Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben competitieleider van een biljartcompetitie. De wedstrijdgegevens worden uiteraard in een excel programma verwerkt.
Hierdoor kunnen we met kerst de nieuwe gemiddelden bepalen, maar ook gelijk zien hoe een speler op het eind van het jaar uitkomt.
We sorteren na elke keer wedstrijdgegevens inbrengen het 7e tabblad op kolom K.(geel) (in werkelijkheid hebben we veel meer tabbladen/teams)
Hierdoor kan iedereen zien of hij/zij op de algemene ranglijst is gedaald of gestegen. We willen graag dat dit automatisch gaat met een formule.
Bij ons eigen team heb ik een ranglijst aan de resultaten gekoppeld op het 2e tabblad. Die formules heb ik geprobeerd over te nemen (zie tabblad 8).
Maar ik krijg het als iemand met te weinig kennis van excel niet voor elkaar.
Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven?

Groet WirelmaBekijk bijlage resultaten van de teamleden 2016 - 2017 - versie 2016 07 26b2.xls
 
Volgens mij heb ik zoiets al eens aangepast voor u
competitie met 14 teams

Je hebt inderdaad toen ook een probleem voor me opgelost. Maar dat ging over de indeling van de competitie. Met succes. Dit gaat over de verwerking van de resultaten van de wedstrijden. Het programma werkt prima alleen we moeten nu telkens handmatig sorteren. En omdat ik weet dat het anders kan zou het heel veel schelen als dit gaat lukken.

groet Henk
 
Als je er geen haast mee hebt, wil ik daar wel naar kijken.
Ik begrijp alleen niet wat u bedoeld met het 7e tabblad op kolom K.(geel)

Er is daar geen gele kolom :vraagteken:

Wat moet er precies automatisch gesorteerd worden ? Moet dit in het probeerblad komen te staan ?
 
Zomaar even een bestandje gemaakt om te kijken of dit is wat je bedoeld.

In kolom C heb ik wat cellen omlijnt met een automatische Macro.
Vul daar wat getallen in en het hoogste getal komt boven.

Macro aanpassen en eventueel meerdere kolommen meenemen in de sorteer Macro en dan zou dit moeten lukken volgens mij.
 

Bijlagen

  • Testje.rar
    14 KB · Weergaven: 159
Ik heb helemaal geen verstand van een macro maar het resultaat lijkt prima. Als in kolom K van het 7e tabblad (totaaloverzicht) de resulaten komen uit kolom K van het 6e tabblad (per team) dan is het eindresultaat perfect.
Alleen als dat middels een macro is dan heb ik daar weer hulp bij nodig om het in het oorspronkelijke programma te krijgen.

groet Henk
 
Je moet maar effe kijken of dit is wat je bedoeld. Ik heb ook de sorteerfunctie voor de andere clubs of teams doorgevoerd.
 

Bijlagen

  • resultaten van de teamleden 2016 - 2017 - versie 2016 07.rar
    204.4 KB · Weergaven: 161
Dit is wel ongeveer wat ik bedoelde. Alleen nu wordt nog per team gerekend. Het is de bedoeling dat de hoogste van de hele competitie (in dit voorbeeld dus van de 4 teams) bovenaan komt. En dan automatisch. Dus zodra er b.v. speler 8 in de 1e wedstrijd 20 caramboles zou scoren in 4 beurten dan moet hij gelijk bovenaan in die lijst komen te staan in kolom K op tabblad 7(totaaloverzicht 2016-2017)
 
Laatst bewerkt:
Helaas. Op het 7e tabblad staat nog niet de hoogste score bovenaan in kolom K.
Ik kom er net achter dat ik bij de PM van vanmorgen de verkeerde bijlage heb verstuurd. Zal dit direct herstellen.

Dus zodra er b.v. speler 8 in de 1e wedstrijd 20 caramboles zou scoren in 4 beurten dan moet hij gelijk bovenaan in die lijst komen te staan in kolom K op tabblad 7(totaaloverzicht 2016-2017)
 
Hier wel, misschien je Macro's aanzetten.

Dit is de hoogste score hier

2 speler 2 De Brug A 28 1,42 46,6 2,33 47 2,33 47 2,33 1

En ik heb helemaal geenverstand van de spelregels van Biljarten, voor mij is excel getallen en formules enz.
 
Yep. Het was niet alleen de macro aanzetten. Maar ook naar ONTWIKKELAAR > MACRO'S > MACRO'S UITVOEREN.
Dan heb ik precies dat waar ik graag naartoe wilde. Geweldig.
blijven vooreerst 2 vragen over?
1. Hoe zet ik deze macro over naar mijn originele bestand.
2. Moet ik telkens de macro openen, en dan via ontwikkelaar, enz. opstarten?
 
Als het goed is wordt de Macro vanzelf uitgevoerd als je naar het Tabblad Totaaloverzicht 2016-2017 gaat en hoef je de Macro niet handmatig uit te voeren.

In kolom K staan verwijzingen naar andere tabbladen. Zodra je dan dus in een ander tabblad iets veranderd of een uitslag o.i.d. toevoegt, zal alles automatisch verwerkt worden als je naar het Tabblad Totaaloverzicht 2016-2017 gaat. Hiervoor start en Macro automatisch op die dit allemaal sorteert en de rest van de cellen mee sorteert.

Macro's zijn niet zondermeer te kopiëren naar een andere sheet, alles moet wel kloppen anders komen er foutmeldingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan