Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had graag geweten hoe je videokaart ATI Mobility Radeon X600 installeert in ubuntu 9.10. Ik heb reeds ati catalyst center en ook envyng geïnstalleerd maar er gebeurt niets als ik dit aanklik. Ik heb de linux-driver dan maar handmatig gedownload maar dit is een BIN-bestand. Hoe installeer je deze? Alvast bedankt.
 
Dat .bin bestand moet eerst geconverteerd worden naar een .iso bestand. Kun je met nero en isobuster.

Je kan het ook zo

Sla het bin-bestand op naar uw eigen map (Home Folder).
Klik op toepassingen (Applications), Accessoires(Accessories), Terminal.
Druk steeds op ENTER na elke opdracht(command) hieronder.
Om het BIN bestand uitvoerbaar te maken, typ je in de terminal de opdracht(command): chmod 755 NameOfBinFile.bin
Om het bestand af te spelen en Java te instaleren, typ de opdracht:
sudo. / NameOfBinFile.bin
Volg de aanwijzingen op je scherm
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eens nader gekeken en blijkbaar is videokaart wel geïnstalleerd, ik vind ze terug in device manager. Ben nog niet zo vertrouwd met ubuntu en vond die niet direct terug, vandaar. Kan wel ati catalyst center niet openen om instellingen aan te passen. Daarbij krijg ik steeds volgende foutmelding:

There was a problem initializing Catalyst Control Center Linux edition.
It could be caused by the following.
No ATI graphics driver is installed, or the ATI driver is not functioning
properly.
Please install the ATI driver appropriate for you ATI hardware, or
configure using aticonfig.

Ook aticonfig lukt niet. Zou graag gebruik willen kunnen maken van S-video ook, vandaar. Weet iemand hoe dit op te lossen of is dit niet op te lossen? Alvast bedankt.
 
Ik heb eens op de links en verder gekeken en blijkt dat ik de fglrx-driver op pc heb staan. Dit is geen open source driver vandaar dat ze niet steeds herkend wordt. Weet iemand waar ik de juiste open source driver (ati radeon mobility x600) kan vinden en hoe installeren en wat dan eventueel nog te doen? Als ik de fglrx-driver nu verwijder heb ik flikkerend en/of slecht beeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan