Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey allemaal,

IK heb me overlaatst bovenstaande configuratie gekocht (met 512 mb ram) als 2de pc tje, nu vroeg ik me af of het volgende normaal is, de cpu met boxed cooler erop haalt in rust al een temperatuur van 48° en het moederbord 50°, indien de cpu belast word gaat de cpu naar 60° & het moederbord heeft dan een temperatuur van 54°. Is dit normaal voor dit type moederbord en processor of is er iets aan de hand?

Alvast bedankt voor de reactie(s)[OPLOSSING]
mischien eens iemand kunnen vinden die ook met deze cpu werkt

ik werk voorlopig enkel met amd nu en ben zeer tevreden er over

ik had ik vroeger ook eens ne pentium 4 gehad ne prescott cpu en was ook zeer warm maar was daar bekent voor

beste wat je kan doen is ofwel een andere cpu koeler plaatsen een die zeer goed koelt en kijken of je case wel goede casefllow heeft zeer belangerijk
dus koeler vooraan kast lucht in ,koeler achterkant lucht uit

en waar staat die pc veel mensen maken de fout die in pc kast te plaatsen die volledig toe is aan de achterkant
Voor het ogenblik heb ik met de nieuwe fan s cpu 43° en moederbord 44°. Is dat maar normaal?
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
temp zijn wel iets te hoog maar niet echt om te paniekeren

heb je wel een goede caseflow in je pc, zeer belangerijk vor de temps

en waar bekijk je je temps best is het te doen via bios
 
Dank je voor de reactie... Voor de moment zitten er nog geen extra coolers in de case, k heb wel gemerkt dat de cpu idd veel koeler is als k de case openzet en het moederbord gaat met 3 graden naar beneden. Wat zijn zo ongeveer normale temperaturen? Ik bekijk de temperaturen via de utility die k erbij gekregen heb van asus pc probe ofzoiets?

Groetjes
 
kijk eens hoeveel toeren je cpu koeler draait

staat je Cool'n'Quiet op disabled ?

ik heb nu temps op mijn pc van cpu 43 en mb 39

heb je wel koelpasta tussen de cpu en koeler gedaan ook niet te veel op doen is ook niet goed
 
euhm cool N quiet heb ik niet op deze pc, aangezien het een intel is :$. Ja k heb er koelpasta op gedaan, een dun laagje, dus dat zou ook in orde moeten zijn... Jouw temperaturen zijn net ook de reden waarom ik me zorgen maak over deze pc, aangezien mijn andere (amd athlon) ook ongeveer jouw waarden heeft... Ow en cpu cooler draait nu op 2860 toeren
 
mischien eens iemand kunnen vinden die ook met deze cpu werkt

ik werk voorlopig enkel met amd nu en ben zeer tevreden er over

ik had ik vroeger ook eens ne pentium 4 gehad ne prescott cpu en was ook zeer warm maar was daar bekent voor

beste wat je kan doen is ofwel een andere cpu koeler plaatsen een die zeer goed koelt en kijken of je case wel goede casefllow heeft zeer belangerijk
dus koeler vooraan kast lucht in ,koeler achterkant lucht uit

en waar staat die pc veel mensen maken de fout die in pc kast te plaatsen die volledig toe is aan de achterkant
 
Caseflow is voor het ogenblik twee keer niets... Der zitten nog geen extra ventilatoren in de kast. K denk dat k ze ga laten openstaan tot er geld is voor die ventilatoren lol. Normaal werk ik ook alleen met amd, maar nen mens wil es wat anders proberen ken je dat... Zou het nu kunnen zijn dat een deel van de warmte van de cpu afgegeven word op het moederbord en dat het daarom zo warm loopt? De pc staat open en bloot op de bureau, k haat dat als k moeilijk aan de kabels kan dusja...
 
Laatst bewerkt:
Hey Louis,

Dank je voor de link, t verschil met mijn moederbord is wel enorm vind ik... En ik heb wel twee fans steken (eentje voor en eentje achter), sinds gisteren en k heb es vergeleken met mijn amd en die word ook niet zo warm... Moest ik nu kunnen achterhalen wat de reden is dat dat moederbord zo warm word... Over de cpu maak ik me zo geen zorgen, dat ding word ongeveer even warm als mijn amd dusja...

In elk geval bedankt
 
hallo

Heb even naar asus gaan kijken is AGP kaart op moederbord
Heeft daar misschien iets mee te maken ????
Even een AGP kaart steken ,en deze van moederbord uitvinken
indien je kunt , en testen op temp

mvg
 
Hey louis,

K denk dat je naar het verkeerd bordje hebt gekeken want mijn moederbord heeft enkel pci-e. K ga zo meteen op aanraden van die mannen op hardware info es proberen de bios up te daten. Mijn moederbordje is de p5l-mx, die heeft geen agp...

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan