Status
Niet open voor verdere reacties.
wat is de reden dat je deze wilt resetten....

om een asus bios instelling te resetten volstaat het om het bios battery + de jumper om te zetten gedurende1 volle minuut
( let op, de pc moet stroomloos zijn deze mag dus niet aangesloten zijn indien het een laptop betreft dien je dus zo wel de stroomkabel als de power battery te verwijderen )
 
ja het bios werkt niet meer
gr seca

beste men heeft geprobeerd om er een ander bios in te zetten maar dat is mislukt,nou gaat de pc wel aan maar kom niet meer in het bios

gr seca

Ik wil even precies weten wat er nu wel of niet werkt en wat er gedaan is .

Hier zeg je twee verschillende dingen. Je zegt de pc gaat wel aan, maar je zegt ook het bios werkt niet meer. Zonder bios zal een pc niet op kunnen starten.

Je zegt dat men heeft geprobeerd er een ander bios in te zetten. Wat bedoel je hiermee ? Bedoel je een andere bios chip, of een udate naar een nieuwere versie van het huidige bios.

Om goed advies te geven raad ik je aan om hier alles duidelijk te omschrijven wat er allemaal precies is gebeurd.

Mijn vermoeden is dat je een verkeerde update hebt uitgevoerd voor de huidige bios versie. In dat geval is het moederbord waarschijnlijk onherstelbaar beschadigd. Soms is het mogelijk om de BIOS chip te vervangen.
 
Ik wil even precies weten wat er nu wel of niet werkt en wat er gedaan is .

Hier zeg je twee verschillende dingen. Je zegt de pc gaat wel aan, maar ook het bios werkt niet meer. Zonder bios zal een pc niet op kunnen starten.

Je zegt dat men heeft geprobeerd er een ander bios in te zetten. Wat bedoel je hiermee ? Bedoel je een andere bios chip, of een udate naar een nieuwere versie van het huidige bios.

ik bedoel dat de pc wel aangaat maar geen besturingsysteem opstart,men heeft geprobeert om een update te doen
ge seca
 
beste men heeft geprobeerd om er een ander bios in te zetten maar dat is mislukt,nou gaat de pc wel aan maar kom niet meer in het bios

Wat bedoel je hier juist mee? Je zet de computer aan en je wil naar het Bios gaan en dat lukt niet.
Welke handeling voer je hiervoor uit en gaat het om een merkcomputer of om een zelfbouwcomputer.
 
wat zie je op je beeldscherm nadat het scherm van je bios verdwenen is...?
komt daar een vermelding te staan " er kan géén besturings systeem gevonden worden...
 
De computerkast is dus opengemaakt. Werden er onderdelen vervangen ?
Zit het beeldcherm aangesloten op een grafische kaart on board of op een ingeplugde grafische kaart?
Is het scherm wel aangesloten of goed aangesloten? Bij het aanzetten van de computer hoor je biepgeluidjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan