Auto ongeluk in Belgie op de E40 , augustus 2014

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Ik kreeg vandaag een linkje via de mail toegestuurd van een collega van mij met beelden van een zéér ernstig auto ongeluk in Belgie op de E40
Wonder boven wonder overleefde de bestuurster deze crash.

Normaal ben ik nooit zo sensatie belust, maar deze crash intrigeerde mij op een of andere manier.

Deze beelden kunnen schokkend zijn: dumpert.nl - Schokkende beelden auto-ongeluk Belgie
 
... Plots dook er een vrachtwagen op ... 3 rijvakken in één keer overvliegen met 0,0 zicht op het laatste.... je kan compassie hebben, maar dat is geen voorzichtig rijgedrag.
 
wel ik kan er geen compassie bij hebben ...soms dan vraag ik me af waar hebbe ze verd****e hun rijbewijs gehaald !
ik vind het erger voor de vrachtwagenbestuurder die niet meer kon uitwijken of stoppen ...


**zo zag ik laatst (denk een maand of 3 geleden ) een personen auto over een fietspad rechts afslaan ( tussen het fietspad en de rijbaan lag een graszone van 1m breed ) omdat hij niet voor het roodlicht wilde stoppen ...denkelijk had hij er niet bij stil gestaan dat er fietsers of voetgangers konden te gemoed komen immers had je geen vrij zicht door de beplanting langs het fietspad !
*serieus soms denk ik waar hebben ze hun rijbewijs gehaald ...
 
wel ik kan er geen compassie bij hebben ...soms dan vraag ik me af waar hebbe ze verd****e hun rijbewijs gehaald !
ik vind het erger voor de vrachtwagenbestuurder die niet meer kon uitwijken of stoppen ...


**zo zag ik laatst (denk een maand of 3 geleden ) een personen auto over een fietspad rechts afslaan ( tussen het fietspad en de rijbaan lag een graszone van 1m breed ) omdat hij niet voor het roodlicht wilde stoppen ...denkelijk had hij er niet bij stil gestaan dat er fietsers of voetgangers konden te gemoed komen immers had je geen vrij zicht door de beplanting langs het fietspad !
*serieus soms denk ik waar hebben ze hun rijbewijs gehaald ...

Identiek hetzelfde heb ik zondag gezien.
 
Er rijden veel zotte op de baan, donderdag rijd ik in een straat komt tegenligger af deze moest stoppen omdat er een wagen geparkeerd stond, wat denk je nee rijd gewoon naar mij toe en ik geef niet af. Hij doe zijn raam open en roept jij hebt hier niets verloren ik woon in de straat.
 
Er rijden veel zotte op de baan, donderdag rijd ik in een straat komt tegenligger af deze moest stoppen omdat er een wagen geparkeerd stond, wat denk je nee rijd gewoon naar mij toe en ik geef niet af. Hij doe zijn raam open en roept jij hebt hier niets verloren ik woon in de straat.

En dan mogen die natuurlijk meer. Dan geld de wegcode ineens nietmeer voor hun. Want zij wonen in die straat. Man man, wat een zeveraars. Van zoiets word ik nu is kwaad se.
 
Het is met mijn scooter die ik nu heb ook heel goed opletten geblazen hoor. Het is net alsof ik soms niet te zien ben. Terwijl die een heel groot achterlicht heeft dat altijd aanligt. Ik zorg er ook altijd voor dat mijn lichten proper zijn. Mijn spiegels staan ook altijd goed afgesteld en ik kijk heel goed uit constant. Want je kan niet geloven hoeveel keer ik in die 5 jaar ik al Bijna een ongeval heb gehad. Ik moet vrij vaak alles toe trekken om maar geen ongeval te hebben hoor. Dan willen mijn kids met de fiets op de baan, met wat ik dagelijks meemaak met de scooter, ben ik zeker niet happig om dit toe te staan.
 
Verdraagzaamheid is ver te zoeken ... niet alleen bij autobestuurders maar ook bij de fietsers onderling ...
 
Zwijg mij van fietsers. Ik ben ook een fietsers maar steken hun arm uit dat ze bv naar links willen en nemen de hele baan. En kom er in nieuws fietser overleden. Fietser zijn zwak in verkeer maar je moet eens zien wat ze allemaal doen.
Ik heb tot mijn 32 jaar met brommer gereden en 2 ongevallen gehad 1 waar ik ziekenhuis lag en 1 waar ik niets had.
Ik kom van een baan waar je maar 50 mag, komen er 5 jongens van zo een 15 jaar zonder te kijken van een parking zonder te kijken, wat moet je dan doen onmidlijk remmen want anders heb je ze allemaal mee. En zouden ze ze zeggen dat ik schuldige ben.
 
Bij ons in Nederland zijn amateur vrijetijds wielrenners en vooral op de zondag een probleem.
Verkeersregels schijnen voor hun niet te gelden.

Een rood stoplicht wordt meestal genegeerd.
3 en soms 4 breed op het fietspad blijkt een normale situatie.
Op de één of andere manier denkt men ten alle tijden voorrang te hebben.

Alle respect hoor voor de dwazen, maar doe dit soort dingen niet overdag als er ook andere mensen op de fiets zijn die willen genieten van de natuur.
 
Bij ons in Nederland zijn amateur vrijetijds wielrenners en vooral op de zondag een probleem.
Verkeersregels schijnen voor hun niet te gelden.

Een rood stoplicht wordt meestal genegeerd.
3 en soms 4 breed op het fietspad blijkt een normale situatie.
Op de één of andere manier denkt men ten alle tijden voorrang te hebben.

Alle respect hoor voor de dwazen, maar doe dit soort dingen niet overdag als er ook andere mensen op de fiets zijn die willen genieten van de natuur.

Lana, bij jullie zijn de fietspaden en de autorijbanen gesplitst, hier bij ons niet. Dus is het bij ons nog veel gevaarlijker. Maar je moet niet denken dat ze zich daar iets van aan trekken hoor. Ze rijden dan in een clubje van 5 of 6 man te midden van het rijvak waar de auto's rijden en verkeersregels zijn dan ook niet aan hen besteed. Ze denken dat ze Tom Boonen zijn in De tour de France. Maar in werkelijkheid rijden ze amper 25 per uur. Meestal zijn ze ook niet echt in figuur, en stoppen ze aan de eerste de beste cafe al om bij te tanken. Die die het menen rijden op hun eentje op het fietspad of op het jaagpad en zijn de autobestuurders niet echt tot last. Maar de zondagmorgen moet je echt wel 10 minuten vroeger vertrekken naar je werk om op tijd aan te komen voor al die wielerterroristen die de weg versperren op zondag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan