Status
Niet open voor verdere reacties.

stallion

Medewerker
Forumleiding
Vip Lid
Ik ben op mijn laptop overgeschakeld van AVG free naar avast free, net zoals ik dat
heb gedaan op mijn vaste vista PC, beide onder Vista home...
Avast reageert echter anders op m'n laptop ;!
Om zowel IE 8 als firefox te kunnen gebruiken dien ik "stop bij toegang bescherming"
Het zou dus een avast instelling moeten zijn die de toegang blokkeert, maar dewelke????

Vermits een uitgeschakelde antivirus niet aan te raden is, graag een beetje hulp hierbij...
Op mijn vaste PC diende ik niets in te stellen hiervoor....
Internetverbinding blijft actief (draadloos). Ik kan enkel niet browsen.
Mailen en andere webtoepassingen werken dus wel :ahhhhh:
 
Het zou me verwonderen dat Avast hier voor iets zou tussen zitten. Heb je Avast zelf in je lijst van Firewall vrijgegeven ? Avast is een virusscanner en geen firewall dus in principe kan deze niet gaan blokkeren. Of heb ik dit ergens mis ?
Aangezien avast ook in het surfen actief is zou het kunnen liggen in het toekenen van deze in uw firewall.
 
Zowel met firewall uit als ingeschakeld geen verschil. Enkel als ik avast deactiveer kan ik browsen.
Ik volg echter je redenering dat avast niet blokkeert. Ik krijg er zelf geen kop aan...
 
Zitten er toevallig geen resten van AGV die aan het opspelen zijn ?
Ik probeer ook maar ergens een conflict te bedenken. Ik heb dit nog nooit gezien van Avast dat die voor zulke problemen zorgt.
 
AVG is volledig weg, ook registervermeldingen. Ik heb gelukkig een herstelpunt zodat
ik kan terugkeren. Ik ben echter een doorzetter en wil nu perse de oorzaak vinden :p
Ik zoek intussen verder tot ik vind wat de oorzaak is. Verdere tips zijn uiteraard welkom... :duimop:
 
Het zou me verwonderen dat Avast hier voor iets zou tussen zitten. Heb je Avast zelf in je lijst van Firewall vrijgegeven ? Avast is een virusscanner en geen firewall dus in principe kan deze niet gaan blokkeren. Of heb ik dit ergens mis ?
Aangezien avast ook in het surfen actief is zou het kunnen liggen in het toekenen van deze in uw firewall.

In Avast steekt inderdaad een "mini-firewall"!

Network Shield
A new resident protection module was added to avast! 4.5: the Network Shield. It is meant as a protection against known Internet worms/attacks. It analyses all network traffic and scans it for malicious contents. It can be also taken as a lightweight firewall (or more precisely, an IDS (Intrusion Detection System)).
The Network Shield is only available on NT-based systems (Windows NT/2000/XP/2003).

Meer info vindt je HIER

Schakel deze eens uit stallion
Rechtermuisknop op het ronddraaiende icoontje en kies voor "stop dienst"-> Network Shield
Probeer dan nog eens met je browser op het internet te geraken.

Werkt dat niet, schakel dan één voor één de diensten uit en controleer.
Zo kom je te weten welke dienst verantwoordelijk zou zijn.

Staat alles uit en je kan nog steeds niet op het internet met je browser, dan ligt het waarschijnlijk niet aan Avast.
<!-- google_ad_section_end -->
 
Thx, ik zal dit morgen eens proberen. Alvast een goed aanknopingspunt :duimop:
Ik was eigenlijk al van plan de laptop te formatteren, maar wou eerst weten wat
avast voor verassingen in petto had... Ik laat nog iets weten ;)
 
Thx, ik zal dit morgen eens proberen. Alvast een goed aanknopingspunt :duimop:
Ik was eigenlijk al van plan de laptop te formatteren, maar wou eerst weten wat
avast voor verassingen in petto had... Ik laat nog iets weten ;)

Da's nu om zot te worden hé. ik gebruik avast! al jaren. En ik weet bij manier van spreken van buiten waar je je uitzonderingen op je filters moet istellen.

Dus ikke effe wat scrnshotjes gaan pakken... vind ik het toch wel niet zeker?

Ik ga het je direkt laten weten hoor Stallion ;)
 
Gevonden, op één of andere manier was avast toch in de clinch met achtergebleven restanten
van AVG free :ahhhhh: Vermits de laptop toch aan een format c toe was heb ik niet verder de
moeite genomen om dit opgelost te krijgen, de oorzaak vinden was voor mij voldoende ;)
Alvast bedankt aan allen die mij hier bij geholpen hebben. :duimop:
Ik zet er dan maar een slotje op :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan