk dat het probleem is opgelost.....vermoedelijk een driver of het Bios de dader.....wat ik gedaan heb :



Via de link van Jack Flash in mijn vorig topic een ISO van Win -7 binnengehaald, overgezet op USB en geinstaleerd. Daarna de drivers die ik nog had gedownload van 1 of andere site geinstaleerd (na instal van Win de stekker uitgetrokken en op accu verder) en alles ging probleemloos....dik een uur gewerkt op accu.(y)
Na de drivers teug herstart en na 15 minuten .....COMA......miljaarde getaarde !!:nee:

Ben toen op zoek gegaan naar drivers op de site van Asus (duurde wel een tijdje, vandaar deze late repliek) en geinstaleerd.....heb toen gister op het noteboekje gewerkt van volle accu tot 25% en geen enkel probleem gehad. Ook verschillende herstarts gedaan op accu en geen probleem.:p(y)
 
DUS NIET !!! Na posten van hierboven het notebookje nog eens opgestart op accu en weer zoals eerst....wanneer Windows wil booten meteen in Coma.:nee:;!

Ga hem eens terugzetten naar gister, van voor de updates en ben eens benieuwd...-m-
 
Als je voortdurend een coma krijgt door de accu en als de accu nieuw is, dan denk ik dat het laadsysteem voor die accu defect is.
Als Uw accu niet voldoende opgeladen is, dan kan je dit voorhebben.
 
Als je voortdurend een coma krijgt door de accu en als de accu nieuw is, dan denk ik dat het laadsysteem voor die accu defect is.
Als Uw accu niet voldoende opgeladen is, dan kan je dit voorhebben.

Dit laadsysteem zit op het moederbord, dus dan is het moederbord defect.
Dit is niet iets wat je zo snel zelf even vervangt.
 
DUS NIET !!! Na posten van hierboven het notebookje nog eens opgestart op accu en weer zoals eerst....wanneer Windows wil booten meteen in Coma.:nee:;!

Ga hem eens terugzetten naar gister, van voor de updates en ben eens benieuwd...-m-

Je hebt eens ergens gezegt ( volgens mij in het andere topic ) dat het netbookje wel goed werkt via de spannings adapter.
Dan kan het niet aan de besturing en drivers liggen en is het wel degelijk ergens een hardware probleem. Een hardware probleem dat iets met de accu te maken heeft. Kan het laadcirquit zijn of de aansluitingen van de accu of batterij zoals jullie dat in Belgie noemen.
 
Als Uw accu niet voldoende opgeladen is, dan kan je dit voorhebben.

Dit is zeker een interessante piste ! (y)

Beste Mik, vanaf welk (ont)ladingspercentage is volgens jouw ervaring een batterij onvoldoende opgeladen zodat dit fenomeen zich kan voordoen ? ... heb je concrete percentages voor morjos omtrent het door jou aangehaalde begrip "niet voldoende opgeladen" ?...
smiley-think005.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan