Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste helper,

Ik heb een usb platenspeler om lp's op te nemen op de computer. Daarna hem via de usb poort aangesloten en audacity geïnstalleerd.

Bij het opnemen lijkt het alsof er geen geluidsverbinding via de usb poort is en krijg ik het beeld uit mijn eerste bijlage: audacity. De opnamelijn gaat vooruit, maar het beeld blijft grijs zonder geluidsgolven. Er komt ook geen geluid uit de luidsprekers. Bij het afspelen is er geen geluid.

Ik heb gecontroleerd of in het configuratiescherm de geluidsinstelling voor opnemen aanwezig was. Hierbij kreeg ik de meldingen uit de tweede bijlage: geluid. Het besturingssysteem is Windows 7.

Heb alle manuals en webpagina's doorgelezen, maar ben geen expert op dit gebied.
 

Bijlagen

  • audacity.jpg
    audacity.jpg
    43.9 KB · Weergaven: 243
  • geluid.jpg
    geluid.jpg
    63.6 KB · Weergaven: 229
Kijk eens in Audacity bij de divices of daar iets anders te vinden is dan Microfoon High Definition.
Waarschijnlijk staat daar ook iets van In UA iex

device_toolbar_for_usb_recording.png
 
Ik heb geprobeerd bij deze device in de regel op te roepen. Dit lukt niet, het blijft bij de vier mogelijkheden die ik in de bijlagen heb gezet. Het lukt me niet om ze met het knipselprogramma in het bericht te plakken.
 

Bijlagen

  • Knipsel 1.JPG
    Knipsel 1.JPG
    14.3 KB · Weergaven: 173
  • Knipsel 2.JPG
    Knipsel 2.JPG
    14.7 KB · Weergaven: 187
  • Knipsel 3.JPG
    Knipsel 3.JPG
    13.9 KB · Weergaven: 184
  • Knipsel 4.JPG
    Knipsel 4.JPG
    15.1 KB · Weergaven: 177
ik installeerde daar juist audacity 2.1.1 en startte vervolgens hier ook de usb platenspeler op ..
drukte vervolgens op recording en hij nam vervolgens ook op maar je hoorde dus geen muziek tijdens het opnemen ...
pas bij het afspelen hoorde je dan datgene wat er werd opgenomen ...
hier onder een paar afbeeldingen van mijn instellingen ..... noteer wel dat ikzelf niets hoefde in te stellen !
3ad9642d2a-Ashampoo_Snap_2015.11.11_21h41m57s_010_.png

Ashampoo_Snap_2015.11.11_21h59m11s_012_.png Ashampoo_Snap_2015.11.11_21h59m56s_013_.png
 

Bijlagen

  • Ashampoo_Snap_2015.11.11_21h59m11s_012_.png
    Ashampoo_Snap_2015.11.11_21h59m11s_012_.png
    29.6 KB · Weergaven: 252
  • Ashampoo_Snap_2015.11.11_21h59m56s_013_.png
    Ashampoo_Snap_2015.11.11_21h59m56s_013_.png
    38.6 KB · Weergaven: 275
Hallo Lana en Qtex,

Dank voor jullie hulp. Ik heb het probleem gevonden. Het ligt aan de USB ingang die het signaal niet goed doorgeeft. Probeer het nu op een andere computer en het werkt perfect.

Vanwege de ouderdom ga ik de computer over niet al te lange tijd vervangen. Dan gaat het vast goed.

Probleem is hiermee opgelost.
 
De andere computer is zojuist weer vertrokken. Kan dus niet controleren of mijn oplossing correct is. Ik had ook geen geluid op de computer tijdens het opnemen.

Ik heb een HAV-TT20USB Konig platenspeler. De handleiding hiervan is ook op internet te vinden. Staat bij de General problems for aal Versions of Windows.

Ik denk zelf dat je in Audacity bij bewerken - voorkeuren - opnemen moet kijken. Daar kan je: geluidsgeactiveerd opnemen aanvinken. Mogelijk moet je ook in Windows configuratiescherm bij geluid afspelen een andere luidsspreker selecteren.

Kan helaas dus nog niet controleren of dit werkt.
 
ok ik heb het gevonden ...
open audacity en klik op" bewerken" kies dan hier " voorkeuren "
zet het vinkje aan bij "softwarematig playthrough" en bevestig dit met ok
van nu af aan kun je dan ook meeluisteren tijdens het opnemen ..

Ashampoo_Snap_2015.11.15_21h02m48s_009_.jpg

Ashampoo_Snap_2015.11.15_21h10m52s_012_.jpg
 
Lana, dank voor je opmerking. Het is toch een 2.0 USB poort. Inmiddels heb ik gemerkt dat hij het op andere momenten ook niet goed doet. Het is niet het enige probleem waardoor we de computer binnenkort gaan vervangen.

Groeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan