Status
Niet open voor verdere reacties.
O

oost69

Gast
Onlangs een nw. laptop gekocht waarop Windows 8.1 is geinstalleerd.
Wie helpt mij aan de oplossing om een programma op een USB stick via autorun op te laten starten als ik de stick plaats. In eerdere Windows was er een Windows update die verhinderde dat een stick automatisch opstarte, ik heb deze update in Windows 8.1 niet kunnen vinden.
Is er misschien een progje om toch een programma op te laten starten die op de usb-stick is geplaatst.
 
Om hier in dit topic dit ook even te herhalen; laat die autorun aub uitstaan. Dit is één van de grootste kemels die Microsoft toen in zen OS gestoken heeft en is een serieus veiligheidsissue. Even een virus op de stick (of eender welk mobiel storage medium) en al wat je moet doen is hem inpluggen... de rest laat ik aan je verbeelding over.
Dus bij Windows 8 zijn ze iets slimmer geworden en hebben ze dat euvel er gewoon uitgelaten, en zeer terecht trouwens.
 
je bedoeld hier de BusRunner 1.1
Ashampoo_Snap_2014.04.22_22h18m56s_015_.png
er word beweerd dat deze dus voor elke windows versie kan gebruikt worden , doch oudere software dien je onder windows8.1 te installeren als administrator
m.a.w. rechts klik op de setup.exe en kies uitvoeren als administrator ..
nadat deze geinstalleerd is nogmaals rechtsklik en nu ga je de compatibiliteitsmodus aanpassen naar xp sp3
 
Qtex, ik heb BusRunner gedownload en geprobeerd te installeren, maar dan wordt er gevraagd om .Net Framework version 1.1.4322 te installeren en dan opnieuw BusRunnerInstall uit te voeren. Als ik nu NET Framework download en wil installeren krijg ik als antwoord dat de installatie word geweigerd omdat Net Framework al is geinstalleerd. Nu begint het BusRunner installatie weer van voren af aan.
 
BusRunner werd het laatst geüpdate in 2006 en da's meteen al eventjes geleden (lees: nog geen W8.1 op dat moment ...).

Voor wat je wil verwezenlijken in Windows 8.1 kan je hier terecht, maar zoals reeds aangehaald is een dergelijke ingreep NIET aan te raden en dan ook totaal op eigen risico !
 
ja je kan deze best vergeten want het is niet mogelijk om net framework 1.1.4322 te installeren op de Windows 8.1
aangezien dus net framework meegeleverd word als een onderdeel in de Windows 8 -8.1
kijk maar eens via programma's en onderdelen " windows onderdelen in of uit schakelen "
Ashampoo_Snap_2014.04.23_22h48m45s_009_.png
 
AutoPlay is hetzelfde als AutoRun.
Het .NET Framework 1 is nietmeer ondersteund vanaf Windows 7 dacht ik. Daar kreeg je al een waarschuwing.
De .NET Frameworks zijn in grote lijnen backwards compatible met elkaar. Maar veel software maakt/heeft hier toch problemen mee.
 
Allen bedankt voor het reageren op mijn vraag, ik denk dat ik voorlopig maar eerst stop met mijn autorun.inf vraag, mocht er nog iemand met een oplossing komen dan houd ik mij natuurlijk wel aanbevolen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan