asus notebook verbinden draadloos via wifi free op hotspots van telenet

Status
Niet open voor verdere reacties.
is dit mogelijk zodat je gelijk waar kan internetten
routers voor lokaal maar in de wifi free heeft dat dan zin?

notebook is asus eee pc 1001p

kan iemand mij helpen
 
Belgacom en Telenet gaan deze diensten aanbieden ja.
Het nut daarvan is dat elke modem met WiFi mogelijkheden een hotspot wordt.
Je lokaal thuisnetwerk zou hiervan geen last mogen ondervinden. Je WiFi netwerk gaat in dat geval een publiek deel hebben en een privaat deel. Het is dus niet zo dat je volledig WiFi netwerk publiek wordt. Dit wordt enkel in 2 delen gescheiden om die hotspot mogelijk te maken. Dit alles ook enkel indien je er zelf toestemming voor geeft.
Nu vraag ik me ook wel af of ze dit kunnen verwezenlijken zonder de prestaties van je eigen netwerk te beïnvloeden (lees up- en download prestaties). Er gaat altijd wel een klein stukje opgeofferd moeten worden hiervoor, wat bij Belgacom meer pijn gaat doen dan bij Telenet vermoed ik.
Het nut is dus dat iedereen die klant is en zelf die hotspot wilt delen hier ook gebruik van kan maken. Doe je hier niet aan mee dan zal je er ook geen gebruik van kunnen maken.
 
wifi free

wifi free

heb ik begrepen mijn vraag is kan men een draadloos notebook asus pc1001 serie koppelen aan een hotspot zodat men gelijk waar kan internetten met wifi free zojuist test gedaan en dat lukt niet want met een router kan het misschien in de omgeving van de router maar niet als je er 10km ver vanaf staat
 
Een hotspot welke op die manier aangeboden wordt heeft maar een beperkt vermogen. De meeste publieke hotspots van Telenet en dergelijke zijn voorzien van stevige Wireless Access Points met hoog vermogen zodat deze toch een iets groter gebied kunnen bereiken. Een locale modem van Telenet of Belgacom heeft veel minder vermogen op zen WiFi. Het bereik zal bij deze altijd maar "meters" zijn, nooit killometers.
Je kan op een publiek netwerk met eender welk draadloos device een connectie maken zolang er de standaard netwerkvereisten voorzien zijn zoals een 802.11b/g/n ontvanger. Wat met een asus notebook geen probleem mag zijn vermoed ik.
 
ergens zijn jullie het spoor bijster ...
wat ik vermoed dat de ts bedoelt is dat als hij een hotspot in gebruik neemt in huis ! dan stelt hij zich de vraag of hij daarmee dus kan surfen ; ook al is hij 800meter van zijn huis (hotspot ) verwijderdt ....
het antwoord daarop is ja indien er iemand anders in die 800meter ook hotspot gebruikt ....zodat jij daarvan meegeniet ....
is er niemand in de buurt die hotspots in huis heeft dan is jouw een beperkte omgeving opgelegt maximum 100m wil je voluit kunnen genieten van de up-download snelheid...

kortom hoe meer hotspots in de nabij je buurt hoe meer vrijheid...
belgacom heeft ongeveer een 450 hotspots verdeelt over belgie ..
terwijl telenet er wel het 6 voudige aangelegt heeft ..hier de telenet hotspot locator
 
Laatst bewerkt:
ga je in Marseille ( Frankrijk) een hamburger eten dan kan je daar ook gratis surfen.

de hotspots van telenet en belgacom zijn enkel gratis voor hun klanten. bij belgacom betaalt een niet klant 3€ per uur.

Het aantal gratis hotspots neemt snel uitbreiding en je vindt ze overal in stedelijk gebied.

Je vraagt je dan ook af of 3G nodig is als je niet veel buitenhuis wilt surfen
 
ja begrepen bedankt dat zal wel eens lukken binnen de eerste 50jaar lol dus dat zal een router worden ik heb u expressnet modem eens bij telenet gaan luisteren

groetjes

avan

Ik vermoed dat je op dit ogenblik geen draadloos netwerk bezit? En dat je ergens in een lijst van Telenet bent gaan kijken waar in Belgie er overal hotspots beschikbaar zijn? En dat er in die lijst eentje staat op 800m van je huidige positie?
Weet je hoe je een draadloze netwerkverbinding moet opzetten?

Dat verhaal van die publieke hotspots is volgens mij nog niet helemaal in de praktijk omgezet bij telenet. En moest dit zo zijn moet je dit altijd zelf in huis hebben eerst. En ga er niet vanuit dat het bereik van die thuis-hotspots zo geweldig gaat zijn. Vergeet dan even 100den meters bereik, ...
 
JA HET IS NIEUW EN WARSCHIJNLIJK LIJK ALLES BIJ TELENET NOGAL FUTURISTISCH ZE WILLEN WEL MAAR ik heb een upgrade besteld naar het fibernet daar zit een router in en is sneller of het beter is afwachten en dus wat draadloos werken in de directe omgeving bedankt groetjes andre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan