automatisch afspelen en bitdefender

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedendag,

Vorige week heb ik Bitdefender geïnstalleerd op mijn PC met Win 7 en laptop met Win 8.

Sindsdien werkt op beide "automatisch afspelen " niet meer (krijg wel het geluid maar het keuzescherm verschijnt niet meer.

Nochtans staat in config. scherm bij "automatisch afspelen" een vinkje voor "automatisch afspelen voor alle media en apparaten gebruiken".

Ook in het register bij "cd rom" staat een (1).

Zou Bitdefender hier iets mee te maken hebben ???

Bij zoeken naar oplossing in Internet vond ik in een forum iemand met hetzelfde probleem.
Deze had vanalle oplossingen doorgekregen en gevolgd doch kreeg het niet opgelost.
Ik zag bij de persoon zijn gegevens (bij de avatar) dat hij ook Bitdefender had als antivirus.

Weet iemand hier meer over ???

Alvast dank
 
voer het volgende eens uit ...

Klik op Start in window7 > klik op Alle programma's,> klik op Bureau-accessoires en klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt.
Klik op Als administrator uitvoeren.
Typ net start shellhwdetection en druk op Enter.
Start de computer opnieuw.

in windows8 druk je op de windows toets +X en rechtsklik op de opdrachtprompt > kies uitvoeren als Administrator ..
ook hier geef je de opdracht net start shellhwdetection en druk je op Enter.
Start de computer opnieuw.
 
Bedankt swake en qtex.
Op het Bitdefender forum begreep ik dat BD idd de schuldige is. Om het ongedaan te maken is mijn Engels niet goed genoeg en begin ik er wijselijk niet aan.

Heb ook het advies van qtex geprobeert, maar krijg in opdrachtprompt na invoeren en "enter" : De gevraagde service is al gestart. Typ NET HELPMSG 2182 voor meer hulp.

Na intypen hiervan kreeg ik dezelfde melding als hierboven, dus....

Zal me , zolang bitdefender draait op mijn apparaten, mij moeten behelpen met "deze computer"

Toch bedankt

Morjos
 
lees dit eens na
het is dus een instelling van bitdefender die al de autorun media's belet om op te starten en dit met de bedoeling je pc te beschermen ...
stel dat je een usb stick uitleent en je krijgt deze besmet terug maar je weet dus niet dat deze een besmetting heeft ....daarom dat deze instelling werd toegevoegd aan bitdefender ...
het betreft dus een instelling en omdat het om een instelling gaat kun je deze dan ook uitzetten door de schakelaar op off te zetten .

3724eaeee7-Ashampoo_Snap_2013.09.01_18h58m19s_005_.png
 
lees dit eens na
het is dus een instelling van bitdefender die al de autorun media's belet om op te starten en dit met de bedoeling je pc te beschermen ...
stel dat je een usb stick uitleent en je krijgt deze besmet terug maar je weet dus niet dat deze een besmetting heeft ....daarom dat deze instelling werd toegevoegd aan bitdefender ...
het betreft dus een instelling en omdat het om een instelling gaat kun je deze dan ook uitzetten door de schakelaar op off te zetten .

Klopt inderdaad. Is trouwens en sterkste aan te raden om zulke "autorun" uit te zetten. Ik heb dat zonder uitzondering toegepast op al de computers/servers op men werk (praten we over een paar honderd...). Handig, ja... gevaarlijk, zeker!
 
qtex : dank voor het advies maar....werkt niet. Had dit vorige week trouwens al uitgeprobeerd. Krijg wel dat plingelgeluid als ik bv een USB inplug maar nog steeds geen keuzevenster -)5-)5-)5
 
**eerst dus in bitdefender de outorun blokade opheffen ...

dan doe je het volgende..
Klik op Start en in het zoekvenster , typ je nu gpedit.msc en druk dan op Enter.
Blader nu naar Computerconfiguratie \ Beheersjablonen \ Windows-onderdelen \ Beleid voor automatischs afspelen \ dubbel klik op " Automatisch afspelen uitschakelen."
en schakel nu het vinkje in bij " ingeschakeld " bevestig je keuze met toepassen en ok .
herstart je systeem .
Ashampoo_Snap_2013.09.06_20h40m35s_007_.png
 
ook ik ga akkoord met hetgene Ddragon beweerd ...maar het is de wens van de TS om dit te activeren ...
en we zijn hier om raad te geven maar vooral om hem verder te helpen ...
 
Bedankt voor de vele raadgevingen,

Ik, heb idd een opruimingstool (TuneUp Utilitys) en denk ook dat die er ook wel voor iets tussenzit.

Ik heb eens nagedacht na lezen van BD Labs e.d. Ze schakelen automatisch afspelen met een goede reden uit.

Alhoewel het ongemakkelijk is, ga ik toch niet verder proberen en BD zijn werk laten doen zoals het ontworpen is.....dan maar via de verkenner naar USB of DVD. Veiligheid voor alles.

Toch bedankt want ik heb weer wat bijgeleerd, wat ook belankrijk is.

Gr

Morjos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan