Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb onlangs AVG I.S 2012 geînstalleerd( is een volledig progr.), maar heb nu problemen met de werking van 2 andere programma's:
-Mailwasher Pro wordt geblokkeerd bij starten van pc en ook tijdens werking ervan
- "Static win live mail backup" progr. kan ik niet meer openen.
Ik vermoed dat deze twee progr.s niet compatibel zijn met AVG..
Ik heb al geprobeerd een aantal toepassingen tijdelijk uit te schakelen , maar helpt niet? waarschijnlijk niet de juiste?

Hiervoor gebruikte ik AVIRA antivirus premium, maar deze blokkeerde ook Static win...en vond er een virus of ongewenst object in, ook al is dat niet het geval ( is een aangekocht progr. en gescand door antiwalware..)

Bijgevolg overgeschakeld naar AVG.. , maar nu met 2 probleemprogr.s

Heeft hier iemand ervaring mee, en wat zou ik moeten eventueel uitschakelen in AVG.. , zonder de fundementele werking te storen?
Dank bij voorbaat,

Koekoek
 
AVG internet security bevat een firewall.

Een firewall is een soort softwarematige portier die bepaalde programma's toe staat of blokkeert om contact te maken met de buitenwereld.
De beveiligins software zal je altijd de vraag stellen of bepaalde software dit wel of niet mag doen. Kies je voor nee of blokkeren of access denied of misschien iets anders ( dit verschilt per softwarepakket ) dan zal deze software geen contact kunnen maken met de buitenwereld.
Heb je deze vraag verkeerd beantwoord dan zal je deze beveiligingsregel in de software ongedaan moeten maken.

Dus zodra je een firewall hebt geinstalleerd zullen er vragen gaan komen zodra je een programma opstart dat internetcontact zoekt. Hier moet je dus de vraag goed beantwoorden. Doe je dit niet, zal het programma niet via internet kunnen communiceren. Hierna zal je deze regel moeten aanpassen als je de verkeerde keuze hebt gemaakt.
 
zoals pluis het al zegt dien je beiden programma's toestemming te geven in de firewall settings ...
open daar voor de avg interface..
klik op extra...klik verder op firewall instellingen ..
er opent zich een ander scherm ...waar al de programma's vermeld staan die werden geinstalleerd op de pc ...
zoek hier de regel op van Mailwasher Pro en Static win live mail backup
klik op de betreffende regel en je kunt de juiste permisie aangeven ...
Bekijk bijlage 9140
deze instelling dien je nog te bevestigen met toepassen en ok ...
sluit vervolgens alles af en herstart je systeem...
 
Mailwasher Pro wordt nu aanvaard, maar" Static win live mail backup "wordt steeds geblokkeerd, ook al heb ik het bestand via Extra, firewall instellingen toestaan en toepassen en OK gedaan. AVG blijft reageren met : een trojaans paard werd gevonden en in quarantaine geplaatst.
Ik heb zojuist een bericht gestuurd naar de support dienst van StaticBackup: support@staticbackup.com.
Misschien beter uitkijken naar een freeware progr. ?
 
verwijder Static win live mail backup eens van je pc ..
en scan dan eerst de setup.exe vooralleer je het opnieuw installeerd...
ook dien je de setup.exe uit te voeren als admin...en tijdens de installatie er van de firewall de toestemming geven ...
als blijkt dat de scan van deze setup.exe besmet is dien je deze dus niet te gaan installeren ...

desnoods plaats je effe het zip bestand van Static win live mail backup om na te gaan of deze daad werkelijk een besmetting aanboord heeft ..
 
Overigens is het eigenlijk niet meer nodig een aparte firewall te hebben. De Windows firewall is wel voldoende en ook elk modem heeft tegenwoordig wel een firewall ;)
 
Het is de"Resident Shield" van het Antivirus gedeelte( en niet de firewall) dat dit progr blokkeert. Als ik dit tijdelijk uitschakel dan kan ik het progr wel openen en toepassen.
Heb " Windows-live-mail-backup-install.exe " gescand met Malwarebytes Antimalware: geen kwaadaardige objecten gevonden; met AVG: Trojaans paard Generic1/geinfecteerd. ??
Hoe maak ik van Static win live mail backup een zip bestand en hoe stuur ik u dit op ( is dit laatste als een printscreen?)
 
je kan een uitzonderings regel aanmaken in het resident's shield ...
open de avg interface...
klik op extra en daarna op geavanceerde instellingen ...
klik in het menu links bij Resedent shield op uitgesloten onderdelen ...
klik dan in het rechter scherm op bestand toevoegen ...hier voeg je dan Windows-live-mail-backup-install.exe aan toe ..
en je bevestig dit met toepassen en ok ..

note het is voor mij tevens de eerste keer dat ik zelf dit aanraad ...heb dit zelf nooit eerder toegepast ...

Bekijk bijlage 9143

""Hoe maak ik van Static win live mail backup een zip bestand""
dit doe je door rechtsklik op de setup.exe te doen en te selecteren om er een gecomprimeerd bestand van te maken ...
vervolgens voeg je dit toe aan een bericht dat je hier neer zet als bijlage ...
daarvoor dien je dan de uitgebreide editor aan te klikken (rechts onder het bericht vak )
om de bijlage dan toe te voegen klik je op de paper clip..
Bekijk bijlage 9144
en je navigeer dan naar het gecomplimeerde bestand ..

je selecteer deze dan en je voegd deze hier dan toe ...
 
Houdt dit stappenplan een risico in voor het progr. AVG?
Ondertussen freeware KLS Mail Backup gedownload en de toepassing verliep vlot, en op cd gekopieerd.
Zoi ik best bij dit laatste prog blijven? Ik wil uw stappenplan proberen ,als het risico op schade aan AVG minimaal is qua achteraf functoneren.
 
denk niet dat dit een risico inhoudt...desnoods zet je achteraf een herstelpunt terug ...
m.a.w. je maak eerst een herstelpunt aan vooralleer je dit toepast ...
tenslotte heb je het programma " Static win live mail backup" aangekocht !.waarom zou je deze dan niet gaan gebruiken !!

jij beslist tenslotte als jij je goed voelt met het gratis programma "" KLS Mail Backup ""
dan is het voor mij ook goed !

als jij zegt voor mij is het goe , dan houd het hier op !
 
ik heb dit bestand verwijderdt omdat er effectief een besmeting aanwezig is !

Snap_2012.07.30 17.56.07_001.jpg
 
Ik heb dit aangekocht bij StaticBackup Inc. op 30 juni 2012, factuur gekregen en registratienummer( 26,69 euro BTW incluis)

Heb uw uitzonderingsregel aangemaakt in Resident Shield: het lukte niet (bleef acteraf blokkeren) met toevoegen van Windows live mail backup-install.exe, maar wel met toevoeging vanuit lokale schijf C:\Program Files: Static windows live mail backup. Nu laat hij(AVG) het openen en toepassen van dit progr. zonder reactie toe.

Zou ik dit nu zo laten? Zou een dergelijke firma een progr. verkopen met een virus erin? Heb ook al contact genomen: beweren dat sommige antivirus progr.s inderdaad een virus ontdekken, maar beweren dat er geen enkel gevaar is .
Malwarebytes ontdekt niets abnormaals??
Welke raad kun jij mij geven?
 
ik zelf heb er geen vertrouwen in ....
zij beweren dat het géén kwaad kan , alhoewel ze ook weten dat meerdere antivirus software een melding geeft ...
dan is het een plicht van hen om er voor te zorgen dat deze meldingen heellemaal niet aanwezig mogen zijn ...
m.a.w. kan deze ook vetrouwde info door sturen naar hen toe !!!!

**ik heb er dus géén vertrouwen in ..daarom ook eens laten scannen bij virustotal ..
resultaat : 4/26 posetief
https://www.virustotal.com/file/54f...5896482dd898bf847e0f1e1d/analysis/1343666489/

**je heb gelijk door het pad toe te voegen bij uitzonderingen in het resedent shield start het tool op ...
 
Static Backup inc. waarschuwde mij , vooraleer het prog te downloaden, dat het mogelijk was dat bepaalde virusscanners een virus zouden vermelden, maar dat het prog absoluut veilig was . Ik zal toch niet de enige zijn die dit prog gebruikt? Hebt u nooit deze vraag op deze site gehad?
Ik ga het toch riskeren, momenteel functioneert mijn pc normaal. Ik herhaal het maar: Malwarebytes anti. is toch een gekend prog om troj. paarden en verdachte zaken op te sporen? dus...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan